![]() |
nierstenen?
dit gaat over mn vader
hij heeft de laatste tijd af en toe een paar dagen dat ie zich heel slecht voelt, darmkrampen, opgeblazen gevoel enzo en nu heeft ie dat dus weer en vandaag moest ie dus op medische controle van zn werk, en daar hadde ze een urinestaal genomen, en nu bleek dus daar hier bloed in zat hij heeft dus 2 dagen ziekenverlof gekregen en is doorverwezen naar de huisarts, t enige dat ze hem op die controle konden zeggen (en dan nog niet met zekerheid) was dat het mss iets te maken kon hebben met de nieren. ik vind het best allemaal wel naar, iemand hier ervaring mee ofzo? grt, els |
Kleine steentjes kun je via de urine kwijtraken alleen is dit extreem pijnlijk. Grotere stenen kunnen worden vergruist in het ziekenhuis, lukt dit niet dan zal er geopereerd moeten worden. :)
|
Zover ik weet zijn nierstenen niet ernstig, er is iig genoeg aan te doen om het te verwijderen e.d. Het is wel erg vervelend als je vader dat heeft, maar maak je niet te veel zorgen..!
|
tja hetis nog niet zeker of het nierstenen zijn, er gaan eerst nog onderzoeken gedaan worden enzo
khoop dat t iets minder errug is, mja, we'll see |
hehe nierstenen zijn behoorlijk klote, dat weet ik wel. Mij pa heeft se gehad en een vriendin van mij ook. De zuiverfunctie van je nieren is niet helemaal op regel, waardoor afvalstoffen blijven zitten. Die kloteren samen to kleine steentjes met scherpe randjes. Die beschadigen de binnekant van je urineleiders waardoor er dus wat bloed in de urine wordt gevonden.
Nierstene geven een z.g. koliek pijn, wat inhoyudt dat je van de pijn gewoon niet stil kan zitten. Vaak plas je ze naar een tijd uit, dit is behoorlijk pijnlijk. We zijn er nou eenmaal niet op gebouwd om daar wat naders van vocht door te werken, en vergeet de scherpe randjes niet! Bij mijn vader hebben ze een niersteen vergruizing gedaan, dan wordt mbv een straling 9weenie meer precies) de stenen heeel fijn gemaakt waardoor je ze makkelijker kwijt kunt raken. Ook dit is niet helemaal pijnloos. Ik hoop dat het snel beter gaat met je vader! |
m'n vader heeft een aantal keer een niersteen gehad, ook dat ze ze die moesten vergruizen.
m'n broertje had laatst dus waarschijnlijk ook een niersteen (zal wel erfelijk zijn ofzo :S :S) , hij is nog maar 15. :S Het is toch wel alweer zeker een maand geleden dat hij die niersteen had, hij heeft nu echt allemaal onderzoeken dat hij 24 uur urine moet verzamelen, dat z'n nierfunctie bekeken wordt, enzovoorts. Maar z'n urine is nog steeds troebel, of er nou bloed in zit ofzo...zou best kunnen. :S Ik maak me echt zorgen om hem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
er staat niets over erfelijkheid bij. Ik ga er dus vanuit dat het niet erfelijk is. |
Citaat:
Er staat ook niet dat het niet zo is. En misschien zijn ze er nog niet achter. :) |
Citaat:
|
mijn vader is er aan geopereerd maar ik heb er geen flauw idee van verder
|
Citaat:
|
M'n pa heeft er ook last van. 't Is erg naar, en kan veel pijn veroorzaken. Gelukkig is het niet super ernstig, je kunt er veel tegen doen;
Je kunt er een antibiothica-kuur voor krijgen, Je hebt kruiden-theeën (die serieus helpen), Je kunt het laten vergruizen, Helpt bovenstaande niet kunnen de nierstenen operatief verwijderd worden. Echter verdwijnen nierstenen met de tijd ook wel redelijk. Alleen duurt het dan langer meestal. Offtopic: waarschijnlijk is 't allemaal al gezegd, maar ik heb geen zin nu om alle replies te lezen ;) |
mn pa is al van bij het begin van die pijnen begonnen met muntthee (en nog een andere maar die weet ik nimeer) te drinken en sinds gisteravond gaat het alweer wat beter, morge wete we de uitslag waarschijnlijk
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23. |