![]() |
AIDS overdraging van vrouw op man
okee. Ik heb op school geleerd dat AIDS wordt overgedragev door bloed- en spermacontact. Maar hoe kan het dan dat AIDS óók wordt overgedragen van een vrouw die AIDS heefft op een man die aids heeft? Dat sperma gaat toch niet spontaan het lichaam van de man weer in?
Sowieso. Dat zoudan zeggen dat er éénzijdige overdracht van AIDS zou zijn dan en slechts dan als er ook daadwerkelijk door de man wordt klaargekomen. Lijkt me niet echt de realiteit. |
Citaat:
Anders, ik dacht dat AIDS ook met de vaginale vocht overgedragen kon worden. |
Bij heteroseksuele seks, genitaal dan, heeft de ontvangende partij een groter risico om eventuele geslachtsziekten over te nemen dan de schenkende partij. Het gebruikelijke verhaal: "doe maar voorzichtig"
|
Het virus kan zich bevinden in: bloed, sperma, vaginaal vocht, voorvocht en moedermelk. Bij iemand die geïnfecteerd is met hiv bevatten bloed en sperma een hoge concentratie van het virus. In vaginaal vocht en voorvocht is deze concentratie beduidend lager, maar overdracht via deze lichaamsvochten is wel mogelijk.
In andere lichaamsvochten kan het virus wel aanwezig zijn, maar in een veel te lage concentratie om een infectie te kunnen veroorzaken. Speeksel, zweet, traanvocht, urine en ontlasting zijn alleen gevaarlijk als er zichtbaar bloed in zit, en er risico is dat dit rechtstreeks in de bloedbaan van de ander terecht kan komen. In de dagelijkse omgang met seropositieve mensen loop je geen enkel risico. De kans op infectie bestaat bij onveilige handelingen met bloed, sperma, vaginaal vocht en voorvocht. In de onderstaande informatie wordt uitgelegd om welke onveilige handelingen het gaat. wat shezbaeron zegt |
Citaat:
|
Citaat:
Mmm, je blijft er hoedanook wel wakker van liggen denk ik zo... Maar, weer wat geleerd :) |
Citaat:
komt dat vaginale vocht dan écht zó ver in de penis? Ik vind het nameelijk een beetje een onlogisch verhaal... |
Die waarschuwing was meer voor de grap, zal er aan denken een smiley erbij te typen de volgende keer. Maar het is vooral theorie indedaad, het is alleen bijzonder ongelukkig als het je overkomt. Er wordt zoveel met seropositieve mensen gecopuleerd, dat er wel vrouw-op-manbesmettingen zijn. Net als met neerstortende vliegtuigen enzo, maar da's weer een heel ander verhaal ;)
|
ik dacht dat de kans dat een man bij genitale seks (of hoe je dat ook noemt) hiv van een vrouw krijgt heeel klein is. (ook bij orale seks, trouwens). Het veiligst is als 2 vrouwen het met elkaar doen. :p (y)
|
Jullie mannen verneuken weer de boel :P
|
Citaat:
Wat men veelal beweerd en ook probeerd duidelijk te maken is dat het niet door gewoon lichamelijk contact en contact door het lichaamsvocht speeksel (zoenen en tongen dus ;)) kan worden overgedragen. Het is echter NOOIT wetenschappelijk bewezen dat dit niet kan gebeuren. Het zal mij niet verbazen als men er ooit achter komt dat het op deze manier wel degelijk mogelijk is. |
Er is een natuurlijk een reden dat AIDS onder homo's veel vaker voorkomt dan onder mensen met een andere sexuele voorkeur. Maar alles is mogelijk, dus waan je niet onterecht veilig.
|
Citaat:
Doordat mannelijke homoseksuelen vaker sexuele gemeenschap hebben dan vrouwelijke homoseksuelen in AIDS onder homoseksuele mannen nou eenmaal vaker voorkomend dan onder de andere groepen. |
Om eens een anti-homo-standpunt aan te hangen: De anus is, in tegenstelling tot de vagina, niet bedoeld voor seksueel contact. Bij penetratie gaat er eerder wat stuk in de achteruitgang, waardoor er bloed met het geslachtsdeel van de penetrerende partij in aanraking komt. De penis van de penetrator loopt ook meer risico op kleine wondjes, door schuren dan. Bloedcontact is gewoon handiger voor het HIV om zich over te dragen.
Dus, ook daarom hebben homoseksuele mannen een grotere kans op het overdragen van SOA's, in deze AIDS. |
Citaat:
Dat 'openhalen' zoals jij beschrijft zal toch wel meevallen? Maargoed, misschien heb je er ervaring mee, dus daar oordeel ik dan amar niet over :D:P Kan je met beffen/pijpen eigenlijk een soa krijgen, volgens de huidige wetenschappelijke mening? |
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt. lijkt nou net alsof ik er heel erg mee zat :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat als je gepoept hebt waarvan de poep je anus heeft verwond? |
Citaat:
Ja, das een ander verhaal. Ik was alleen het anti-homo-standpunt van tacidvs aan het tegenspreken, wat betreft het 'schuren' bij anale sex. Maar als je bij het poepen je anus verwondt (bv door harde poep), kunnen er natuurlijk wel (open) wondjes ontstaan. Denk ik. Ook al ben ik geen arts. En dán is het hiv-virus inderdaad via het bloed uit het wondje en via anale sex overdraagbaar. |
Citaat:
Bezint eer ge typt, da... |
Citaat:
|
Citaat:
Hmm dat klinkt niet erg aardig. Verder zie ik een verschil tussen 'gemaakt voor seksueel contact' en 'gemaakt voor voortplanting'. Maar zoals jij het nu uitlegt, ben ik het totaal met je eens. En je had het duidelijk over "schuren?". Zo duidelijk was dat dus voor mij niet, je typt pas aan het einde van je stukje "door schuren dus". Maar goed, zoals je het nu uitlegt klinkt het logisch. Hoef je niet gelijk te doen alsof ik dom ben. En ik kan heus wel een flinke dosis ironie hebben, ik heb ook nooit gezegd dat ik dat "anti-homo" serieus opvatte, heb ik je daar op aangevallen? Nee. Dus kom eens van die kast af.. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01. |