![]() |
liedjes met gitaarsolo's
wie geeft er mij een paar ?
ja goedzo :p |
elvis presley - devil in disguise
beetje oud maar kwam in me op |
stratovarius - holy solos
luister en huiver :p |
Blind Guardian - Mirror Mirror
|
Download eens wat van pink floyd, bijv de live versie van Comfortably Numb
of download wat van dream theater, of wat dan ook, Jimi Hendrix is ook altijd goed en Reel Big Fish - Let's Go Smoke some pot |
Citaat:
lekker :p |
frenzal rhomb - do you wanna fight me
|
Citaat:
En het is een cliché, maar die van Stairway To Heaven van Led Zeppelin blijft ook geweldig. Nog een paar wat minder fameuze die toch niet onderschat moeten worden: Ram Jam - Black Betty Cream - White Room Oasis - Live Forever Stratovarius - Speed Of Light Marillion - Kayleigh John Mayall & The Bluesbreakers - Steppin' Out Jimi Hendrix - Driving South |
slayer -angel of death
succes |
en verder raad ik je trouwens aan voor mooie solo's vooral veel naar de BBC sessions van Jimi Hendrix en Led Zeppelin te luisteren. Zijn beide op (dubbel)cd verschenen.
|
Alles van Guns 'N' Roses....ALLES!
|
iron maiden - phantom of the opera
dat nummer IS 1 grote solo. |
Hollands Glorie: Focus - Hocus Pocus (y)
|
Op de cd Iron Maiden - Powerslave staan zo veel gave solo's!
|
deep purple - child in time
stevie ray vaughn - little wing --> veel plezier ermee :D |
Pink Floyd-High hopes
dEUS-Instant street |
Citaat:
|
Alles van Queen :p
|
Van alles van Oasis, en de vijftien minuten durende live-versie van Jimi Hendrix's Voodoo Child.
|
Mark Knopfler - What it is
verder veel van de Dire Straits, wat dacht je van Sultans of Swing? |
Rhapsody - Gargoyles Angels Of Darkness
De eerste 2 minuten en van minuut 10 tot 11:20. Succes! |
Download ´Ride for glory´ van dragonland. Dies (y)
Zoek ook maar nummers van Stormwarrior. vooral ´death by the blade´. De rest van het nummer vind ik niet zo, maar de olo´s zijn vet. En natuurlijk ook ´defenders of Metal´. En je kunt natuurlijk altijd iets van Dragonforce downloaden. ´Revelations´is een topper. |
blind guardian - born in a mourning hall
children of bodem - touch like an angel of death (live tokyo) (hier zit echt het ultieme 'mauw wauw' geluidje in) punk is niks vergeleken met metal qua solo's maarem...: bigwig - sink or swim inspection 12 - omnilysis strung out - bark at the moon voor de rest, download wat van steve vai of yngwie malmsteen |
Citaat:
|
Citaat:
ik kan dit toch niet echt muziek noemen :) |
Iron Maiden heeft veel hele mooie solo's (is ook zeer geschikt voor aardig gevorden bassisten -- wat een vette loopjes zitten er in. die steve harris (die bassist van maiden) is echt zo goed)
Metallica heeft er een paar maar minder dan maiden> Natuurlijk de solo's van slash (guns 'n roses), idd heeft die mark knofler (dus ook dire gevals.) vette solo's Ook de solo's van Tourniquet (voornamelijk door Erik Mendez) zijn af en toe wel okey. vind solo's van kurt cobain ook wel lachuh maar volgens mij had hij nooit dezelfde alles was anders en wazig. Als Muse live speelt hebben komt het ook vaak voor dat hij vette solo's heeft (maar daar moet je wel van houden :p). In een nummer van NOFX op de cd pump up the vacuum (met die heroine clown/hoer op de voorkant) staat een heel vaaag nummer (volgens mij het laatste nummer) met een vette solo. Oasis heeft idd vette solo's, hendrix ook, clapton ook al. |
Op Tokyo Warhearts van Children of Bodom staat een solo battle tussen de 2 gitsristen.. ff denken hoe dat nummer heet...
Het was iets met war erin *heeft even geen flauw id* |
Citaat:
|
Oude Metallica liedjes hebben allemaal hele gave solo's.
|
probeer de solo's van luca turilli eens :)
|
Children of Bodom - final countdown
|
CoB - Downfall
Metallica - One, Master of Puppets, Fade to black Stratovarius - Speed of Light, Lord of the Rings Dimmu Borgir - Grotesquery Conceiled (supertof !!!) |
blackstreet ft. ol'drity bastard & slash - fix
|
death - 1e nummer van de cd 'scream bloody gore'
succes :) |
Citaat:
War of Razors.. is trouwens een battle tussen de gitarist(Alexi) en de keyboardspeler(janne)... |
Citaat:
Children of Bodom en In Flames hebben zeer te gekke solo's! |
Manic Street Preachers - Condemned to Rock N Roll
DE gitaarsolo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49. |