![]() |
[Mandrake] Internetproblemen
Ik heb net mandrake 9 geinstalleerd, maar tijdens het netwerk configuren, moest er een gateway ingesteld worden, ik heb gewoon mijn eigen ip er neergezet, in de verwachtng later het kunnen veranderen, maar dat kan ik dus niet terugvinden in de control panel.
Waar staat dat?? en wat moet ik invullen? ( Heb @home ) Alvast bedankt -Xygen |
Code:
route add <gatewayip> eth0 |
Ben n00b in mandrake, uitleg zou fijn zijn ;)
Edit: En wat is nou mijn gateway ip? |
Je typt in de console:
Citaat:
|
En hoe kom ik achter mijn gateway ip?
|
Xygen, beetje offtopic.. maar hoe heb jij dat geinstalleerd? Ik heb het namelijk 2 dagen geleden ook geprobeerd. Ik kwam tot/met het punt "software installeren". Ik kruiste daar wat hokjes aan dus, van wat ik wilde hebben. Dan op oke oid drukken, en dan kan hij niks vinden? Geeft allemaal foutmeldingen ed. Voor zover ik begrepen heb moest je er dus ook een andere cd-rom instoppen voor dat (?) maar ik kon m'n cd-speler niet opkrijgen. :confused: Ofwel, wat heb jij gedaan bij het installeren v.d. software? ;)
marianne |
Citaat:
|
Marriane, de documentatie op de cd-rom lezen in windows ;)
Ontopic: Ik heb dus gateway gevonden, typ in console: route add <mijngateway> eth0 Maar hij zegt dan: bash: root: command not found Wat nu? |
Heb je root getikt of route? Maakt nogal een verschil namelijk :p
Verder moet je er wel voor zorgen dat je root bent en niet een normale user. Root word je door als normale user 'su' te typen gevolgd door het root password wat je tijdens de installatie op hebt gegeven. Daarna nogmaals het route add commando uit proberen te voeren. |
|
Nou, met die site erbij lukte het ook niet, en gateway is toegevoegd, maar nog steeds geen internet, iemand nog ideen? :D
|
je moet in je controle center ff naar expert mode gaan, dan kan je alles handmatig instellen..
|
En hoe ga ik naar expert mode? :D
|
Instaleer windows :cool:
wat dit schiet natuurlijk niet op:) |
Citaat:
|
Citaat:
maar ik wil je de eerste poging niet ontgunnen (mijn eerste poging was een redhat 6.0 :o) en ik ben ook wel van plan ooooit weer eens linux er op te zetten maar pas bij de volgende versie (mandrake) en ja dat duurt nog wel even maar toch:) Maar als je je afvraagt wat je 'gateway ip' is dan vraag ik me af heb je ooit in windows ipconfig of winipcfg gebruikt? ik weet niet hoe het tegenwoordig zit maar vroeger moes je alles zelf invullen praktisch:D maar ik wens je sterkte |
Citaat:
http://www.webdeveloping.nl/upload/?7879684302 en dan op: http://www.webdeveloping.nl/upload/?2435410647 suc6 btw, je gateway is vaak je ip waarbij het laatste getal een 1 is. dus als je ip 123.123.123.123 is, dan is gateway vaak 123.123.123.1 (let wel, das niet altijd zo.... dus vraag het ff na bij je isp of kijk in windows in je winipcfg/ipconfig welke adres je moet hebben..) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36. |