![]() |
De 1e keer eten bij je vriend(in)...
... was het geslaagd of niet??
Vooral als het niet geslaagd was kan je lachen ;)! |
Ik heb het nog niet gehad, maar ik weet wel dat de eerste vriend van mn zus kwam. Hij was echt vet beleefd enzow, deed vet zn best een goede indruk te maken, vonden mn ouders wel grappig :D
|
Ik vond het VRESELIJK :( . Er vielen allemaal stiltes enzo. En ik durfte zowat niet te kauwen omdat ik bang was dat het lawaai maakte. En vooraf hadden we......SOEP :eek: . Nou denk maar niet dat ik ga slurpen. Het eten was heel vies ook nog, dus ging bijna kokhalzen. Ik heb nare ervaringen met 1e keer eten. :(
Ik had ook een vriendje en toen was het de eerste ontmoeting én de eerste keer eten in 1 keer. Nou we gingen gelijk uit eten :eek: (n) Dat was heel erg. Ik wist niet hoe ik me moest gedragen! Dat was dus zeker geen succes en de dag erna was het uit hahaha. |
Ach ja, wat maakt het uit. Ik vind het iig helemaal niet erg.
|
hoi elvira.
|
Nou, dat vond ik maar vreemd. Zn moeder wilde de hele tijd al dat ik bij hun thuis kwam. (durfde ik de eerste 3 maanden niet :o)
En ja, toen heeft t nog een paar maanden geduurd voor ik daar heb meegegeten. Toen ik daar voor t eerst mee at, schaamde ik me dood. De hele tijd borrelde mn buik (erg hoorbaar), ik wist absoluut niet wat groentes waren (zijn thuis geen groente-eters) en ik vind t niet eens lekker. En dan maar de hele tijd zeggen dat ik t wel lekker vond. Maar ja, mn vriend zag t al mn blik. En die ouders de hele tijd allemaal dingen aan mij vragen, ik helemaal rood worden. Oh... wat een ramp. En nu, nu eet ik bijna iedere dag daar mee. :) |
jah was wel geslaagd, voelde wel raar aan om het oudste kind te zijn aan tafel :s :)
maar zijn ouders zijn hele fijne mensen (y) omgekeerd viel ook goed mee, voor zover hij me verteld heeft natuurlijk |
de eerste keer mee eten was meteen uit eten:s omdat die ouders 25 jaar getrouwd waren, maar t ging wel goed enzow..
|
De 1e keer was best wel vreselijk. Ze aten zo snel, sneller dan bij ons thuis en veel meer, dus ik kon 't haast niet op, maar 'k moest toch wel. Gewoon vreselijk. Mgoed. de 2e keer was lang niet zo vreselijk.
|
bij mij zijn die eerste keren best wel redelijk snel eigenlijk, ik bedoel vaak spreek je toch thuis bij diegene af na school ofzo en dan ga je toch naar zijn of jou huis toe en om er nou uitgekickt te worden omdat ze gaan eten?? :confused: Meestal dus al gelijk de eerste week, maar ik moet zeggen dat t voor mijn niet zo'n probleem is, of ik heb gewoon alleen maar hele gezellige ouders gehad. Tis eerder een probleem als het eten neit te pruimen is :o
|
het was wel geslaagd geloof ik, ik weet er niks meer van dus t zal allemaal wel goed zitten
|
Afgelopen dinsdag heb ik voor 't eerst bij hem gegeten.. Alleen z'n moeder was thuis! Was heel gezellig.. Gewoon relaxed voor de tv eten en lekker kletsen enzo.. :) Hij heeft een leuke moeder!
Afgelopen donderdag heeft hij hier voor 't eerst gegeten en dat vond ik minder! :p Mijn moeder gaat dan altijd slijmen en dom doen enzo en mijn vader was chagrijnig! Hij vond het, geloof ik, nog wel grappig, maar ik niet! En ik was alleen maar bezig met "niet knoeien, netjes eten" tegen mezelf zeggen :D :o |
Nou, toen mijn ex bij me kwam eten was het vaagheid troef... Het raarste was dat zij zo ongeveer werdt opgedragen door HAAR ouders om bij mij te eten. In de EERSTE week al...
Na 2 weken was het dan ook al weer uit. Mijn mening: Doe dat lekker niet... en neem je vriendin ook niet mee naar een familiemeeting, mijn neven en nichten met hun vriendjes schaamden zich soms dood... :rolleyes: Ze zien je vriendin wel als het uit komt, per ongeluk samen thuis en zo... maar niet zo geforceerd bij eten... |
Citaat:
|
Wat een trauma's komen hier boven zeg :D
Bij mij nooit een probleem geweest. |
1e keer ging best vaag geloof ik. m'n ex at niet mee ( waarom weet ik nog steeds niet) dus zat k daar met mensen die k nauwelijks kende en die ruzie aan t maken waren :s
maar t boeit me niet echt wat ze na een etentje van me vinden.... al gaat t slecht, daarna merken ze meestal wel wat voor persoon ik ben ( hangt niet van 1 etentje af) ohja.... aankomende vrijdag is t weer zover..... schoonouders ontmoeten :D:D |
bij mij ook niet bij mijn vriend THUIS. Maar de eerste keer dat we samen aten was in een heel chique restaurant en er ging van alles mis. Ik verbrande mijn tong, hij stootte zijn glas om, ik knalde iemand omver toen ik naar de wc ging...etc. Allemaal van de zenuwen. Later hebben we er heel hard om kunnen lachen (eigenlijk al toen we buiten stonden). Twas gewoon ook veel te netjes.... :)
|
Ik kan het me niet precies meer herinneren, dus t zal wel niet heel erg vervelend zijn geweest ofzow. Denk dat ik heel beleefd geweest ben enzow. Volgens mij was het wel lekker in elk geval, dus das alvast mooi. Ik eet er nu 1 a 2 keer per week en het is nu altijd heel gezellig, haar vader is vaak nog op zijn werk, dus dan zit ik daar met 3 vrouwen aan tafel, heel leuk.
|
bij ex-vriend ging het in het begin een beetje lastig, wij eten vrij alternatief, weinig vlees en veel kruiden enzo en dingen als taugé en paksoi en tofu en dergelijke... en hij at nooit groenten, altijd gekookte aardappels en gigantisch veel vlees... en wij doen erg netjes, als je nog iets neemt eerst vragen wie er nog meer wil en als je iets niet lekker vindt dat niet zeggen maar gewoon er weinig van nemen en dan van de rest van het eten wat meer nemen en alles gewoon opeten... en bij hem was het ieder-voor-zich... dus toen hij bij mij at vonden mijn ouders hem ontzettend onbeleefd, hij laadde ook alles naar binnen zonder het te kauwen en zei dat hij het niet lekker vond en dat er vlees bij moest en nam steeds drinken zonder de rest wat aan te bieden... en toen ik voor het eerst daar at had ik nog drie dagen lang last van m'n maag doordat die niet zo veel vlees gewend was, en ik daar steeds beleefd doen, ze keken me heel vreemd aan... maar later wende het wel...
bij m'n huidige vriend is er ook wel zo'n verschil in eetpatroon, maar het is een kleiner verschil, en de tafelmanieren komen aardig overeen... toen hij bij mij at heeft hij gewoon zich aangepast aan ons eten, en toen ik bij hem at heb ik hetzelfde gedaan... ook wel betere communicatie zo :) |
wrom zou je jezelf zo vol stoppen... als je toch genoeg hebt gegeten ga je niet forceren?, en als je iets niet lekker vind zeg t gewoon...
anders krijg je de volgende keer weer spruiten omdat je ze zogenaamd lekker vond... |
bij mij gaat dat altijd super, ik ben goed met ouders ofzo...
maar een tip voor als je daar gaat eten voor het eerst.. als je bang bent dat je het niet lekker vind, of dat je te langzaam eet (deze tip is vooral voor meisjes) doe gewoon alsof je weinig trek hebt. Als het dan allemaal meevalt kun je best om wat meer vragen, dat vinden ze alleen maar leuk. Ik doe dat altijd, ik neem een beetje, dan denken ze niet: goh die is gulzig. En als zij dan heel snel eten, dan ben ik even snel klaar, want ik eet minder, bovendien kun je als het niet lekker is het toch gewoon wegkrijgen... ik heb daar trouwens nooit last van, ik hou überhaupt wel van eten. Waar ik last van heb als ik voor t eerst eet bij mijn vriendje, dat ik gewoon echt geen trek heb, niet alleen vanwege de zenuwen voor het eten (die heb ik trouwens niet) maar ook omdat ik dan nog ZOOO verliefd ben (je eet toch meestal als je net iets hebt) |
Ik heb nog nooit bij een vriendje gegeten eigenlijk, ik probeer dat altijd af te wimpelen, want ik eet geen vlees en ik lust bijna nix :s :o
Anders ben ik weer zo'n zeur.. |
Ja hoor dat ging wel goed. Zijn moeder kwam gelijk met allerlei adviezen dat ik niet te beleefd moest zijn en als ik de laatste wilde dat ik die gewoon moest pakken enzo.
Ik bleef gewoon mezelf en het ging goed. |
Tis alweer een poosje geleden, maar volgens mij ging het goed.
|
Ik kan het me niet echt herinneren,maar volgens mij gingen we toen gourmetten...eigenlijk doen we dat zowat altijd als ik daar eet ;)
Maar het zal wel goed gegaan zijn, ze zijn heel aardig en ik voel me er altijd op mn gemak, vanaf het begin al. |
Ik ben bij em blijven slapen, maar zn ouders hebben me misschien half uurtje gezien, lekker hele dag in bed gelegen :D
|
Bij m'n eerste vriendje was 't best gezellig, maar ik was wel een beetje ziek daarna (voedselintolerantie). :D We kookten toen met z'n allen (zijn moeder, zusjes en wij) en ik had z'n moeder al wel eens gezien toen, volgens mij. Ow, de allereerste eerste keer waren we btw samen, zonder ouders. :D Bij mijn tweede vriendje was het ook wel gezellig, maar was ik echt ziek daarna. :D Z'n moeder had haar best gedaan iets te koken wat ik mocht, maar ze had zonder na te denken, zoals altijd, boter door de bloemkool gedaan. En daar kon ik dus niet tegen... ;)
Bij mijn huidige vriend viel het ook best mee, het was met zijn verjaardag en we gingen gourmetten met zijn vrienden. Zijn ouders waren er ook, maar aten niet mee. Zijn vader eet zelden aan tafel, laat staan tegelijk met de anderen, zijn moeder eet wel eens mee. Z'n moeder is wel netter dan mijn ouders, das af en toe wel een beetje aanpassen. Maar mijn vriend zelf is ook niet zo op de regels ed, dus dat scheelt weer. :) Ik ben best lastig wat eten betreft, ik ben vegetariër en ik mag een boel dingen niet. Als ik ergens blijf eten moet er dus eigenlijk altijd apart voor mij gekookt worden, of iig dingen die ik wel mag en ook op de manier dat ik ze wel mag ed. Dat vergt best wat aanpassingen, maar gelukkig zijn mijn 'schoonmoeders' (en met name de moeder van mijn huidige vriend :)) tot nog toe altijd heel behulpzaam daar in geweest. Ik voel me altijd wel een beetje schuldig, maar goed, ze doen het graag zeggen ze. ;) |
Ehm nooit echt problemen mee. Ik ben blij dat ik netjes kan eten :D Alleen soms krijg je van die culinaire hapjes die je gewoon niet netjes op kan eten, maar ja dat is nooit echt een probleem.
Ik ben ook nooit echt zenuwachtig ofzo, ik ben altijd wel geliefd bij mams ;) |
ik weet het alleen nog bij mn 2e ex, van de andere vriendjes ben ik het vergeten..
Ik kwam daar binnen.. iedereen zij een beetje vaag hai, zn zusje zat Sesamstraat te kijken.. een vriend van zn vader stond te koken, Hans ofzo.. We aten geloof ik soep.. voor de tv, Sesamstraat.. lawaai.. na het eten stak die vader met die vriend een jointje op.. nou ja.. het was vaaag.. Er werd te weinig op me gelet om ook iets raars te kunnen doen :D |
ehhhhhh.. voordat ik iets met mijn vriendin kreeg, waren we al bevriend, ik kende d'r ouders ook al een beetje, d'r eerste keer was 2e kerstdag bij d'r Oma, zéér gezellig gecoormet, ik maakte me er écht absoluut niet druk om, nooit om dat soort dingen, kom op nou...
|
Citaat:
Maar ja, wanneer we zelf koken, maken we gewoon genoeg. Dan schep ik voor mij op, hij voor zichzelf en dan kan hij gewoon blijven eten.. Ook lust hij gelukkig echt álles :) |
nou, ik moet zeggen, het was super gezellig! (y) jammer dat het uit is...
|
Walgelijk! Bij mijn ex was het Een Pure Hel :S Er vielen steeds stiltes, iedereen deed leuk tegen elkaar maar ik werd compleet genegeerd. Achteraf denk ik dat ze mij te min vonden ofzo. Het was een vrij 'classy' familie.
Bij mn huidige vriend gaat het er heel anders aan toe; gezellig, geïnteresseerd, ongedwongen. Hele eerlijke mensen. Ze vragen vaak naar hoe het thuis gaat en op mn werk. Ik heb het wel getroffen :) |
TIEFUSSS NEEJ ERRUG SMOOTH GING HET NIET..... MAAR VON T OOK NI ERRUG HOOR!!
AARDIGE OUDERS,LIEVE BROER...WAT WIL JE NOG MEER?? JAH EN LEKKERE VRIEND,HIJ IS OOK LIEF EN ZORGZAAM HOOR!! LIK MN BOLLE REET !XX SPACEWUPPIE.... LATURRZZZZZZ :D (y) |
Ff ben wel blij dat ik netjes kan eten! Had trouwens nooit gedacht dat eten op zoveel verschillende manieren kon en dat er zulke grote verschillen tussen zouden zitten :D
Beleefdheid en manieren zijn ehm toch wel erg belangrijk! |
Citaat:
Hell... |
Citaat:
|
Citaat:
PROBEER JIJ MAAR JEZELF TE WEZEN OKE! IK BEN IK EN JIJ BENT JIJ OKE!! DEAL GREAT! THNX! LIK MN BOLLE REET MET JE DIKKE TERING HAZEZZZ!! XX SPACEWUPPIE LATURZZZZZZZ :D (y) |
Citaat:
Dus. |
Het is dan wel lang geleden dat ik een vriendin heb gehad, maar ik heb er nooit problemen mee gehad :)
|
Citaat:
Straks komt misschien wel Kabouter Plop op TV, dan zijn ze zo pleite :D |
Citaat:
|
Bij mij was de eerste keer dat ik bij mijn vriendin mee at met Kerst. 2e kerstdag. Maar ik was daar al zoveel geweest datze me daar al lang genoeg kende, dat het niet echt meer super speciaal was dat ik daar kwam( ze heeft namelijk pfeifer gehad, en toen was ik wel weer lief bezig (gebeurt niet vaak) dat ik zo ongeveer elke dag langskwam). Zij heeft voor het eerst bij mij gegeten op 1e kerstdag. Dat ging ook heel erg goed, ze zity ook op de muziek vereniging, waar de hele famielie bijzit. dat gaf duzz geen problemen.
|
Jaa was zeer geslaagd :) heeeel gezellig echt, zijn vader had speciaal voor me gekookt (indisch, zelfde afkomst) heeel lief van em :D
|
dat was echt afschuwelijk.
Ik ben niet gelovig opgevoed en zijn ouders dus wel. Dus we hadden allemaal opgeschept en ik nam dus aan dat ik kon gaan eten, en dat deed ik . Zei zijn moeder: "wij bidden altijd eerst even". Ze aten allemaal snel ik zag dat dus ik ook proppen want ik vind het vreselijk als die mensen je zo zitten aan te staren met een blik in hun ogen van "eet eens ff door joh". Toen gooide ik ook nog es mijn drinken om. echt een regelrechte ramp |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |