![]() |
[php/c(++)]wat is voor de beginner
K ben van plan om iig 1 van de twee talen te leren maar nu wil ik weten wat nu beter is om als eerst te leren, of wat makkelijker is. Ik heb namelijk niet echt programmeerkennis, alleen html + javascript fatsoenlijk en een beetje VB en een beetje php(heel klein beetje :D ) Is het bv makkelijker om C++ te leren als je php kent of juist andersom of maakt dat geen flikker uit.
|
Het is beide bedoeld voor een andere doeleind
|
Citaat:
|
PHP is gebasseerd op C, want C was er eerder. Of het dan ook makkelijker is om C éérst te leren, kan ik je niet vertellen. PHP gaat makkelijker als je C al kent, of dat andersom ook 't geval is weet ik niet. Er zullen vast mensen zijn die daar wel ervaring mee hebben.
PHP heb je in ieder geval zo geleerd, daar is in principe geen basistaal voor nodig. |
Ik heb eerst PHP geleerd en ben nu bezig met C++. Het is wel handig als je al PHP kunt, want dan ken je de basics, bijvoorbeeld hoe loops werken. Het probleem is alleen wel dat als je van PHP naar C++ overstapt, je door PHP nogal verwend bent met de grote hoeveelheid geintegreerde functies en een wat makkelijker variabelen-management, en dat mis je dan bij C++, of je moet ze zelf schrijven.
|
php is behoorlijk 'makkelijk'. maar ik ken c niet echt.
|
php is idd makkelijker als C, ik ken niet echt C, maar ik loop er wel eens mee te kloten aangezien ik nogal veel met linux bezig ben is het soms wel eens nodig somige dingen iets aan te passen en dan te recompilen voor het goed werkt...
C loopt altijd nogal te kloten over de dingen waarbij je bij PHP nog niet eens een waarschuwing ziet... PHP kan je theoretisch gezien vergelijken met een simpele taal waarbij je heel makkelijke toegang heb tot heel veel api calls die je werk even lekker makkelijk maken... Bij C moet je die allemaal zelf nog even maken, of het open source werk van andere mensen gebruiken... *voor de hele post geldt : zover ik weet* |
waar wil je heen??
wil je gewoon een taal leren ga dan aan het russisch want daar zit erg veel geld en toekomst en daarnaast zou ik als je serieuse sites wil bouwen eerst CSS leren en js goed voordat je verder gaat met php |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |