Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Getoast brood (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=332180)

Tuinhuisje 05-01-2003 21:32

Getoast brood

hoi allemaal,

Eigenlijk altijd als ik brood eet (ontbijt, lunch, soms 's avonds nog) toast ik het, omdat ik dat lekkerder vind.
Nou vroeg ik me af of dit wat verandert aan de voedingswaarden tov een gewone boterham, of maakt het gewoon helemaal niets uit en is het allebei even gezond?

mzzl

Destrøyer 05-01-2003 21:32

als je het té lang toast, waarbij een gedeelte zwart wordt, is het kankerstimulerend

MelodyofÐeath 06-01-2003 14:33

getoast brood heeft ong de helft aan calorien dan normaal brood...alleen bevordert getoast brood de stoelgang totaal niet
bijv 2 sneetjes getoast brood epr dag en de rest normaal lijkt me beter...
maar als jij nergens last van hebt...

Cat 06-01-2003 16:42

Beschuiten en getoast brood hebben dezelfde voedingswaarde als gewoon brood.Ze bevatten alleen minder vocht en zijn lichter verteerbaar, omdat ze geen grote deegbal in de maag vormen.

Snow White 06-01-2003 17:47

het is onzin dat brood de helft van de calorieen bevat. haha. das een goeie. wanneer je brood roostert verliest het brood alleen water/vocht waarmee het is bereid. verder is het net zoals een gewone boterham.

Snow White 06-01-2003 17:47

Citaat:

Cat schreef:
Beschuiten en getoast brood hebben dezelfde voedingswaarde als gewoon brood.Ze bevatten alleen minder vocht en zijn lichter verteerbaar, omdat ze geen grote deegbal in de maag vormen.
jep:)

sicilion 06-01-2003 19:45

Citaat:

Reptile schreef:
als je het té lang toast, waarbij een gedeelte zwart wordt, is het kankerstimulerend
alles is tegenwoordig kankerverwekkend :p

DarkCat 06-01-2003 20:25

Citaat:

sicilion schreef:
alles is tegenwoordig kankerverwekkend :p
Ik rook, dus die zwarte boterham vreet ik dan ook nog wel op :D

Ahem.. maareh ik geloof dat geroosterd brood geen enkele calorie verliest tijdens het roosteren.. misschien als er een stukje vanaf valt, maar verder droogt het gewoon uit. Ik neem de moeite nooit om brood te roosteren.

MelodyofÐeath 06-01-2003 20:56

Citaat:

Snow White schreef:
het is onzin dat brood de helft van de calorieen bevat. haha. das een goeie. wanneer je brood roostert verliest het brood alleen water/vocht waarmee het is bereid. verder is het net zoals een gewone boterham.
op lijsten van weightwatcher e.d staat dat anders wel, dat het minder kalo's bevat. Dan kan dat een foutje zijn...maar dat lijkt me sterk?

MissKiss1985 07-01-2003 10:45

Citaat:

MelodyofÐeath schreef:
op lijsten van weightwatcher e.d staat dat anders wel, dat het minder kalo's bevat. Dan kan dat een foutje zijn...maar dat lijkt me sterk?
Dat heb ik geloof ik ook weleens in die boekjes zien staan van me nicht.

notbonefish 09-01-2003 04:57

Citaat:

Snow White schreef:
eh, jaaaa.. en verkoold brood is ook even voedzaam wou je zeggen? :p toast is net iets anders als droog brood, weet je ;)

T.e.s.s 09-01-2003 13:05

warm brood kan wel darmklachten veroorzaken

Sarah 11-01-2003 13:01

Citaat:

T.e.s.s schreef:
warm brood kan wel darmklachten veroorzaken
maar dan gaat het over brood dat nog niet is afgekoeld en daardoor te veel vocht bevat... toast bevat juist weinig vocht

ik geloof niet dat t slecht is om alleen geroosterd brood te eten, maar dan moet je wel ook geroosterd bruinbrood eten (misschien doe je dat ook wel, maar ik rooster alleen witbrood, eet bruin ongeroosterd), witbrood bevat minder vezels en die zijn nodig voor je spijsvertering en stoelgang

Snow White 16-01-2003 16:07

nou whatever
ik heb een jaar lang een dietiste aan mijn kop gehad, en die beweerde bij hoog en laag dat het zo was wat ik zei, dus..haar geloof ik. de weightwatchers geloof ik geen *piep* van

Pippeloen 18-01-2003 15:46

Volgens mijn punten dieet van Weight Watchers (waarbij je per dag minimaal 18 punten moet en max. ) maakt het niks uit.
Geroosterd brood is 1 punt waard en vers ook.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.