Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   ik heb maandag kennismakingsgesprek bij een doe het zelf zaak (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=330550)

Onze Zoon 04-01-2003 17:56

ik heb maandag kennismakingsgesprek bij een doe het zelf zaak

hoe moet ik dat aanpakken?

ekki 04-01-2003 17:56

Een soort sollicitatiegesprek of ben je al aangenomen?

Boogie 04-01-2003 18:01

Positief overkomen, dat je er zin in hebt en dat je je best wilt gaan doen, dat lijkt me het belangrijkst.

Dr. Oetker 04-01-2003 18:09

wel een mening hebben, duidelijk overkomen maar niet te kritisch

Onze Zoon 04-01-2003 18:14

Citaat:

ekki schreef:
Een soort sollicitatiegesprek of ben je al aangenomen?
een soort sollicitatie gesprek na aanleiding van een opensollicitatie brief

blaatje0000 04-01-2003 18:16

zelfverzekerd en enthousiast overkomen, de persoon met wie je dat gesprek hebt aankijken in zijn/haar ogen, niet ontwijken. En verder gewoon jezelf zijn en idd laten zien dat je er graag wilt werken enzo

ekki 04-01-2003 18:18

Citaat:

Pibbo schreef:
een soort sollicitatie gesprek na aanleiding van een opensollicitatie brief
Aha, dat ken ik. Ik heb eigenlijk alleen nog maar van dit soort gesprekken gehad.

Ik denk je dat rustig en niet zenuwachtig moet overkomen.
Denk aan je luisterhouding: iets naar voren gebogen, dat staat geïnteresseerd. Handen niet onder tafel houden (als je aan een tafel zit), maar erboven. Verder degene waarmee je praat aankijken, niet aanstaren, ook niet te vaak in de lucht ofzo kijken. Als je aankijken moeilijk vindt, moet je gewoon tussen z'n ogen kijken in plaats van precies in z'n ogen.

Verder inderdaad aangeven dat je geïnteresseerd bent, misschien een aantal dingen vragen over het bedrijf, als je dat tenminste wilt weten, bijvoorbeeld over werktijden ofzo.

Zoiets, denk ik.

Martin The Martian 04-01-2003 18:18

je niet zo dom voordoen als je je hier gedraagd :o :p :D

MCH 04-01-2003 18:32

Trek schone kleren aan en kam je haar.

Kupu 04-01-2003 19:42

zelfde zithouding + gedrag aannemen als diegene met wie je praat schijnt heel goed te helpen

Balance 04-01-2003 23:10

Ach, het is echt niet zo erg hoor. Meestal zijn het gewoon wat normale vragen; wat heb je hiervoor gedaan (en als je niet veel ervaring hebt, snappen ze dat echt wel gezien je leeftijd, dus geen paniek). Verder geven ze waarschijnlijk wat uitleg en is het puur om te kijken of het klikt en of ze denken dat je geschikt bent. Voor dat laatste gaat het eigenlijk vooral of je bereid bent hard te werken, dus laat gewoon zien dat je geïnteresseerd bent in het bedrijf en dat je het graag wilt.
Oh ja, ook een gelegenheid voor jou natuurlijk om vragen te stellen, dus gewoon doen.

Thomas 04-01-2003 23:42

Je moet je niet anders gedragen dan je bent, wees jezelf. Meer kan je niet doen en dan komt het vast allemaal goed! :)

FlorisvdB 05-01-2003 14:37

-doe alsof je verstand hebt van het werk dat je gaat doen en het bedrijf zelf.
-neem ff een kauwgompje, mentosje of poets je tanden
-voordat je gaat praten kauwgom in de prullenbak gooien

Onze Zoon 05-01-2003 15:43

Citaat:

Martin1985 schreef:
je niet zo dom voordoen als je je hier gedraagd :o :p :D
:o

JJzD 11-01-2003 08:13

je kan een deel van je lichaamshouding faken (zoals een aantal mensen zeggen) maar als je dat niet in de finesse beheerst weten de mensen gewoon dat je de boel aan het oplichten bent :)

gewoon laten merken dat je verstand van zaken hebt zonder op te scheppen (kan je mooi in je vragen naar voren laten komen :))
en laten merken dat je niet te beroerd bent om aan te pakken of in een team te werken :)

Onze Zoon 14-01-2003 20:31

dank jullie, ik ben aangenomen :)

3 voor 2 plaatsen en ik ben niet afgevallen :)

ekki 15-01-2003 17:25

Citaat:

Pibbo schreef:
dank jullie, ik ben aangenomen :)

3 voor 2 plaatsen en ik ben niet afgevallen :)

(y)
gefeli

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.