![]() |
Cavia wil geen groente meer
Ik heb het beestje nu ongeveer 6 jaar. Het is altijd een chagrijnig krengetje geweest. Maar nu begint ze echt oud te worden. Wil al maanden niet meer rondlopen, wil alleen in de kooi zitten. Deed ze eerder ook al. Ze is al jaren blind aan 1 oogje. Ze houdt er niet van aangehaald te worden, piept niet als je haar roept of wat dan ook. En ze drinkt al vanaf ik haar heb, redelijk weinig water. Het enige waar ze om piept, is haar dagelijkse stukje appel dat ze krijgt, en af en toe wat groente.
Maar nu laat ze alles liggen :/ Ze eet nog wel wat voer uit het bakje, maar verder piept ze nergens meer om en reageert bijna nergens meer op. Kan ik beter afwachten en uitgaan van ouderdom, of moet ik dr naar de dierenarts brengen? |
Kheb dr net naar de dierenarts gebracht. Toen ik thuis kwam vandaag had ze een heel ontstoken oogje en nog steeds niks gegeten.. en nou zit ze alleen in een kooitje daar.. gaan ze uitzoeken wat er is (behalve het oogje).. :(
|
Ik dacht eerst dat hij mischien te lange tanden heeft, maar omdat jij hem al naar de dierenarts hebt gebracht zou dat het niet zijn.
Ik had vroeger ook een cavia die wou oplaast ook niet meer eten toen hebben we hem ook naar de dierenarts gebracht en hij heeft daar 2 nachten overnacht. Maar daar geven ze hem een ander soort voer dat wij hem gaven en dat at hij wel. Dus heeft hij de rest van zijn leven dit voer gegeten. |
Citaat:
|
oke, dit kan misschien hard overkomen, maar wat jij beschrijft was het einde van mijn beide cavia's tot nu toe. zij waren beide ook erg oud (8 en 7) toen ze dood gingen. zodra de darmpjes minder gaan werken betekent dat over het algemeen het einde :(
|
Ze heeft 6 jaar met je gedeeld, en zu zal nu alleen nog maar een slechtere gezondheid hebben... laat haar "gaan"
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een lege kooi? Dan kun je toch overnieuw beginnen? :)
|
Citaat:
:( *zingt vrolijk: en anders neem ik lekker een hamster* :D |
Cavia is dood :(
T ging opeens heel slecht met dr, dus we hebben besloten dat de enige oplossing een spuitje was.. ik was er niet eens bij, want ik zat op school en moest anders weer helemaal terug hierheen, en dan ligt dat beestje alleen maar te lijden. Dus mn moeder heeft dr vastgehouden en gedag gezegd. Ik vind het wel zielig, maar ze was 6 jaar oud en in één keer helemaal op.. En nu staat hier een lege kooi... :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22. |