![]() |
Dromen
Iedereen droomt wel eens en iedereen vraagt zich wel eens af wat het betekend. Wat valt er eigenlijk te verklaren van dromen, is het je onbewuste of zijn het gewoon indrukken van de vroige dag?
Voor iedereen die ich dit afvraagt, en graag wil weten wat ijn droom betekend dit topic. (met zekerheid zal niemand je kunnen eggen wat je droom betekend maar vragen kan geen kwaad ;)) |
Mijn mening is dat dromen alleen maar verwerkingen zijn van je gebeurtenissen. Je hebt iets meegemaakt, en īs nachts wordt dit verwerkt.
Sommige mensen zeggen dat dromen een voorspellende functie hebben, maar dit betwijfel ik sterk. Voorspellende dromen kunnen niet bestaan, aangezien de toekomst (IMHO) niet vastligt. Mijn verklaring (dat soms dromen uitkomen) is dat je niet alleen je gebeurtenissen verwerkt, maar ook verder denkt/droomt over deze gebeurtenissen. Je gaat als het ware allerlei mogelijke dingen dromen die zouden kunnen gebeuren. En daar zit (heel zelden) soms ook iets bij wat echt gaat gebeuren. En dat noemen mensen voorspellende dromen Maar meestal blijft het toch gewoon een droom, een fantasie, een mogelijkheid van de toekomst, maar die (waarschijnlijk) nooit zal gebeuren. Offtopic: of was het de bedoeling dat je hier je droom plaatste en alleen maar vroeg om betekenis? In dat geval, mijn excuses. |
Ik droom altijd over DragonballZ, Startrek, of andere series die ik vaak kijk en waar slechterikken in voorkomen. Het verhaal gaat dan meestal dat een willekeurige slechterik de stad aanvalt, en ik probeer natuurlijk om de boel te redden. helaas kom ik er altijd net iets te laat achter dat ik wel kan vliegen, maar dat een bejaarde slak in een rolstoel nog sneller kan gaan dan ik. Of ik kan wel gigantische nergiestralen afvuren, maar die zijn dan nog niet sterk genoeg om een mug bewusteloos mee te schieten. Het klinkt idioot, maar het is echt doodeng, en ik word ook helemaal raar en zweterig wakker. Het gebeurt gelukkig niet vaak (heb het maar niet aan m'n ouders verteld want dan krijg ik meteen een "ga dan ook naar buiten, het is prachtig weer" preek naar m'n hoofd geslingerd...). Ik wil m'n dromen verklaren (er zal toch wel iets meer achter zitten dan "kijk minder tv"), maar ik kan toch moeilijk TV-bad guy intikken in een zoekmachine...
|
toch is dit toch wel duidelijk?
of de slechterikken nou van tv zijn of niet, je strijdt tegen het kwaad. komt er (te) laat achter dat je wel degelijk krachten hebt om het kwaad te overwinnen, maar hier moet je niet al te veel op vertrouwen. en dat het DBZ of startrek slechterikken zijn, is volgens mij irrelevant; dit komt omdat je daar veel mee bezig bent, en dus ook 's nachts. dti was mijn nederige interpetatie, dus vertrouw er niet al te veel op; ik doe niet vaak maar leek me duidelijk alhier. enzow. ik kan me nooit herrinneren wat ik gedroomd heb. |
"Het kwaad".... hmmm... ik heb binnenkort een proefwerk scheikunde... misschien staat "het kwaad" voor m'n leraar??? :confused:
|
men heeft al wetenschappelijk bewezen dat dromen idd verwerkingen zijn van wat je hebt meegemaakt.Dus barkrukkie je hebt helemaal gelijk.
|
Citaat:
|
dat zal het zijn :P
ik zat meer aan innerlijke conflicten te denken maar ik ken je ook niet enzow, :) |
ik heb thuis een boekje liggen met een aantal steekwoorden en wat de droom dan betekent (ik zal het zo gauw mogenlijk eens overtypen en dan hier plaatsen) dus sorry dat hetnu eventjes ene nutteloze reply is, maar komt gauw een nuttige
liefs, hanne |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*stil* |
Ik geloof dat dromen een voorspellende functie kunnen hebben. Mijn moeder had ooit gedroomd over een gecrashed vliegtuig.
De dag daarna was op het nieuws dat er een vliegtuig was gecrashed... Toeval? :eek: |
Citaat:
|
Jij zegt dat de toekomst niet vastligt
Kan kloppen. Maar hoe heet die knakker ook alweer die alle oorlogen enzo voorspelde? da vinci ofzo :p Hij kon voorspellen niet dat dit er veel te maken heeft... maar ja :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en zelfs al zou het o.a. een verwerkingsproces zijn dan nog sluit dat niet uit dat dromen je ook dingen over jezelf of de toekomst of iets dergelijks konden vertellen. |
Citaat:
gegroet |
idd nostradamus ;)
maar toch blijf ik erin geloven :( |
Citaat:
Ik geloof enkel niet dat ze de toekomst kunnen vertellen (waarom heb ik bovenin ergens uitgelegd) Maar wat is jouw 'theorie' dan? |
Citaat:
onwllekeurige beelden binnen van alle delen vd hersenen ipv uit de buitenwereld, hierddoor denk ik dat mensen tijdens hun droomstaat ontvankelijker zijn voor helderziende beelden. grappig ook dat de droomstaat dezelfde hersengolven heeft als hypnose, wat er ook om bekend staat helderziende ervaringen te kunnen opwekken. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |