![]() |
pc start niet meer op
heb net mijn pc verplaats, eerst pcuit gedaan alle kabels los, alles verplaatst naar een andere kamer, alle snoeren weer aangesloten...
als ik hem nu aanzet gaat mijn monitor van stand by stand aan...zoals hij altijd deed. dan zie ik het zwarte beeld met witte text...en wanneer die balk van: windows word geladen komt krijg ik ineens zwart beeld te zien en gebeurt er verder niets meer...ik weet niet of jullie meer info nodig hebben om me te kunnen helpen maar vraag het dan maar even ik heb in ieder geval win2000.. alvast bedankt |
Tja hier valt weinig uit op te maken maar mischien is het stekkertje van de fan van je koelblok wel eruitgeschoten zodat je processor erg snel te heet wordt en dan vastloopt? Zal het wel niet zijn maar als het zoiets is kan je het tenminste makkelijk verhelpen :)
|
of mischien is je HD gecrasht maar volgens mij krijg je dan een blauw scherm en gaat die opnieuw opstarten enzo dus dat zal het eigenlijk nite zijn denk ik......(nutteloze reply)
|
Het bleek dus een beschadiging te zijn van een bestand van windows, ik kom het repareren met de cd van win2000 maarja die heb ik niet, dus heb ik win xp erop gezet...dat loopt nu alleen hij opent geen programma's meer bij het opstarten, in het configuratiescherm bij software staat dat er geen enkel programma is geinstalleerd. alles staat er nog op alleen hij herkent het niet ofzo, hoe kan ik dit weer normaal krijgen en hoe kan ik win2000 eraf gooien?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar iig je heb windows XP geinstaleerd zeg je Hoe? gewoon cd erin en volgende volgende volgende? of heb je ook nog een beetje opgelet? zo ja dan denk ik dat je de C:\ niet geformateerd heb. Het Probleem van het 'programma's starten niet op bij opstarten' kan liggen aan het register. daar moet jy nix aan doen. gewoon de programma folder weggooien en opnieuw instaleren. En programma's die niet meer in software staan maar nog wel werken/opstarten. -> moet je niet bij mij zijn:) |
Citaat:
|
Citaat:
ik vraag me af waarom hij dat ook zegt hij geeft het wel snel op... zo leer je nooit van dingen |
Al die programma's zijn geinstalleerd onder Win2k. Wanneer jij XP erop zet, komen die programma's niet voor in het register.
Kortste klap is idd formatteren. |
Citaat:
gooi de programma folders eruit en instaleer het programma opnieuw.. tenzij iemand iets beters weet dan formateren:) |
Citaat:
moet dan alleen nog win2000 eraf gooien zonder half xp erbij weg te gooien :confused: |
windows xp zit als het goed is OVER 2000 heen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dus gewoon c: formateren? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat voor melding krijg je dan bij dat formatteren? |
Citaat:
Maargoed, topicstarter: Eerst met FDISK dus alle partities weghalen (ja, dan ben je ALLES kwijt! :rolleyes: ) en dan gewoon een nieuwe partitie aanmaken. Gewoon weer beginnen met een schone lei! |
Citaat:
|
Installeer dan in ieder geval Win 2k of XP (waarvan je de CD hebt) op een schone partitie, of laat de Setup het formateerwerk doen. Heel eazy.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29. |