![]() |
Neem mij mee
De aanschouwing
Van een spiegelbeeld in de stille nacht, vervorming van een al vertekend beeld De vertekening in Het donkere zwart Doet me stikken, veroorzaakt Een acute nachtblindheid De spiegel laat Geen mogelijkheid tot dromen Het laat zien wat echt is Doch in het donker van de nacht Zijn contouren niet Te onderscheiden van Een beeld, mijn beeld Vermengt met waarheid Die in de spiegel schuilt Onvoltooid, onecht misschien Toch zo verleidelijk Alsjeblieft, spiegel Neem mij mee…… |
Het raakt me echt.
|
...
Ik ben er helemaal stil van. |
Echt heel mooi!!! ;)
|
Mooi, alleen de titel sprak me eerst niet aan, dat kwam pas nadat ik het gedicht gelezen had. Echt goed (y)
|
Ik vind dat je het mooi verwoord, fijn ritme, herkenbare stukjes, maar "Een acute nachtblindheid", dat vind ik in t geheel wat minder mooi.(zowel qua ritme als verwoording ten opzichte van de rest van het gedicht)
|
Heel mooi :), spreekt me echt aan. Maar net als vrolijkevlinder sprak de titel me ook niet echt aan, het gedicht dus wel(y).
|
Tnx voor de reacties, ben er heel erg blij mee :) dit gedicht is heel belangrijk voor me
|
Denk je aan de upregel (announcement)?
|
je ritme is niet echt geweldig, je bent af en toe wat langdradig en afdwalend maar de context op zich is best goed uitgedacht...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59. |