![]() |
*Advies nodig voor gitaar*
Ik speel al een tijdje acoustic gitaar en wil elek spelen. Nu heeft de muziekwinkel hier een aanbieding, een Samic gitaar + versterker voor 200 euro. Ik ben dus een beginner en ook nog links en heb helemaal geen verstand van gitaren. Het zal vast niet de beste gitaar zijn maar voor een beginner met een budget, is het wel redelijk?
|
Dat vind ik wel een redelijk prijs voor een beginnersgitaartje. (alhoewel je over een tijdje wel wat beters wil;)) Ik ben trouwens zelf ook begonnen met een Samick, goed gitaartje hoor. (y)
|
Ik ben ook begonnen op samick :D, die dingen zijn vet :D
|
Citaat:
Sarcasme? :confused: |
Oja was even vergeten erbij te zetten: Het is een Strat en de versterker is 20 Watt.
|
samick gitaren moet je mee oppassen, als je niet oplet wordt ie gejat door stairway en hangen ze em aan de muur.... je zal niet de eerste zijn die dat overkomt, als je kijkt welke bekende artiesten daar allemaal wel niet zijn ingeluisd ;)
:) maar ff serieus.. samick is kut, ik zou voor de squire strat (of nog liever tele) gaan.. naar mijn idee wat meer kwaliteit/prijs |
Totaal geen sarcasm, Nothing beets a Samick ;)
|
je speelt al akkoestisch.. dus je weet dat je het leuk vind, dus misschien kun je beter een wat duurder setje kopen dan.. heel veel mensen krijgen spijt van die goedkope beginnerssetjes
|
En heb een vrij behoorlijke bas gekocht (ik ben absoluut niet in kennis met kwaliteit van een gitaar) maar wat versta jij precies onder kwaliteit?
Die man in de winkel haalde eveneens een duurder model tevoorschijn en dat klonk idd iets klaarder....Maar hoeft dat ook wel dan? Iets minder klaar heeft direct een ander gevoel wanneer je de muziek te horen krijgt dat wel...Maar of dat beter/slechter is? Komt er sneller slijt op dat ding dan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
maar als je iets op een muck gitaar niet kan, dan kan je dat toch ook niet op een dure fijne luxe vet-klinkende?
|
Citaat:
maar veel mensen denk inderdaad dat ze ineens een stuk beter kunnen spelen als ze een mooi klinkende gitaar hebben... maar ik denk dat je dan teveel op het mooie geluid gaat letten of op de spiegel, en te weinig aandacht schenkt aan je techniek op een ouwe fiets moet je het leren zullen we maar zeggen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |