![]() |
Literatuur
Hoi! Ik moet voor Literatuur een boek lezen voor de 18e eeuw... zo'n oud boek dus! Weet iemand titels?! (het liefst niet te dikke boeken :D )
Groeten, Lisanne |
warenar
pc hooft van den vondel |
Nederlandse Literatuur???
Dan verplaats ik hem naar Letteren. Mocht het voor een ander vak zijn, dan verplaatst Scimmia hem wel weer terug ;), maar ik vermoed dat het om Nederlands gaat. |
Trouwens: vóór de 18e eeuw, of een boek uit de 18e eeuw? In het eerste geval wil ik je De Burggravin van Veri aanraden. Dat is middelnederlands, uit ongeveer de 12e eeuw. Zeer interessant en amuserend! :)
|
Multatuli!
|
Een paar boeken uit de Middeleeuwen:
- Beatrijs - Lanseloet van Denemarken (ridderverhaal) - Mariken van Niemeghen ( over heksenvervolging) - Esmoreit (uuh..volgens mij beetje liefdes/ridderverhaal :confused: ) - Van den vos Reynaerde Zijn allemaal van 'taal & teken' , dat betekent dat de tekst in het Middelnederlands erin staat, maar ook daarnaast nog eens is vertaald. Dat is wel handig. [ zijn trouwens allemaal extreem dunne boekjes, terwijl ze ook nog eens vertaald in hetzelfde boek zijn] |
Gijsbrecht van Aemstel
niet zwaar moeilijk, griekse tragedie, Joost v.d. Vondel... en.... NIET dik... tenminste... wij hadden wel n aangepast versie... maar in 1 lesuur uit, wij moesten t met hele klas lezen, dus hijs zeker goed :D |
Gaat de Mariken van Nieumeghen over heksenvervolging? We hebben het met college Middeleeuwen wel behandeld, maar dat heb ik er niet zozeer uit weten te halen.
LUH-3417 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47. |