![]() |
2 PC's op één internet kastje
Hoi :)
jaja ik ben dom... Maar we hebben nu dus internet met de kabel op onze desktop beneden. als ik nu binnenkort een laptopje koop, wil ik boven op mijn kamer ook internet. Kan je dan gewoon een kabeltje kopen en op hetzelfde modem-kastje aansluiten? dank u |
Maak gewoon een netwerkje, en laat de desktop beneden internet sharen
of koop een router(<- duurdere oplossing) |
duss, een kabel van de desktop naar de laptop.
betekent dat dat ik op mijn laptop alleen kan internetten wanneer de desktop beneden aan staat? En is er ook sprake van vertraging als ik de desktop laat sharen? |
Ja, je kunt dan alleen internetten als de pc beneden ook aanstaat. Wat betreft de vertraging m.b.t. het doorlussen zul je niets merken, ben je op beide pc's tegelijk aan het downloaden dan gaat de snelheid wel wat omlaag. Wanneer je zoals eerder genoemd kiest voor een router dan hoeft de pc beneden niet aan te staan.
|
Dat je dan op je laptop alleen kan internetten is alleen met een hub. Dat is goedkoper dan een router. Als je voor een router kiest kan ja echter wél gewoon op allebei de pc's internetten.
|
Een goede router heb je tegenwoordig ook al voor onder de 100 euro. (E-Tech).
Als je een hub wilt gaan gebruiken zul je een hub en een extra netwerkkaart aan moeten schaffen, dit zal samen neerkomen op zo'n 40 á 50 euro. Ik denk dat je in een jaar de extra kosten van een router er door de hogere stroomkosten van de oplossing met een hub (pc staat steeds aan) er al wel uit hebt gehaald. Daarnaast is het configureren erg eenvoudig (In de handleiding van de router zit zelfs een Nederlandstalig gedeelte waarin precies staat hoe je bij de verschillende kabelaanbieders de router moet configureren). |
hmm router klinkt dus wel handig, en makkelijk (makkelijk is erg belangrijk :P)
als je zo'n ding neemt moet je dat dan melden bij het kabelbedrijf enzo? of is het zeg maar stekkertje derin, ff instellen en internetten maar.. ? |
Citaat:
dus dat betekent niet melden en ik denk dat het iig niet nodig is, ookal mag het bij die van jou wel |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44. |