Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   A Beautiful mind: 8 Oscar nominaties: IS HET ER NIET MEE EENS (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=32816)

Koningin van de Nijl 15-03-2002 08:55

A Beautiful mind: 8 Oscar nominaties: IS HET ER NIET MEE EENS

Ik heb gisteren a beautiful mind gezien en ik vond het echt de emest slechte film ooit. Het acteren van Russel crowe was nog enigszins goed, amar het verhaal was vreselijk.

Het plot was niet echt een plot, de hoofdpersoon blef met dezelfde problemen kampen. Daarnaast was de snelle ' veroudering' die op het laatste werd ingezet niet vloeiend. De hoofdperoson maakte in mijn ogen geen enkele ontwikkeling door.
ik kan wel door blijven gaan, amar WAAROmz ou het dan, volgens vele critici zo'n goede film zijn?

legatus 15-03-2002 10:10

Meest slechte film ooit?

Ga eens wat vaker uit of naar de videotheek.

miro 15-03-2002 10:28

Citaat:

legatus schreef:
Meest slechte film ooit?

Ga eens wat vaker uit of naar de videotheek.

idd.

A beautiful mind was een prachtige film, en zeg nou niet dat ik niks van films afweet want dat weet ik wel. Hele duidelijke trekken bij de hoofdpersoon (autistisch) onvoorspelbare gebeurtenissen. Het verhaal roept reacties bij het publiek op, je krijgt medeleven met de personen in het verhaal. Heel erg goed.

Ik zou nog enigszins kunnen begrijpen dat je de film slecht vindt als je het boek gelezen hebt. Omdat veel belangrijke stukken weggelaten zijn, maar dat vermeld je er niet bij dus...

Marcade 15-03-2002 11:04

De andere films die zijn genomineerd, zijn anders ook niet bijster goed imho.

Diesel 15-03-2002 11:06

Citaat:

Koningin van de Nijl schreef:
Ik heb gisteren a beautiful mind gezien en ik vond het echt de emest slechte film ooit. Het acteren van Russel crowe was nog enigszins goed, amar het verhaal was vreselijk.

Het plot was niet echt een plot, de hoofdpersoon blef met dezelfde problemen kampen. Daarnaast was de snelle ' veroudering' die op het laatste werd ingezet niet vloeiend. De hoofdperoson maakte in mijn ogen geen enkele ontwikkeling door.
ik kan wel door blijven gaan, amar WAAROmz ou het dan, volgens vele critici zo'n goede film zijn?

?????? je bent zeker zo`n type die films als Pearl Harbor (2001) of Jurassic Parc 3 goed vind...... hoe kan je nou zeggen dat A Beautiful Mind een slechte film is?

cyc 15-03-2002 16:26

Citaat:

Diesel schreef:
hoe kan je nou zeggen dat A Beautiful Mind een slechte film is?

Joh, ieder z'n mening http://forum.scholieren.com/wink.gif Dat het oscarnominaties heeft en dat er goede reviews zijn betekend nog niet dat je het zelf per se goed moet vinden.

vreemd: flood-control, zal wel proxy geweest zijn....

[Dit bericht is aangepast door CycLoner (15-03-2002).]

Spirit 15-03-2002 19:57

ik von ut wel een mooie film russel acteerde goed.... da's mijn mening nie echt belangrijk maar ik vond de filmmuziek ook ERRUG mooi http://forum.scholieren.com/smile.gif

Anonymous John 16-03-2002 07:01

Ik heb hem zelf nog niet gezien, alleen hoor ik wel overal dat het verhaal niet persé op waarheid is berust. Zo zou die John Nash ook biseksueel zijn en zouden hij en z'n vrouw gescheiden zijn.

Enfin, ik moet die film gewoon eerst zien voordat ik kan oordelen.

Laijun 16-03-2002 15:02

ik vond het echt een mooie film en de oscarnominaties zeker terecht........ http://forum.scholieren.com/smile.gif

moenbase 16-03-2002 16:28

wow, ik vond die film écht wel goed.
Vooral het feit dat zen vrouw hem overal doorheen wilde slepen. Wow, zij is écht een geweldige vrouw, de droom van iedereen denk ik zo. Zelfs al had zij het oh zo moeilijk ze bleef houden van em...[snik]

MONK 16-03-2002 17:06

ik heb een afgelopen zondag gezien, en ik von hem echt super goed!! en strak!
maar das mijn mening

wyner 16-03-2002 17:37

Oscarnominaties zijn een bout-maatstaf voor de kwaliteit van een film. De "Academy" is een stelletje populistische en oppervlakkige poeperds.

(Vooral omdat Crouching Tiger zo ontieglijk veel nominaties had... leuke film, maar niet fantastisch, baanbrekend of origineel.)

linkingirl 24-03-2002 14:32

WAAAT!!!! een slechte film??? ik vond het echt een superfilm, Crowe acteerde echt megagoed en van mij krijgt hij de oscar voor beste acteur!!

Chimera 24-03-2002 16:58

Citaat:

Koningin van de Nijl schreef:

Het plot was niet echt een plot, de hoofdpersoon blef met dezelfde problemen kampen.

http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif

Wat had je dan verwacht, dat hij opeens van z'n schizofrenie af zou zijn?

Verder: Het verhaal is op waarheid gebaseerd, John Nash heeft echt bestaan. Het verhaal gaat over z'n gevecht tegen z'n aandoening, en ik vond dat HEEL goed wordt weergegeven hoe ontzettend moeilijk het is voor een schizofreen om de waarheid te onderscheiden van wat afspeelt in z'n hoofd.

Ook zeg je dat de hoofdpersoon geen ontwikkeling doormaakt. Hallo? Ben je na 10 minuten weggelopen ofzo? Het verhaal gaat juist over zijn ziekte, dat hij z'n ziekte onderkent, en ermee om leert gaan. Hoezo geen ontwikkeling?

Iedereen heeft recht op een eigen smaak, maar als je A Beautiful Mind de slechte film ooit gaat noemen denk ik dat je het in het vervolg beter bij Crossroads o.i.d. kan houden.

Chimera 24-03-2002 16:59

Citaat:

linkingirl schreef:
WAAAT!!!! een slechte film??? ik vond het echt een superfilm, Crowe acteerde echt megagoed en van mij krijgt hij de oscar voor beste acteur!!
Idd. Zulke rollen zijn moeilijk. IMHO is hij niet zo goed als De Niro in Awakenings, of Hoffman in Rain Man, maar ik vond 'em erg overtuigend.

JoRTh 25-03-2002 14:47

Typische staaltje van Amerikaanse sentimentalisme, met een vleugje autisme erdoorheen. En nog een serie gekrenkte personages en een happy end, dit is toch de ultieme oscarkandidaat en nu dus winnaar?

Gewoon niets nieuws, totaal niet bijzondere prestatie van Crowe. Levensloze regie van Howard. James Horner coverde voor de zoveelste keer zijn eigen muziek. En het script maakt het zichzelf ook wel heel makkelijk.

Maar goed, het is een Amerikaans verhaal, over the American Dream (met een omweg). Dus tja, iedere amerikaan moet het wel geweldig vinden.

Ik vond het tegenvallen.

BillyFish 25-03-2002 16:53

Sorry hoor, maar zo'n film is natuurlijk een open doel voor een regisseur. "waargebeurd" verhaal (alhoewel ze praktisch alle belangrijke feiten hebben verdraait om een nog dramatischer effect te hebben), dramatisch..mensen huilen blabla. complex hoofdpersoon waar mensen sympathie voor hebben.

darnaast heb ik erg veel moeite om mij meer dan 2 uur te blijven interesseren voor een schizofrene wetenschapper die een nobelprijs wint...sorry maar er zijn interessantere onderwerpen om een film over te maken.
en WTF? een nominatie voor beste make-up? wat was er zo geweldig aan die grauwe gezichten van russel crowe en jennifer connely?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.