![]() |
Getoast brood
hoi allemaal,
Eigenlijk altijd als ik brood eet (ontbijt, lunch, soms 's avonds nog) toast ik het, omdat ik dat lekkerder vind. Nou vroeg ik me af of dit wat verandert aan de voedingswaarden tov een gewone boterham, of maakt het gewoon helemaal niets uit en is het allebei even gezond? mzzl |
als je het té lang toast, waarbij een gedeelte zwart wordt, is het kankerstimulerend
|
getoast brood heeft ong de helft aan calorien dan normaal brood...alleen bevordert getoast brood de stoelgang totaal niet
bijv 2 sneetjes getoast brood epr dag en de rest normaal lijkt me beter... maar als jij nergens last van hebt... |
Beschuiten en getoast brood hebben dezelfde voedingswaarde als gewoon brood.Ze bevatten alleen minder vocht en zijn lichter verteerbaar, omdat ze geen grote deegbal in de maag vormen.
|
het is onzin dat brood de helft van de calorieen bevat. haha. das een goeie. wanneer je brood roostert verliest het brood alleen water/vocht waarmee het is bereid. verder is het net zoals een gewone boterham.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ahem.. maareh ik geloof dat geroosterd brood geen enkele calorie verliest tijdens het roosteren.. misschien als er een stukje vanaf valt, maar verder droogt het gewoon uit. Ik neem de moeite nooit om brood te roosteren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
warm brood kan wel darmklachten veroorzaken
|
Citaat:
ik geloof niet dat t slecht is om alleen geroosterd brood te eten, maar dan moet je wel ook geroosterd bruinbrood eten (misschien doe je dat ook wel, maar ik rooster alleen witbrood, eet bruin ongeroosterd), witbrood bevat minder vezels en die zijn nodig voor je spijsvertering en stoelgang |
nou whatever
ik heb een jaar lang een dietiste aan mijn kop gehad, en die beweerde bij hoog en laag dat het zo was wat ik zei, dus..haar geloof ik. de weightwatchers geloof ik geen *piep* van |
Volgens mijn punten dieet van Weight Watchers (waarbij je per dag minimaal 18 punten moet en max. ) maakt het niks uit.
Geroosterd brood is 1 punt waard en vers ook. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23. |