![]() |
[win98] krijg geen toegang tot netwerk
hoi
ik zit hier op een netwerk maar kan niet bij de gedeelde pc's komen ik heb netbui geinstalleerd evenals een gebruikersaccount met wachtwoord de help maakt me ook niets wijzer (wat verw8 je anders??:)) iemand nog ideeen?? |
windows 88? :confused:
Je bedoelt zeker windows 98 ;) Subnetmask is overal hetzelfde? Werkgroep ook? Kan je bijvoorbeeld wel pingen binnen het netwerk? |
subnet klopt
pingen kan werkgroepnaam is in dit netwerk niet van toepassing bestands en printerdeling is geinstalleerd |
heb je wel NetBIOS over TCP/IP ingeschakeld?? NetBEUI heb je niet nodig... client voor microsoft netwerken? heb je die ook toegevoegd?
|
Citaat:
allemaal gedaan :) |
even vraagje: staat er op alle pc's win98?
|
Citaat:
van 98 via xp totaan samba :) |
Win 88 ken ik niet :o
|
Citaat:
:p |
Citaat:
als je namelijk een win98 pc hebt en een win2k pc en je hebt een workgroup, dan kan je alleen met de win98 pc op de win2k pc als je op de win2k pc een user hebt aangemaakt waarmee je inlogt met de win98 pc (volgens mij is dit niet te volgen :p). dus als ik met username ekki wil inloggen vanaf een win98 op een win2k-bak, dan moet er bij die win2k ook een user zijn aangemaakt die ekki heet. nouja, sorry voor deze onnuttige reply, misschien hebben anderen er wat aan ;). ps win2k reageert denk ik hetzelfde als winxp. |
kun je van de andere comps wel op de win98 machine, want dat had ik ook. Als ik toegang vroeg moest ik een w8woord geven voor de IPC$ share terwijl dat geen w8woord had. Daarna heb ik het opgelost alleen weet niet hoe, k sharde de map Winnt (normaal geshared als admin$) maar k maakte er ook nog winnt$ van en daarna werkte die. Maar heb nu weer winnt4 uitgezet en verwijderd en hij doet het nog steeds
|
ik heb ff geen andere pc's beschikbaar om te testen of ik op mijn 98 kan komen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de huisvesting biedt internet aan en wij delen de bestanden :) |
Citaat:
|
Citaat:
maar lama hangen zodra ik schijfruimte heb (dus eerst server up dus eerst floppydrive aan de gang) gaat er redhat op :) |
wat zijn de laatste 2 cijfers van je IP, dan kijk ik ff of ik er bij jou op kan komen
|
netbui is niet nodig.
ik had dat ook eerst dat ik de pc's niet zag en hun mij wel komt opdat ik toen op miscrosoft family zat inplaats van microsoft netwerking.. maybe helpt dat? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |