Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Duimen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=337633)

MevrouwM 10-01-2003 21:47

Duimen

Even vragen...

Heb je geduimd?

Duim je nog wel eens?

Waarneer duim je? (boos, verdrietig, moe,hoofdpijn)

Waarom ben je gestopt?

Lindansje 10-01-2003 21:48

Ik heb nooit geduimd :)

ekki 10-01-2003 22:11

Citaat:

MevrouwM schreef:
Heb je geduimd?
geen idee.

Citaat:

Duim je nog wel eens?
nee

Citaat:

nvt

Citaat:

Waarom ben je gestopt?
geen idee

kleinedraak 11-01-2003 09:23

Ja ik heb tot mijn twaalfde ofzow geduimd. Ik duim nu niet meer. Ik duimde alleen als ik moe was of me verveelde. Ik kon niet slapen zonder mijn duim. Ik ben gestopt omdat het slecht was voor mijn gebit(stond nogal scheef0 en toen ik mijn beugel over het gehemelte kreeg was ik er in een keer vanaf. Ik heb heel vaak geprobeerd om te stoppen. waarom vraag je dit? Duim je nog en schaam je je ervoor ofzow?

Alicia Silverstone 11-01-2003 09:41

Nee, nooit.
Ik sliep ook nooit met een knuffel ofzo, niets van dat soort dingen.

iamre18 11-01-2003 09:47

Nou niet geduimd, mijn wijsvinger wel, hoek dat voor elkaar heb gekregen weet ik niet meer :confused: :D (deed m'n broetje ook;)).>Erfelijk?

Ik wijsvinger niet meer :D

Toe ik 11 was ben ik pas gestopt> moest van orthodontist> via beloningssysteem is dat gelukt;)

Leonoor 11-01-2003 09:51

Nee, nee, nooit, nvt.

@iamre18: mijn zusje deed dat ook, d'r wijsvinger in d'r mond stoppen, met haar middelvinger er ook nog bij... ;) En dan ook echt zo wat altijd. Als ze wat dronk bv; slokje drinken, hup, vingers erbij. En m'n ouders verbaast dat het drinken er dan niet weer uitliep. ;) Is ze inmiddels wel vanaf. ;)

Quiana 11-01-2003 10:15

Citaat:

MevrouwM schreef:

Heb je geduimd?

Heel kort.
Citaat:

MevrouwM schreef:

Duim je nog wel eens?

Nee
Citaat:

MevrouwM schreef:

Niet
Citaat:

MevrouwM schreef:

Waarom ben je gestopt?

Toen ik 1,5 was kreeg ik hersenvliesontsteking,
en daarvoor moest k naar t ziekenhuis.
Mja, was een wilde baby,
moest worden vastgebonden aan mn bed.
(ze konden geen prikken oid
geven doordat k te wild daarvoor was,
dus moest ik voor t infuus worden vastgebonden
met mn armpjes)
Daardoor kon ik dus 3, 4 weken niet duimen..
En had het afgeleerd. :)

MevrouwM 11-01-2003 11:14

Citaat:

kleineghcdraak schreef:
waarom vraag je dit? Duim je nog en schaam je je ervoor ofzow?
O gewoon interesse! En ja ik duim zelf nog wel eens ja, maar schaam me er totaal niet voor hoor!! Mijn vriendje vindt het wel schattig als ik duim :)... maar vroeg me dus gewoon af of er nog meer mensen zo'n achterlijk ''baby-gewoonte'' over hebben gehouden!
Ik duim eigenlijk ook alleen als ik heel erg moe ben, me verveel, me niet lekker voel... nou ja... maar soms is het echt heerlijk om lekker voor de tv te hangen met je duim in je mond :):D!

Missy_X 11-01-2003 11:48

Ik ben ook zo. Ik duim ook nog wel eens als ik me moe voel of als ik naar een film kijk. En heel vaak als ik ga slapen.
Best erg maar ik doe het automatisch en het geeft me een gevoel van rust. Ik heb nog meer van die dingen. Wrijf ook met een vinger over mn neus en zo.

zozze 11-01-2003 12:03

Citaat:

Betamethason schreef:

Toen ik 1,5 was kreeg ik hersenvliesontsteking,
en daarvoor moest k naar t ziekenhuis.
Mja, was een wilde baby,
moest worden vastgebonden aan mn bed.
(ze konden geen prikken oid
geven doordat k te wild daarvoor was,
dus moest ik voor t infuus worden vastgebonden
met mn armpjes)
Daardoor kon ik dus 3, 4 weken niet duimen..
En had het afgeleerd. :)

mijn neefje had ook een of andere ziekte waardoor hij naar het ziekenhuis moest en die trok gewoon zijn infuus uit zijn hand om te kunnen duimen :/

Sarah 11-01-2003 12:57

Citaat:

MevrouwM schreef:
Even vragen...

Heb je geduimd?
ja, vrij veel, tot ik 7 was elke keer als mijn handen niets te doen hadden en tot mijn twaalfde 's nachts
Duim je nog wel eens?
af en toe
als ik moeite heb om in slaap te vallen
Waarom ben je gestopt?

[/B]omdat ik een beugel zou krijgen als ik door zou gaan, je tanden groeien er namelijk scheef van, en dat wilde ik niet, en ik kon het nog voorkomen door te stoppen met duimen... de overdag-stop van toen ik 7 was, was omdat mijn ouders het te kinderachtig vonden staan voor overdag [B]

Breg 11-01-2003 14:14

Heb je geduimd? Nee

Gwenniej 11-01-2003 18:16

Heb je geduimd?
ja tot me 10de ofzo :o

Duim je nog wel eens?
neej vind ut niej lekker meer...soms sabbel ik wel op me pink haha :o
verveling? moe?

Waarom ben je gestopt?
omdat als ik niet zou stoppen zou ik een MEGA buitenboord beugel krijgen en bla bla, je kent het wel de enge tandarts verhalen :D

Ik was trouwens echt een die- hard duimer :o
duimde echt OVERAL, behalve op school niet omdat het niet mocht, verder s'ochtends, na schooltijd, snáchts, etc.

Ik had al heel vaak geprobeerd om te stoppen met duimen...
ik kreeg zelfs een x 100 gulden als ik zou stoppen met duimen, en het vol zou houden (lukte me dus niet dus kreeg het niej :p)
mjuh uiteindelijk ben ik zomaar opeens gestopt :eek:

the 6th gate 11-01-2003 18:40

Citaat:

MevrouwM schreef:
Heb je geduimd?
misschien vroeger, kan ik me niet herrinneren

Duim je nog wel eens?
nee

niet dus

Waarom ben je gestopt? weet niet of ik uberhaupt heb geduimt

Lindansje 11-01-2003 18:42

Citaat:

Gwennygirl schreef:
[B]Ik had al heel vaak geprobeerd om te stoppen met duimen...
ik kreeg zelfs een x 100 gulden als ik zou stoppen met duimen, en het vol zou houden (lukte me dus niet dus kreeg het niej :p)
mjuh uiteindelijk ben ik zomaar opeens gestopt :eek:

Ik zou die 100 piek alsnog vragen als ik jou was :D

Joehoedith 11-01-2003 18:56

Ik ben 18 jaar oud en ik duim nog steeds,
ik heb wel eens geprobeerd om eraf tekomen maar is niet gelukt
ik zabbel die zooi er zo weer af.

dus heb ik het maar opgegeven en duim ik nog lekker iedere dag

ik duim meestal als ik niet wat anders te doen heb of omdat ik moe begin te worden.

ik vind het gewoon lekker en het is altijd nog beter dan roken (y)

MelodyofÐeath 11-01-2003 19:09

Citaat:

MevrouwM schreef:
Even vragen...

Heb je geduimd?

Duim je nog wel eens?

Waarom ben je gestopt?

ik duim nog steeds :D meestal als ik moe ben...of gewoon niks anders te doen heb dan stop ik hem er gewoon in, automatisch.. mja meeste mensen vinden het wel grappig staan, zie er nou niet echt "schattig" uit en dan met me duim in me mond schijnt erg lachwekkend te zijn

Destrøyer 11-01-2003 19:10

wasn't me

(lees: nooit gedaan)

alwaysgood 11-01-2003 19:36

ik ook nooit geduimd hebben :d

Balance 11-01-2003 20:58

[QUOTE]MevrouwM schreef:
Heb je geduimd?
Ja heel veel. Tot m'n 8ste ofzo ALTIJD (tot een onwijze rotopmerking van m'n buurman :D) en tot m'n 12e 's nachts.

Duim je nog wel eens?
Heel soms.

Als ik heel moe ben of gewoon echt de behoefte heb aan iets lekkers (ja, kvind duimen echt lekker :o)

Waarom ben je gestopt?
Ik wilde niet dat ze het op schoolkamp zouden zien en ging dus een aantal weken van te voren oefenen met niet meer 's nachts duimen.

Oh ja, mijn tanden zijn vreemd genoeg helemaal niet scheef gaan staan ofzo. Gelukkig maar :)

perseus 11-01-2003 21:02

Ik had tot mijn zesde een fopspeen :o :D
Maar nooit geduimd.

Hecatomb 12-01-2003 11:48

Even vragen...

Heb je geduimd?
ja
Duim je nog wel eens?
ja
als ik me kut voel
Waarom ben je gestopt?
waarom zou ik stoppen? als ik me kut voel en ik duim voel ik me veilig

iamre18 12-01-2003 12:23

Citaat:

Leonoor schreef:
Nee, nee, nooit, nvt.

@iamre18: mijn zusje deed dat ook, d'r wijsvinger in d'r mond stoppen, met haar middelvinger er ook nog bij... ;) En dan ook echt zo wat altijd. Als ze wat dronk bv; slokje drinken, hup, vingers erbij. En m'n ouders verbaast dat het drinken er dan niet weer uitliep. ;) Is ze inmiddels wel vanaf. ;)

Hihi, zij was wel erg aan dr vingers gehecht geloof ik, zo erg wast er bij mij niet aan toe;).(vooral s'avonds bij mij >gaf een veilig gevoel, denk ik.)
Volgens mij stak ik mn wijsvinger gewoon zijwaarts in m'n mond >*probeert het nu evn*>Niet echt dat je zegt prettig in de mond liggend haha:D

N*A*Shezbaernon.temp 12-01-2003 13:21

Nee, nooit gedaan

Knutselsmurfie 12-01-2003 14:10

Heb je geduimd?
Jep, ik heb heel lang geduimd, totdat ik naar de middelbare school ging geloof ik. Toen kreeg ik een beugel en moest ik het afleren.
Duim je nog wel eens?
Ja, soms :o
Als ik moe ben...
Waarom ben je gestopt?
Zie eerste vraag :)

Jesselyn 13-01-2003 16:20

Citaat:

MevrouwM schreef:

Heb je geduimd?
Ja

Duim je nog wel eens?
Nee

Niet

Waarom ben je gestopt?
Ik ben langzaam gestopt, na een hele tijd vond ik het geen fijn gevoel meer.

Ikedea 14-01-2003 09:43

weinig jongens hier die reageren ... :confused:

Ja, :o ik heb geduimd (sterker nog, ik doe het af en toe nog wel is as ik heerlijk samen met mijn vriendin op de bank lig ofzo, of als ik echt supermoe ben ....) Zij vind het superschattig en vind me daardoor een nog veel grotere vent dat ik ook mijn zachte kant zo kan laten zien (HAAR woorden hé ;) ) ...

Kijk als je mij normaal zou zien en daarbij denken: Duimen ==> NO WAY. Maar veel mensen toch ook die hele zachte en lieve kant die ze niet aan iedereen laten zien. Dus mijn vriendin vind het alleen maar heel erg goed juist.

Ik doe het nu echt sporadisch, 1 keer in de maand ofzo....
Vroeger een echte die-hard liefste 24/7 maar dat kon natuurlijk niet .....

Weet niet waarom ik ermee begonnen ben, waarom er zoveel drang naar was en waarom het nu weer is gestopt zeg maar (af en toe nog is even, voor het gevoel ofzo)...

Zo, heb ik ook weer is wat verrassends kunnen vertellen. :D

T.e.s.s 14-01-2003 10:24

ik heb geduimd tot mijn 12e ofzo...best lang eigenlijk, ik ben gestopt omdat niemand meer duimde, en dat ik me schaamde voor mijn duimdoekje als ik ergens ging slapen :o

MevrouwM 14-01-2003 11:41

Citaat:

Ikedea schreef:
weinig jongens hier die reageren ... :confused:

Ja, :o ik heb geduimd (sterker nog, ik doe het af en toe nog wel is as ik heerlijk samen met mijn vriendin op de bank lig ofzo, of als ik echt supermoe ben ....) Zij vind het superschattig en vind me daardoor een nog veel grotere vent dat ik ook mijn zachte kant zo kan laten zien (HAAR woorden hé ;) ) ...

Kijk als je mij normaal zou zien en daarbij denken: Duimen ==> NO WAY. Maar veel mensen toch ook die hele zachte en lieve kant die ze niet aan iedereen laten zien. Dus mijn vriendin vind het alleen maar heel erg goed juist.

Ik doe het nu echt sporadisch, 1 keer in de maand ofzo....
Vroeger een echte die-hard liefste 24/7 maar dat kon natuurlijk niet .....

Weet niet waarom ik ermee begonnen ben, waarom er zoveel drang naar was en waarom het nu weer is gestopt zeg maar (af en toe nog is even, voor het gevoel ofzo)...

Zo, heb ik ook weer is wat verrassends kunnen vertellen. :D

Ja idd alleen maar meisjes bijna, jongens schamen zich ervoor ofzo ;)!
Maar kan me voorstellen dat je vriendin het grappig vindt, mijn vriendje duimt niet meer, maar heb het hem wel eens voor zien doen en dat zag er al schattig uit ja! Een grote jongen die duimt... hihi super lief... misschien moet ik mijn vriendje toch ook weer eens aan duimen zetten ;)! :D :D

Andijvie 15-01-2003 13:42

Heb je geduimd?
- Ja, tot mijn achtste gok ik, maar op het laatst alleen in bed.

Duim je nog wel eens?
- Nee, niet meer.

nvt

Waarom ben je gestopt?
- Omdat mijn moeder me bang maakte met verhalen over beugels enzo :P :)

sublime 16-01-2003 15:27

het is echt heel erg, ik heb gewoon tot mn zestiende en een paar maanden geduimt! :o :o
ben er mee gestopt omdat ik het weleens tijd begon te vinden :)

Pluche 17-01-2003 12:31

ik heb ook geduimd, ik doe het nu echt niet meer maar ik kon pas stoppen toen mn knuffel definitief werd afgepakt en ik een beugel kreeg omdat mn voortand een heel stuk was gedraaid
heb nog steeds een soort kuiltje in mn duim, waar vroeger mn ondertanden stonen met het duimen
ik ben er gelukkig vanaf, was wel lekker maar erg slecht voor gebit..:D

Andijvie 17-01-2003 12:50

Citaat:

Louisa schreef:
ik heb ook geduimd, ik doe het nu echt niet meer maar ik kon pas stoppen toen mn knuffel definitief werd afgepakt en ik een beugel kreeg omdat mn voortand een heel stuk was gedraaid
heb nog steeds een soort kuiltje in mn duim, waar vroeger mn ondertanden stonen met het duimen
ik ben er gelukkig vanaf, was wel lekker maar erg slecht voor gebit..:D

waar jij een kuiltje hebt, had ik altijd een enorme bult van het schuren en zuigen.. Echt een vies ding.

Buffy 18-01-2003 13:21

ik duim nu nog wel eens, maar alleen als ik mezelf zielig vind omdat ik hartstikke moe ben :D
als ik mijn twee duimen naast elkaar houdt kan ik precies zien welke mijn duimduim is en welke mijn gewone duim. ook zitten er in mijn duimduim littekentjes van de keren dat ik zat te duimen en tegelijk moest niezen -toen schoten mijn ondertanden wel eens in mijn duim-. mijn gebit is er niet aangegaan door het duimen; wel hebbik een abnormaal gehemelte: hij zit volgens de tandarts hoger dan bij anderen en er zit een kuiltje in mijn gehemelte waar mijn duim precies inpast :D

xXx Buffy

juliettebinoche 18-01-2003 18:08

Ik duim al vanaf baby af aan en duim nog steeds.. *lief*
Ik vind het heel ontspannend en doe het soms wel eens op school of terwijl ik bij iemand anders bijv. tv kijk.
Al mijn vriendinnen weten het ook en ik heb zelfs een soort 'tuttel-lakentjes..' Is dat niet schattig? (nee het is ziek..)
Maar ik kan echt niet 100% ontspannen zonder te duimen..

sublime 18-01-2003 19:20

Citaat:

juliettebinoche schreef:
en ik heb zelfs een soort 'tuttel-lakentjes..'

en ik altijd maar denken dat ik de enige was die dat op op latere leeftijd nog had :)

charly not 18-01-2003 22:55

Heb je geduimd?

jaaa

Duim je nog wel eens?

neeee

ik duimde, als ik ging slapen..
moe was
verder weet ik et niet meer

Waarom ben je gestopt?
uhm,geen idee...
Het werd steeds minder en op een gegeven moment washet gewoon over

Coconut 19-01-2003 09:27

Heb je geduimd?
Ja, tot m'n 10e ongeveer

Duim je nog wel eens?
Nee

Ik duimde altijd als ik me verveelde

Waarom ben je gestopt?
Ik moest geopereerd worden aan m'n mond en kon 2 weken niet duimen. Daarna was ik het afgeleerd.

Outrageous 22-01-2003 22:00

Nope, nooit geduimd. Wel heeeel lang met de fles rondgesleept :P

Hecatomb 25-01-2003 19:12

Citaat:

Notorious K.I.M schreef:
tot je 15de ofzo :P

Warsocket 25-01-2003 19:28

Citaat:

Notorious K.I.M schreef:
ik heb tot mijn 4e ofzo geduimd e ik ben vanzelf gestopt omdat het niet lekker meer was ofzo

ennu ik loop soms nog wel eens met een flesje rond
het is een bruin flesje en er staat grolsch op :D

Missy Muffett 25-01-2003 23:03

ik heb nooit geduimd, ik had wel zoiets toen ik in groep 1 zat, en mijn halve klas duimde, goh dat moet ik ook 's proberen,...maar kvond het maar vies,...dus daarna nooit meer gedaan.

Outrageous 26-01-2003 16:13

Citaat:

DOGGONE schreef:
tot je 15de ofzo :P
Nee, tot m'n 13e :P ;) haha, nee ik denk toch wel tot m'n 6e ofzow? ik weet het niet....

Outrageous 26-01-2003 16:14

Citaat:

Warsocket schreef:
ik heb tot mijn 4e ofzo geduimd e ik ben vanzelf gestopt omdat het niet lekker meer was ofzo

ennu ik loop soms nog wel eens met een flesje rond
het is een bruin flesje en er staat grolsch op :D

:D bij mij over het algemeen Coebergh

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.