![]() |
Leekens twee jaar Algerijns bondscoach
Gisteren was het zo ver, de kogel is door de kerk. Georges Leekens tekende maandag een contract met de Algerijnse voetbalbond. De volgende twee jaar is Leekens bondscoach van Kraouche en co.
Georges Leekens wachtte lang met zijn beslissing, maar tekende dan toch een contract voor twee jaar. Die verbintenis kan worden verlengd als de objectieven van de nationale ploeg bereikt worden. De kwalificatie voor de Afrikaanse Landenbeker en het WK van 2006 zijn alvast een eerste vereiste. Maar Leekens moet vooral trachten de sukkelende Algerijnse ploeg, die de laatste 10 jaar nog nauwelijks iets presteerde, terug op de rails krijgen. De ex-bondscoach van België én ex-trainer van Roda JC kiest voor een lucratief avontuur. Volgens Algerijnse bronnen zou Leekens tussen de 20.000 en de 25.000 euro per maand gaan verdienen. Lekker veel voor een trainer, of niet? De eerste match onder Leekens wordt,anders dan eerst aangekondigd, een oefenpot tegen Oeganda op 25 januari. Op 12 februari zijn de Rode Duivels te gast in Algerije. Wat verwacht jij van dit avontuur, dat het zeker is? |
Ik verwacht dat hij de 2 jaar niet uit doet. Het temparement van de Algerijen en Leekens gaan in mijn ogen totaal niet samen. Dat gaat veel te veel botsen. Ik hoop voor hem dat het wel gaat lukken, maar ik betwijf het dus ten zeerste..
Enigste voordeel is dat veel spelers in de Franse competitie spelen, en zo misschien het europese toch wat kennen enzo.. |
Ik sta altijd een beetje negatief tegenover dat soort avonturen. Andere taal, ander werelddeel, andere cultuur, andere voetbal- en sportcultuur. Meestal zijn ze na een halfjaar voorbij, dat hebben we met een hoop Nederlandse trainers gezien in Griekenlijk, het Midden-Oosten en Afrika. Eigenlijk is alleen Guus Hiddink echt geslaagd, sportief gezien. De rest van de trainers (bijvoorbeeld Arie Haan, Willem van Hanegem etc.) zijn er financieel vast niet slechter op geworden.
|
Is het bij het Belgische Nationale Elfal en Roda wat mislukt, gaat-ie het in een Al Qaeda land proberen :D ;)
|
Citaat:
|
ik vond hem geen goede trainer bij roda,maar wie weet doet ie het daar wel goed.
|
Citaat:
|
Leekens terug naar Moeskroen waar hij sportieve baas wordt. Dat is alvast de overtuiging van de Waalse club. Nog tot einde volgende week is het bondscoach van Algerije (hoezo 2 jaar?), en dan gaat hij als technisch directuur aan de slag op Le Canonier. Huidige coach Lorenzo Staels zou dan zijn assistent worden.
Alleen moet er nog een regeling komen met Algerijnse voetbalbond, die naar het schijnt tot 20 juni (wedstrijd tegen Namibië) moet blijven. Waarom toch nog contracten maken als ze toch niet worden nagekomen :s |
Zodat ze tekengeld en afkoopsommen kunnen incasseren natuurlijk. Dat is het idee van een contract in de voetbalwereld. De lengte van een contract wordt willekeurig bepaald tegenwoordig heb ik het idee.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43. |