![]() |
wiskunde!!!!!!!!
oke mensen jullie moeten me helpen!!kom er niet echt uit!! :confused:
1:muriel gooit met 2 bijzondere dobbelstenen.op de zijvlakken van de ene dobbelsteen staan 4,5,5,6,6 en 6 ogen. de andere dobbelsteen is een viervlaksdobbelsteen. bereken de kans op gebeurtenis a:de aantallen ogen verschillen,b:de som van de aantallen is meer dan 8,c:het product van de aantallen ogen is minstens 18 ps in de linker en rechterbovenhoek is het getal nr 3,links en rechts onderin nr 2,in het midden linkerkant nr 1 en rechterkant nr 4 :confused: ik hoop dat jullie me kunne helpen!!! :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
Dicteer maar als je wilt :) |
ehh dat heb ik ook gedaan!! :confused: ja ik snapte het dus ook niet en ik weet ook niet hoe ik het plaatje kan invoegen want ik heb geen scanner!!! :confused: weet je het echt niet???groe
ten!!! ;) ik moet deze som dus echt hebben :( |
Wat je weet is dat je met de viervlaksdobbelsteen een 1 t/m een 4 kan gooien en dat je met de bijzondere dobbelsteen alleen 4 t/m 6 kunt gooien. Vorm nu getallenparen (a,b) waarbij a betrekking heeft op het aantal ogen dat met de viervlaksdobbelsteen gegooid kan worden en b betrekking heeft op het aantal ogen dat met de bijzondere dobbelsteen gegooid kan worden, en ga op zoek naar die getallenparen die aan de voorwaarden bij a t/m c moeten voldoen.
|
ehh ja en dan?ik kom op de verkeerde antwoorden!! :confused: help!!!!
|
kijk maar hoe doe je dat dan met a: de aantallen ogen verschillen?!!!
|
bedankt mathfreak!!!dankzij jouw en de hulp van een vriendin snap ik em weer!!woehoe ik kan wel springen van geluk!!haha!je bent een schat!
groeten!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21. |