![]() |
reggae/dub top 3
allo allo... wat vinden jullie de beste reggae of dub? het hoeft niet perse een top 3 te zijn maar maak hier a.u.b. geen kijk-eens-hoeveel-namen-ik-wel-niet-ken-topic van
|
ik ben geen expert op reggea of dub gebied hoor maar ik ken gewoon wat oude dingen van mijn ma en zelf ontdekte dingen.
-dub syndicate -gary clail -jah shaka -lee scratch perry -mad proffessor -dub station valt me overigens op dat die dub artiesten vaak zoveeeeeel lp's hebben echt niet normaal,en hun optredens zijn jammergenoeg niet zo heel bijzonder maar de muziek wel,dub en dancehall artiesten noemen zich volgens mij ook vaak dj's en wat Roots Manuva met dub doet in combinatie met rap vind ik ook zeker dope! reggea bij mij variert van dancehall(mr vegas) tot van die echte ragga als buju banton/sizzla tot van die meer wailers stijl Rat |
Citaat:
dat was in ieder geval echt helemaal supervet :) alleen oordoppen waren wel heel essentieel |
Mijn absolute favo reggae artiest [naast de legende Bob Marley natuurlijk] is Alpha Blondy
Toevallig heb ik deze week net 4 nieuwe albums van Alpha Blondy gehaald. 3 oude die ik nog niet had: - "Jerusalem" - "Yitzhak Rabin" - "Grand Bassam Zion Rock" en zijn nieuwste album "Merci". dat wilde ik even meededelen. :) |
Burning Babylon
|
dub betekent toch dat er na de opname op een bepaalde manier gemixed wordt of dat er in ieder geval iets speciaals met de opname wordt gedaan?
of heb ik het nu bij het verkeerde eind? |
Citaat:
|
dub vind ik zeeeeer relaxt... alleen ken ik te weinig namen
zal 'ns wat dingen uitchecken uit dit topic (y) |
binnenkort treedt yellowman op in de melkweg
niet echt de mooiste man om naar te kijken maar wel goede reggea muziek Rat |
inner circle, the specials en natuurlijk bob marley
vind ik wel vet :) |
iemand deel 1 gezien dan die docu over reggea op ned3 ?
is wel leuk om die geschiedenis ervan te zien vind ik Rat |
Citaat:
Nog mooier gemaakt, we geven 3 x 2 kaarten weg voor dat optreden! Kijk maar op het scholieren.com muziekmagazine: http://www.scholieren.com/muziek |
Citaat:
|
Nr. No Woman No Cry, BOb Marley
2 Brigadier Sabari, Alpha blondy 3 Ragga Gangster, ,, ,, |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34. |