Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   potje poolen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=327189)

Maradinus 01-01-2003 17:54

potje poolen

hoe kan het dat de witte bal weer terug komt en de andere ballen niet??

RoSaLiNi 01-01-2003 17:56

(Roos)

Die heeft een ander gewicht/grootte/whatever.

EmilioFCG 01-01-2003 18:28

Als je op een gewone tafel speelt dus waar je geen geld in moet gooien heb je volgens mij nergens last van.

(witte bal onder het midden stoten dan komt ie ook terug of blijft op plaats liggen waar ie de andere bal raakt)

offtopic:

niet iets voor sport misschien??

Maradinus 01-01-2003 18:29

Citaat:

RoSaLiNi schreef:
(Roos)

Die heeft een ander gewicht.

maar op het laatst blijft hij wel vast zitten

RoSaLiNi 01-01-2003 18:30

(roos)

Haha, jij beschrijft een trekstoot :D

De topicstarter bedoelt gewoon:
Als je op een (betaalde) pooltafel speelt, en de witte bal schiet je in een pocket, dan komt die gewoon terug. Terwijl hij gekleurde ballen opslokt.

Aaaaaart.. 01-01-2003 18:31

de witte bal is net iets groter..

RoSaLiNi 01-01-2003 18:31

Citaat:

Maradinus schreef:
maar op het laatst blijft hij wel vast zitten
Vernuftig systeem he ;)
Als alle gekleurde ballen in de pooltafel zitten, dan kan de witte bal er niet meer door.

(ik ben beheerder van de pooltafel op school, het is een klote-systeem, gaat heel vaak kapot :D)

Maradinus 01-01-2003 18:52

wij hebben een pool tafel waar alle ballen gelijk zijn

Dr. Oetker 01-01-2003 19:25

volgens mij verschilt het nog wel eens.
soms is de witte bal echt duidelijk kleiner, soms niet
:confused:

RoSaLiNi 01-01-2003 19:32

Citaat:

Maradinus schreef:
wij hebben een pool tafel waar alle ballen gelijk zijn
Rollen alle ballen dan automatisch terug?

FlorisvdB 01-01-2003 19:51

Ik heb het systeem eens van binnen gezien in het geval de witte bal groter is. Binnen in rollen de ballen over een houten baantje, en op een gegeven moment zit er een soort T-splitsing in, met een horizontaal geplaatst veertje. De gekleurde ballen rollen rechtdoor naar de plaats waar ze blijven liggen, en de witte botst tegen het veertje en wordt afgebogen, en rolt over een ander baantje naar buiten.

The Senna Fan 02-01-2003 13:02

Citaat:

FlorisvdB schreef:
Ik heb het systeem eens van binnen gezien in het geval de witte bal groter is. Binnen in rollen de ballen over een houten baantje, en op een gegeven moment zit er een soort T-splitsing in, met een horizontaal geplaatst veertje. De gekleurde ballen rollen rechtdoor naar de plaats waar ze blijven liggen, en de witte botst tegen het veertje en wordt afgebogen, en rolt over een ander baantje naar buiten.
En als alle gekleurde ballen er in zijn is het andere baantje versperd dus komt de witte er ook niet uit. Als je er weer geld in stopr is de versperring weg en komt de witte weer totdat alle gekleurde er weer in zijn.

Toch? :confused:

very drunk driver 02-01-2003 15:21

wij hadden een tafel en die was zo kapot. als je aan dat ding trok en dan duwde waar je je geld in moest leggen dan kwamen alle ballen eruit. dat was handig want er zat geen witte bal bij. dus moesten we met de zwarte spelen als witte bal :D

Mr.Oizo 02-01-2003 17:13

Dat voelen die putjes aan ;)

FlorisvdB 02-01-2003 21:25

Citaat:

The Senna Fan schreef:
En als alle gekleurde ballen er in zijn is het andere baantje versperd dus komt de witte er ook niet uit. Als je er weer geld in stopr is de versperring weg en komt de witte weer totdat alle gekleurde er weer in zijn.

Toch? :confused:

dat zal wel een nieuwere versie zijn, want bij degene die ik beschreef komt de witte er altijd uit, en als je klaar was moest je em weer inleveren.

Maradinus 08-01-2003 11:11

Citaat:

FlorisvdB schreef:
dat zal wel een nieuwere versie zijn, want bij degene die ik beschreef komt de witte er altijd uit, en als je klaar was moest je em weer inleveren.
miss is het veertje dan kapot

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.