![]() |
Ska sucks?
Wat vinden jullie van Ska? Bands zoals Ducksoup, Liberator, the Aquabats en gemixed met punk(rock)?
|
uh oh
niet weer een punk ska topic |
Vond het eerst wel leuk nu nie meer eigenlijk
|
"Ska sucks, ska revival isn't cool you stupid fucks"
Hmjah..Ska is wel leuk, laatste tijd steeds minder aan het luisteren... Catch 22 blijft een geweldige skapunk/core band..Concertjes zijn natuurlijk een geweldig feest, uitermate dansbare muziek.. |
Citaat:
And if you don't believe it you're a smug" nah, luisterde het eerst wel veel, nu minder. |
Ik vind veel van die bands hetzelfde klinken.
Catch22,Reel Big Fish,Liberator enz. |
Ik ben echt gek van ska, first, second, third wave, skapunk, skacore, het maakt niet echt uit.
In elk genre lijken bands veel van hetzelfde. En ook een hoop skabands klinken ongeveer hetzelfde, maar elke band heeft iets unieks wat je op den duur leert te horen (al is RBF en Liberator echt een wereld vamn verschil). |
ska is alleen gaaf met bier en mensen erbij.
wel leuk, maar geen muziek die ik thuis zou opzetten. |
Klinkt allemaal hetzelfde....mooi toch, vind je een band leuk, vind je alles leuk! Zo gaat het bij mij ten minste...Variatie hoeft voor mij ook niet zo nodig...Reel Big Fish, Telegraph, Liberator, Catch 22...yummy!
|
mja, ska sucks.. toch wel een beetje mee eens..
ik zeg het liever anders; ska is onluisterbaar. |
Citaat:
|
Ik vind ska echt heel erg leuk. En ik vind niet alle ska bands op elkaar lijken, natuurlijk lijken sommige bands op elkaar, maar zoals Miss Quasy zegt, in elk genre zijn en bands die op elkaar lijken. En van ska word je vrolijk, dat is voor mij ook heel belangrijk :)
|
Citaat:
|
Ach, tja, ieder zn eigen smaak he. Sommige mensen vinden maastricht en geweldige stad, anderen kotsen erop :)
Ik vind ska een heerlijke muziek soort, van de Toasters tot Reel Big Fish, van de Aquabats tot de Specials. Heerlijk :) |
ska is kut
|
Citaat:
|
ska is koel :) zeker de oude ska.. Rude Rich & The Highnotes enzo
|
Citaat:
Maar goed ik snap wel dat men het vindt want je heb ook een hoop nummertjes die op het eerste gezicht wel erg op elkaar lijken. Tis maar of je het verschil wil horen of of je er geen behoefte aan heb. Ik heb bijvoorbeeld geen behoefte om heel diep in de black metal oid te gaan spitten zodat ik het verschil kan horen tussen bandjes die in mijn oren allemaal hetzelfde klinken. |
ska (en ska-punk) KAN heel erg gevarieerd zijn, het is inderdaad niet altijd hetzelfde.
vergelijk bijvoorbeeld een band als Planet Smashers met een band als de Slackers. Allebei ska, maar toch heel anders. Of een band als Catch 22 met the Aquabats. Catch 22 is serieus.. of in ieder geval serieuzer... en the Aquabats maken pure onzin. Maar het is wel "goeie" onzin want het zit goed in elkaar. En de opmerking dat ska "altijd dat korte hoge gitaardeuntje" heeft is helemaal pure bullshit. Tuurlijk het LIJKT op elkaar. Maar ska gaat helemaal niet om dat gitaardeuntje. Die geeft het tempo aan maar luister eens naar de geweldige bassloopjes van Reel Big Fish en Catch 22 bijvoorbeeld. Die bassisten zijn briljant! Alle loopjes zijn super ingewikkeld en er is er geen een hetzelfde! Als je ska maakt, moet je zorgen dat je een goeie bassist hebt die coole loopjes kan schrijven. Dan ben je al een heel eind. Ska suckt zeker niet. Ska-punk nog minder zelfs. En Propagandhi rulet (alleen al om het briljant "Ska sucks" :D) |
Twizted: Jouw avatar (y)
Ska is leuk,al ik ken niet echt superveel. Van skapunk ben ik niet zo'n fan. |
Citaat:
weet je ook wie het is? ;) of vind je het gewoon een cool poppetje? |
ska(h) heerscht
deze twee ska(punk) bands rulen vooral: operation ivy capdown |
ska(punk) is gaaf...
sommige bands die veel op elkaar lijken gaan een beetje vervelen maar ik denk dat je dat in ieder genre wel hebt... als je het genre leert kennen dan kom je toch bij een aantal bands die op elkaar lijken terecht en dan ga je je steeds meer verdiepen en leer je de wat apartere bandjes kennen... of iig zo is het bij mij vaak... blue meanies, capdown, liberator ofzow vink nog steeds wel geweldig maar sommige andere dingen luister ik nou vrijwel nooit meer op cd.. live is altijd geweldig.. |
Citaat:
|
Citaat:
en twizted: een heerschende avatar hep jij :D |
je zit nie meer op langedaik
|
Citaat:
|
Wow dat valt me zwaar mee van jullie allemaal...ik denk ik ben mooi weer de enige die dit soort spul kan waarderen...niet dus...
Anyway skank on en tot later. |
is leuk voor 'n feestje, maar verder niet.
|
skanken is vet
|
Citaat:
Dark Shandon :D |
Citaat:
maar kvin capdown meer skacore achtig :P -10 alto-punten voor hokjesgedrag! :D |
Citaat:
|
fok, alweer sown orgineel topic onderwerp :(
|
duz lekker 'niet'
bedenk es wat beters |
Citaat:
|
Citaat:
|
ska is gezellig!
|
ska is debiel :D
|
kvin ska wel lachuh en leuk, niet te veel luisteren, en de feestjes zijn wel echt kewl. en dat ska simpel en eentonig is??? niet mee eens, zegt men van punk, blackmetal, e.d. ook vaak (alleen maar een hoop gerag :D) maar tis maar wat je dr van maakt: ska kan ingewikkeld en mooi zijn --> wat al eerder is gezegt: de bassisten hebben vaak toch wel enige kwaliteit en zijn vaak best goed. de blazerssectie ook wel regelmatig e.d. dus.... tkan best hoor: ingewikkelde kwalitatief goede ska....
|
maar wat ook wel goed is, is als een 'normale' punk (hardcorepunk) band ook af en toe eens een ska nummer speelt (nofx heeft ook ska nummers en die zijn wel kewl) zeker voor de afwisseling is dit ook leuk..)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ska drummen is echt drummen op zich :).
|
idd, een goeie vriend van mij doet dat ook zo lekker... die kan echt vet drummen en is uitermate geschikt voor het punk, maar vooral ska-genre
en bassen is idd ongeveer het belangrijkste onderdeel van ska... (de blazerssectie mag op zich ook wel een beetje kwalitatief op niveau zijn hoor) |
Wel grappig soms.
|
ik vind het wel jammer dat ska altijd wordt geassocieerd met punk :( zo van punkers houden ook wel van ska... ja dat is ook wel zo, maar dat komt niet doordat het punkers zijn ofzo, iedereen houdt nou eenmaal van ska :p
'k ben zelf ook wel via de punk van skapunk van ska gaan houden :) maarjah anders had ik het later wel een keer ontdekt ;) |
ska?
metal! |
Skametal??? Dat heb ik nog nooit gehoord. Lijkt me wel stoer.
Vrolijke deuntjes met satanische teksten ;) :D |
nah dat lijkt me nou weer helemaal niks :) da's net zoiets als op een pizza poepen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03. |