![]() |
achtergrond van plaatje blauw?
hoe krijg ik het voor elkaar om bij dit plaatje een blauwe achtergrond te zetten?
http://members.aol.com/dafreshprinz/...rlopez/fhm.JPG ik wil graaaag deze kleur als achtergrond: #CDDAED maar met het stafje krijg ik het niet voor elkaar. ook niet met hue /saturation kan iemand mij hierbij helpen? het lukt me echt niet :( alvast bedankt |
Ik kan hier niet uploaden, dus heb ik hem naar je gemaild... :D
|
ok thanks straks als ik thuisben maar ffies kijken :) kan hier niet kijken :(
maar kan je me ook vertellen met welk progie je dat hebt gedaan en hoe? |
ik stuur je het photoshop bestand wel. dan kun je e.a. wijzigen als je dat nodig vindt....
|
Citaat:
|
Ik zal kijke wat ik kan doen....
Morgen dan wel, want ik heb het bestand niet thuis alleen op mn stageplek.... |
een uitleg in dit topic zou ik erg handig vinden..
|
Citaat:
je hebt meerde manieren. je selecteerd de vrouw die bewaard moet worden. dan doe je select-->inverse (nu draai je de selectie om), deze vul je met blauw volgende manier je doet control Alt X dan zie je een scherm. je kunt dan met een groen lijntje teken, te tekent om de lijnen van de vrouw. Dam emmertje je ziet6 dat de vrouw greon word je doet op ok en dat stuk heb je uitgeknipt. dit is niet supoer nauwkeurig, dus nog wel even bij werken met je gummetje |
|
Oke, ik maak ff een uitleg en zal later wel het resultaat posten...
Je hebt het orginele plaatje. Deze open je met photoshop (duh...). Maak een nieuwe layer aan. Vul deze met de kleur die je als achtergrond wilt hebben (in dit geval blauw). Zet de blending van de layer naar 'Multiply'. Nu heeft het hele onderligende plaatje een blauwe gloed. Dit is natuurlijk neit de bedoeling. Selecteer de gum, en gum het gedeelte dat niet blauw hoeft te worden in je blauwe layer weg... En klaar ben je!! Tis heel erg simpel, en werkt waarschijnlijk niet altijd even goed.. Maar voor dit plaatje wel... Groeten!!! |
Citaat:
|
ja zo heb ik t tot nu ook gedaan maar het begint een probleem te worden als het bv een dame is waarvan het haar wat 'vliegt' (door bv wind :P) dan krijg je dat nooit goed uitgeknipt..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hey hoe kan je nouwkeurig werken met een gummetje dan :S en snel bedoel ik? die ik heb upgeload was 3 min werk |
Citaat:
|
Citaat:
haha zo blijven we bezig... mijn manier die ik hier heb was die met de control alt X wat vind je van de selecteren tool, werkt ideaal duurt alleen lang, |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15. |