![]() |
van liefde naar haat?
Kan je voor iemand dat je vrij lange tijd (een jaar ofzo) heel graag gezien hebt (veel van hield) plots haatgevoelens koesteren na één (enorm kleinerende,groffe en kwetsende) mail? Is het dat haat en woede voor lange tijd of gaat dit over?
|
ja
alleen, eerst voelde ik haat, diepgewortelde die om is geslagen in passionele liefde en goede seks uiteraard:D andersom, zit er iets chronisch mis |
Ik denk niet dat je echt iemand kan haten waarvan je echt gehouden hebt. Gewoon qua gevoelens kan dat niet.
Zelf heb ik trouwens wel een ex waar ik 2 jaar mee gegaan ben en een grote afkeer van heb. Maar das weer een ander verhaal :) |
Citaat:
In mijn geval dan, ik heb dan wel haatgevoelens (woede), maar die blijven dan niet lang, omdat ik (toch) van diegene houd. Maar misschien is dat bij jou wel heel anders. |
Ik kan iemand alleen haten als diegene mij echt pijn kan doen. De enige mensen die mij echt pijn kunnen doen zijn de mensen waar ik om geef.
Haten doe ik momenteel niemand overigens.. (het blijft toch een primitieve emotie waar ik op den duur te nuchter voor ben) |
D'r is een heel dunne grens tussen liefde en haat. Volgens mij kun je alleen iemand haten als die je ontzettend kan kwetsen, en dat gebeurt eigenlijk alleen maar als je van die persoon houdt....
|
Citaat:
Maarjah, haat, haat, wat is nou eigenlijk haat? Als je een ontzettend lullig mailtje gehad gehad, waarmee diegene je ontzettend veel pijn heeft gedaan...dan ben je kwaad, verdrietig etc. Je schreeuwt uit dat je hem haat, maar dat komt omdat je eigenlijk veel van 'm houdt. (Is het eigenlijk wel een hem?). Het is heel logisch en normaal. Na een tijdje worden misschien je haatgevoelens minder, en je liefde ook. Of jullie gaan het goed uitpraten.. :S :) sterkte iig |
Haat en liefde liggen eigenlijk heel dicht tegen elkaar.. Ik denk dat haat makkelijk om kan slaan in liefde en ook andersom..
Precies zoals Morgan al heeft gezegd; Citaat:
|
ja, mn beste vriend van een paar jaar geleden, ik kan hem echt niet meer uitstaan. wat een grote hypocriet zeg, hij is alles wat hijzelf uitlachte. het is een zwakkeling.
ik vind het echt erg, maar ik haat hem. :s |
Citaat:
*zucht* |
Citaat:
|
Je kan een iemand haten waarvan je gehouden hebt ... Het is gewoon een haat op een andere manier, je haat die dan omdat hij je pijn heeft gedaan ... maar langs de andere kant blijf je gevoelens voor die ene persoon koesteren ... ik denk dat het zoiets moet zijn ...
|
Haten is iets te sterk woord ervoor, maar ik was wel onzettend gek van haar. Echter als ik haar nu ooit nog es tegenkom negeer ik haar dood, want we zijn nou niet bepaald vrienden meer te noemen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |