Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Angst om te dichten... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=331464)

Iotje 05-01-2003 11:33

Angst om te dichten...

Ik heb het welles geprobeerd, marecht goed vind ik mezelf niet. Alleen zu ik er wel graag mee willen proberen te beginnen. dan zit ik met twee problemen: geen inspiratie en ik durf nooit mijn gedichten te laten lezen!!! (k heb zelfs songteksten geschreven voor vriendin van mij maar durfde ze haar toen nie te laten lezen :( )

Tips???

vrolijkevlinder 05-01-2003 11:42

Nee, niet echt goeie tips.
Behalve dan om het gewoon te doen. Bezig gaan tot het eens een keertje wel lukt. 't helpt meestal wel om gewoon op te schrijven wat je denkt en hoe je je voelt. Stukje zelfinzicht. De woorden komen dan meestal van zelf wel.

Maakt ook verschil (bij mij tenminste)of je stoned gedichtjes schrijft of nou juist nuchter. Als ik stoned ga schrijven dan komt er meestal iets uit dat alleen ik kan begrijpen of gewoon een onzin gedichtje.

onzin gedichtje van vandaag:

Sneeuwwitje
waar zit je.
Ik geil op je klitje
:p

Maar goed. euh. ja.

Tiesch_ W 14-01-2003 07:46

:cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

he meid allz flex hier wel k heb vandaag niets te doen

boooooooooooooooooooooooooring maarja iniedergeval see ya gr tiesch

Ik 14-01-2003 08:28

Misschien dat je eens een beetje andere gedichten kan lezen, kijken hoe zoiets is gedaan.
Het zou trouwens ook best kunnen dat het niet lukt om te dichten omdat je denkt dat je moet dichten en dan lukt het niet. Je gaat gewoon een beetje over een bepaald onderwerp denken, bijvoorbeeld je prins op het witte paard, dan schieten er vanzelf een aantal woorden te binnen, daarmee maak je leuke zinnen en die schrijf je op. Maakt niet uit of ze rijmen, gewoon wat je te binnen schiet. Losse woorden kunnen ook. Dan kijk je of je met de losse woorden zinnetjes kan maken, daarma kijk je of je die zinnen aan elkaar kan koppelen door middel van rijm. dit is trouwens niet nodig, veel gedichten van mij rijmen niet.
Een klein gedichtje van een paar regels kan ook heel mooi zijn, je hoeft vaak helemaal niet een groot gedcith te maken. Kleine gedichten vind ik over het algemeen vaak zelfs mooier

Succes!

Secreet 15-01-2003 10:02

het mooie van een forum vind ik juist dat mensneje neit echt kennen dus vind het persoonlijk makkelijker mijn geidhcten te laten lezen...tegenwoordig laat ik iedereen ze wel lezen maar gooi ze heir meestal eerst neer om te bekijken hoe het publiek ze vind...

Als je jezelf niet goed vind is dat van tevoren al onzin, ik zou zeggen neem de gok, en van alle kritiek kun je leren...

berteltje 15-01-2003 13:13

Citaat:

Secreet schreef:
het mooie van een forum vind ik juist dat mensneje neit echt kennen dus vind het persoonlijk makkelijker mijn geidhcten te laten lezen...tegenwoordig laat ik iedereen ze wel lezen maar gooi ze heir meestal eerst neer om te bekijken hoe het publiek ze vind...

Als je jezelf niet goed vind is dat van tevoren al onzin, ik zou zeggen neem de gok, en van alle kritiek kun je leren...

Ik ben het hier mee eens. Over het algemeen is het forum inderdaad vrij onpersoonlijk, dus gemakkelijker om je gedichten te posten en te laten lezen, dan aan een groep bekenden.....

Liefs Kimry

bugge 15-01-2003 18:18

als je een gedicht schrijft moet je niet denken aan dat je goed/slecht bent en dat je het gaat laten lezen...volg eerst je gevoel, en als je eindelijk tevreden bent kun je het laten lezen. Maar je hoeft echt niet elk gedicht te laten lezen!

lovetear 15-01-2003 19:00

Je hoeft je gedichten niet aan anderen te laten lezen als je dat niet wilt, dichten doe je vaak als uitlaatklep. Als je echt geinteresserd bent in iemands mening, zou ik het niet zomaar aan een vriend of vriendin laten lezen, die zeggen meestal sowieso dat het mooi is, ook als het niet mooi is. Op deze site zetten lijkt me handig, hier zul je vast wel een eerlijke mening over je gedicht te horen krijgen.

Iotje 15-01-2003 22:23

Citaat:

Kimry schreef:
Ik ben het hier mee eens. Over het algemeen is het forum inderdaad vrij onpersoonlijk, dus gemakkelijker om je gedichten te posten en te laten lezen, dan aan een groep bekenden.....

Liefs Kimry

Voor mij is het forum niet zo onpersoonlijk ken nogal veel lui IRL ....op zig...nie heel veel maar genoeg en ach jah....ik heb het geprobeerd, ik ga Journalistiek doen en dan zal ik vanzelf ook beter leren schrijven....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.