Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Film "The Wave" (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=336707)

Aragorn 10-01-2003 00:13

Film "The Wave"

Wie kent de film "The Wave"? Deze film gaat over een experiment op een groep schoolkinderen die niet geloven kunnen dat in de tweede wereldoorlog zoveel mensen achter Hilter aanliepen. Toch doen ze dan in dat experiment zelf precies hetzelfde, en om het experiment te stoppen krijgen ze hun "leider" te zien: Hitler, maar dan op een filmprojector.

Ik zou deze film graag nog eens zien, maar kan hem nergens vinden; kan hem dus niet downloaden, niet online ergens kopen, en de free record shop of zo heeft zo'n film natuurlijk ook niet.
Heeft er iemand heel misschien een klein beetje enig idee waar ik deze film waarschijnlijk te vinden zou zijn??

Aragorn

Vlooienband 10-01-2003 09:26

Die ken ik. :) In het totaal heb ik 'em twee keer gezien, hij's wel oké.
Misschien dat je een beweing tegen het antisemitesme of tegen nazi's kan vragen voor verdere informatie. Die weten dat vaak. Of de discriminatiebond e.d. Hoe het dan ook mag heten. Zij kunnen je misschien verder helpen.

Daangerous 10-01-2003 14:09

Kweet niet waar je hem kunt vinden. Maar kheb toevallig 1,5 jaar geleden in da stuk gespeeld, lol

Lindansje 10-01-2003 17:54

Je kunt vaak films bestellen bij de Free Recordshop en bij de Music store. :)

stout! 11-01-2003 12:08

Ja die film wil ik ook al jaren zien, maar kom m nooit ergens tegen! Laat t even weten als je m gevonden hebt, ok?

Landslide 11-01-2003 16:00

Ik ben het boek (HEEL erg slecht) voor Engels aan het lezen. De film heb ik niet gezien, maar ik verwacht er niet veel van. Het idee is wel cool, maar het boek zuigt echt!

ganralph 11-01-2003 19:57

erg goede film wel ja - kheb m 6 jaar geleden of zo alweer gezien

ik ken nog wel wat kleinere (cult)videowinkeltjes en ik heb m ooit op video gezien...ergens :S...; als ik m tegenkom hoor je het wel...

Sir Smoke-A-Lot 11-01-2003 21:03

[otherside]

ik heb die film een keer gezien met, ik geloof, geschiedenis, echt een geweldige film,ik wil die echt graag nog eens zien.Misschien dat ik hem ergens kan vinden, ik hoop het.

battlestar 12-01-2003 21:26

kheb 'm op de basisschool gezien, toen vond ik 'm wel indrukwekkend.

punxnotdead 13-01-2003 10:15

Citaat:

Daangerous schreef:
Kweet niet waar je hem kunt vinden. Maar kheb toevallig 1,5 jaar geleden in da stuk gespeeld, lol
ik ook :eek: zit jij toevallig op het st joris ofzo ?

Vogelvrij 14-01-2003 18:12

Ik heb de film nooit gezien, wel het boek gelezen...

Eerst in het Engels, daarna in het Nederlands en toen weer in het Engels. Het viel me niet tegen, ik vond het wel interessant...

Ik ben op dat boek gekomen omdat je naar een toneelstuk daarvan kon op een andere school... Zou dat het Joris dan zijn geweest? Weet ik niet meer...

Daangerous 14-01-2003 19:16

Citaat:

Monrath schreef:
Zou dat het Joris dan zijn geweest? Weet ik niet meer...
da was het joris jah... hehe (moi)

Thomas 14-01-2003 19:33

Niemand weet het dus, ik ook niet.

Zou het ook graag willen weten, want een top film is het wel!

Simon 14-01-2003 22:51

Ik heb hem bij levensbeschouwing in de les gezien (jaren geleden).

Overigens: bij Imdb vind ik hier niets over, dat vind ik raar.. zij hebben zelfs Nederlandse televisieseries in hun database..!

Rollo Tomasi 14-01-2003 23:00

Citaat:

Simon schreef:

Overigens: bij Imdb vind ik hier niets over, dat vind ik raar.. zij hebben zelfs Nederlandse televisieseries in hun database..!

You suck at the search. :p

Martjin 17-01-2003 19:25

vandaag toevallig op school gezien...bes wel heel ongeloofwaardig...zie je het al voor je...dat iedereen dat gaat doen in zown klas???

miss_sunshinegirl 17-01-2003 20:41

Ik heb 'm vorig jaar gezien bij Engels omdat we het boekje hadden gelezen (in het engels)

Best gave film!

Morridin 18-01-2003 20:33

Kheb het boek voor Engels gelzen en de film daar later ook gezien. twas typisch zoŽn film waarbij ik de etters(in dit geval de lui die meedoen en anderen dwingen) Verrot wil slaan. Best goed gespeeld dus eigelijk.

Kwwet nog wel toen we hem hadden gezien we de rest van het jaar best vaak ŽThe WeeeeeeeeeeeeeejveŽ(zo spraken we het ongeveer uit) en dat achterlijk gebaar erbij maken. :D

En nee, we waren niet verslaafd, het was gewoon 1 van die typische lompe dingen die blijft hangen en die je zelf gaat nadoen om het belachelijk te maken.

PS: Kzeg best wel vaak typisch.
Goh typisch, ik ben namelijk niet zoŽn typisch typ.
typisch dat ik dan dat woord zo vaak gebruik.

Qimm 19-01-2003 01:13

Coole film ja :D ik zal mun ex-maatschappijleraar wel es vragen :D

nee ik heb geeeen idee waar je um kan kopen... veel succes verder

morgan1986 19-01-2003 22:51

ik heb de film gezien en het boek gelezen.
engelse versie van het boek.
moest voor engels.

dit = mijn naam 23-01-2003 15:59

mja ik ken wel mensen die hem op video hebben..
Hy komt zo nnu en dan op tv, dus ik zou gewoon goed opletten..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.