Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   parfumflesje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=336401)

~Third Day~ 09-01-2003 19:40

parfumflesje

Wij moeten voor handenarbeid een parfumflesje ontwerpen:
*eerst een ontwerp op papier
*dan uit "beeldhouwersschuim" uitvijlen en schuren
*een naam erbij verzinnen
*een advertentie erbij maken

Het moet een origineel idee zijn...naam en vorm......
maar ik ben niet zo kunstzinnig en een bloemenvorm met de naam flowers of een ster genaamd "stars" is ook weer zo afgezaagd... :rolleyes:

duzzzzzzz mijn vraag aan jullie:

weten jullie nog leuke en origineele ontwerpen en/of namen voor een parfumflesje?

Leonoor 10-01-2003 08:28

Parfumflesje in de vorm van een bloem, naam 'Fiore' of 'Fiore della farina' (bloem in het Italiaans, volgens zo'n vertaalsite). Of een ster met de naam 'Stella' of 'Stella Maris' (ster van de zee) of 'Estrella' (Spaans voor ster). Of een hart met de naam 'Amore'. ;) Of een 'zoete geur' met de naam 'Dulce'. Of iets met 'Sensual'. ;)

Als je iets met een hart doet (kan ook met een bloem en een ster ed) misschien iets van een hart in een hart? Dat je een hart(/bloem/ster) maakt en daar uit een hart(/bloem/ster) uitvijlt? Of dat ze haaks op elkaar staan oid (dat er dus nog wel weer een hart(/bloem/ster) in zit, maar gedraaid oid? <- als je het niet snapt, moet je het maar ff zeggen, dan teken ik het wel ff, scan ik het in en post ik het (als het lukt ;)).

Leuke opdracht dit, iig stukken leuker dan de opdrachten die wij kregen. :D

DaDude 10-01-2003 16:18

Grappig stella maris zo heet onze school. Maar wat mij mooi lijkt is een fles in de vorm van een vlam ofzow en dan noem je het "flame".

Leonoor 10-01-2003 18:43

Citaat:

DaDude schreef:
Maar wat mij mooi lijkt is een fles in de vorm van een vlam ofzow en dan noem je het "flame".
Een flesje 'Burning Water'. ;)

~Third Day~ 14-01-2003 13:32

Is een paddestoel een leuk ontwerp?

Leonoor 14-01-2003 13:33

Citaat:

Bertine schreef:
Is een paddestoel een leuk ontwerp?
Ligt er aan voor wie de parfum bedoeld is... Voor een kinderparfum vind ik het leuk, voor een parfum voor volwassenen wat minder...

DaDude 15-01-2003 14:42

of een multifunctioneel flesje. (klinkt heel dom) Als het flesje leeg is dan kan je het gebruiken als drinkglas, of waxine houder ??

~*skoolgirl*~ 22-01-2003 19:19

hey, deze opdracht heb ik ook een keer gehad...
alleen moest er bij ons een tegenstelling in zitten,...
ik had een soort van 'houdertje' gemaakt waar het flesje in kon staan.
het houdertje had ik gemaakt van 'ijslbokjes'(geen echte natuurlijk dat smelt) en het flesje had ik in de vorm van een vlam gemaakt...ik geloof dat ik het iets van 'ice and fire' had genoemd maar dat weet ik nie meer,..weet wel dat ik er een 9 voor had en dat het toen in de virtrine op de gang kwam te staan... :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.