Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   virus (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=327274)

stevie 01-01-2003 19:28

virus

we hebben sinds een week gelede een virus binnen. dit virus stuurt allemaal virussen door naar al onze adressen bij outlook. en het rare hieraan is dat we norton antivirus niet meer kunnen openen en dus ook niet meer op virussen kunnen zoeken. ik ben ten einde raad en ik weet echt niet meer wat te doen.
weet hierop iemand een antwoord. alle hulp is welkom...

merci

stevie

Triloxigen 01-01-2003 19:32

Er staan heir al 4 topics over

Pr0xy 01-01-2003 20:11

Het zou Yaha.K kunnen zijn, kijk hier eens.

Gatara 02-01-2003 18:32

Waarmee denk je dat je het virus hebt binnengehaald?
Via een attachment via een e-mail?
Via scripts in een e-mail?

Klik op die betreffende e-mail met je rechtermuisknop en klik op Eigenschappen.
Bekijk de e-mail op deze manier (bron bericht, staat er geloof ik).
Kijk dan of je een bepaalde file erbij ziet staan: bv. go.vxd

Onthoud wat er staat en zoek via een zoekmachine welk virus hier achter kan zitten. Download dan van een betrouwbare site een programmaatje dat dit virus kapot maakt.

Mocht je niet meer kunnen browsen op het Internet, ga dan mensen om hulp vragen op IRC, bv. (dat werkte altijd nog bij mij).

EN als dan alles hersteld is:
1. vergeet niet de PREVIEW optie uit te schakelen in Outlook Express. (volgens mij staat ie onder Beeld, maar ik weet het niet meer zeker, want ik gebruik Eudora nu)
2. je kunt ook een ander e-mail programma downloaden (Eudora, Mozilla) dat minder gevoelig is voor virussen (domweg, omdat de meeste virussen voor Outlook Express worden gemaakt).
3. installeer opnieuw een virusscanner (het huidige is door het recente virus aangetast..... en ik denk inderdaad dat het dat Yaha virus is)
4. installeer een firewall (atguard is wel een fijn programma)

B@RTOLI 02-01-2003 19:50

Citaat:

stevie schreef:
we hebben sinds een week gelede een virus binnen. dit virus stuurt allemaal virussen door naar al onze adressen bij outlook. en het rare hieraan is dat we norton antivirus niet meer kunnen openen en dus ook niet meer op virussen kunnen zoeken. ik ben ten einde raad en ik weet echt niet meer wat te doen.
weet hierop iemand een antwoord. alle hulp is welkom...

merci

stevie

Is het YAHA.K virus, dat virus legt je virusscanner plat en maakt andere dingen onzichtbaar, dat virus pakt willekeurig een aantal adressen uit je adressenbestand en verspreid dat is volgens mij alleen naar hotmail adressen.

Op virusalert.nl kun je je daar een removable tool voor downloaden en die dan laten draaien dan vind hij ze hoogstwaarschijnlijk allemaal en kun je ze verwijderen.

Ik zou ook aanraden om een externe virusscanner te pakken dus ene op cd branden en die dan via dos laten lopen dan kan je virusscanner ook niet plat gaan.

Veel succes!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.