![]() |
[harde schijf] 15 gb verdwenen???
Ik zat net mijn computer een beetje te inspecteren, kom ik er ineens achter dat ik 15 gig aan schijfruimte mis :eek:! Ik heb even alles nagekeken(bestandsgrootten opgeteld), en ik moet er echt 22,6 hebben van de 37,2 nog hebben. Daar komt nog bij dat ik zonet ineens een helemaal grijs scherm kreeg, en dat toen mijn computer uitvloog.
Ik heb win XP Prof, een Maxtor 40 Gb schijf, MSI KT3 Ultra, XP 1800+. |
Doe eens een schijfcontrole. Er wil soms bij een vastloper nog wel eens wat verloren gaan doordat je inhoudstabel kapot raakt oid.
|
Citaat:
|
Kijk eens in je nachtkastje of ze daar toevallig liggen
|
Je zou eerst kunnen kijken met het programma fdisk in dos hoe de schijfruimte verdeeld is. Mogelijk moet je opnieuw partitioneren als daar iets fout is gegaan. Je kunt ook partitioneren mbv een partition manager waardoor niet alle informatie verloren hoeft te gaan. Het kan zijn dat het overige deel onbenut is. :)
Of Check je Bios ff na. |
Citaat:
|
als ik het zo lees dan denk ik dat jij gewoon alles geselecteerd heb en dan eigenschappen hebt gedaan
en dan kom je idd fout uit want een bestand kan meer innemen op je hd dan zn grootte |
ja, en je hebt ook nog verborgen bestanden enz. dus waarschijnlijk heb je die dan ook niet meegeteld, dus het zal alles bij elkaar wel meevallen....
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat ik dat zo vreemd vond, heb ik van alle mappen bij de eigenschappen de grootte opgezocht, en vervolgens alles opgeteld. Toen ik dat deed had ik al via mapopties aangevinkt dat ook verborgen en systeembestanden weergegeven worden. Dus dat kan het probleem ook niet zijn. |
Dat repartitioneren zou ik ook aanraden, en misschien kun je de bios van jemoederbord welflashen naar een betere versie.
|
Citaat:
|
Citaat:
En de bios flashen is toch nogal riskant? Ik heb een vrij nieuwe pc dus is dat dan wel nodig? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19. |