Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   wie studeert hier voor F16-piloot? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=337671)

joaquadriesje 10-01-2003 22:21

wie studeert hier voor F16-piloot?

Hallo, ik zou enorm graag F16-piloot willen worden, maar weet niet of dat me wel zou lukken??
Iemand met enige ervaring?

Thomas 11-01-2003 02:46

Ik niet.

CokemanLalalala 11-01-2003 10:47

weinig kans dat je die hier vindt.
heb zelf ook nog op het randje gestaan de selectieprocedure in gang te zetten, toch maar niet gedaan. kansen zijn minimaal dat je het daadwerkelijk haalt.

DeltaOne 11-01-2003 17:55

ik wou het altyd, maarja heb lenzen...
ik ben nu bezig voor de luchtmobiele brigade, toch met helikopters enzo :) , hoop dat ik door de keuring kom ..

jbtq 11-01-2003 20:45

Wel gewild, maar niet door de selectie ronden heen gekomen. Als ik jou was zou ik bij de luchtmacht solicitatie formilieren bestellen en invullen en opsturen. Dan krijg je een uitnodiging en dan krijg je enkele testen waar bij je kan zakken of slagen. En als je zakt mag je gelijk weer naar huis [ in mijn geval :D ]. Dus als je het graag wilt gewoon doen en ook zorgen dat je een andere optie achter de hand heb, want er vallen heel veel mensen af.

Succes er mee (y)

NeuroticA_NL 12-01-2003 17:51

Citaat:

DeltaOne schreef:
ik wou het altyd, maarja heb lenzen...
ik ben nu bezig voor de luchtmobiele brigade, toch met helikopters enzo :) , hoop dat ik door de keuring kom ..

Doen! mun broer zit bij Luchtmobiel in Schaarsbergen, maar, luchtmobiel is niks voor mij, ik zit bij de 43e Mech. Brig. in havelte.

Skydancer 12-01-2003 20:07

Gewoon de keuring doen! Je weet het maar nooit, ookal is de kans heel klein (de luchtmacht heeft voorkeur voor vrouwen op het moment). Je kunt al beginnen met de selectie tijdens je vooropleiding.

btw. De luchtmacht bepaalt welk type jij gaat vliegen. Het kan dus zijn dat je op een helikopter komt te vliegen (maar dat is ook heeeeeeeeeeeeeeel erg leuk :D ).

Maar dat komt pas allemaal als je door de selectie heen bent.

CokemanLalalala 13-01-2003 09:47

Citaat:

Skydancer schreef:
Gewoon de keuring doen! Je weet het maar nooit, ookal is de kans heel klein (de luchtmacht heeft voorkeur voor vrouwen op het moment). Je kunt al beginnen met de selectie tijdens je vooropleiding.

btw. De luchtmacht bepaalt welk type jij gaat vliegen. Het kan dus zijn dat je op een helikopter komt te vliegen (maar dat is ook heeeeeeeeeeeeeeel erg leuk :D ).

Maar dat komt pas allemaal als je door de selectie heen bent.

iedere overheidsinstelling geeft de voorkeur aan vrouwen en allochtonen in het kader van positieve discriminatie.
verder klopt je verhaal idd. de keuze helikopter/straaljager wordt pas gemaakt (in overleg) als je al een tijd met de opleiding bezig bent en je instructeurs een duidelijk beeld hebben van je kunnen.

Skydancer 13-01-2003 17:52

Citaat:

CokemanLalalala schreef:
verder klopt je verhaal idd. de keuze helikopter/straaljager wordt pas gemaakt (in overleg) als je al een tijd met de opleiding bezig bent en je instructeurs een duidelijk beeld hebben van je kunnen.
Yupz dat is na de EMVO (Elementaire Militaire Vliegeropleiding) daar heb je leren vliegen op deze jongen:
http://www.luchtmacht.net/4_10897.jpg

De Pilatus PC-7 trainer :cool:

Maar ik las net op een ander forum dat het vliegers te kort bijna wordt opgeheven. Door de bezuinigingen wordt er een Squadron Bolkow helikopters opgeheven. De dames en heren die voor dat type in opleiding zaten komen nu op een ander type te vliegen (er werd zelfs iemand opgebeld die de klaar was met de heli opleiding en die mocht nu met de opleiding voor F-16 beginnen :eek: )

maarja de luchtmacht kennende kan dat allemaal zo weer veranderen.

Julian 14-01-2003 19:08

Alvast oefenen met de JSF misschien? :p

Hier staan ook een aantal relevante posts met ervaringen:
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/668583

Main 16-01-2003 16:17

Welk profiel heb je er trouwens voor nodig? NT?

CokemanLalalala 16-01-2003 16:59

oude stijl alleen Wiskunde A dacht ik

jnieuwelaar 18-01-2003 11:35

mijn neef

Skydancer 18-01-2003 12:05

Met deze opleidingen kun je vlieger bij de Luchtmacht worden:

MBO Niveau 4
MBO HBO doorstroom
HAVO met diploma afgerond
HAVO Natuur en techniek
HAVO Cultuur en maatschappij
HAVO Economie en maatschappij
HAVO Natuur en gezondheid
VWO zonder diploma afgerond
VWO met diploma afgerond
VWO Natuur en techniek
VWO Cultuur en maatschappij
VWO Economie en maatschappij
VWO Natuur en gezondheid
HBO

Bijzonderheden:
MBO en HBO met Nederlands, Engels en WIskunde. Indien in de verplichte vakken Nederlands en Engels geen examen kan worden gedaan, dan dienen deze vakken tenminste tijdens MBO/HBO met een voldoende cijfer te zijn gevolgd. MBO de verplichte vakken met minimaal een zes als eindcijfer. HBO niet technisch het vak wiskunde moet minimaal op HAVO of MBO niveau zijn behaald. (HBO technisch voldoet reeds aan deze eis). Alle HAVO en VWO opleidingen moeten met minimaal Nederlands, Engels en Wiskunde A1+A2 of B1 in het pakket hebben en met minimaal een 5 als eindcijfer. Met VWO zonder diploma afgerond wordt verstaan minimaal overgangsbewijs van VWO-5 naar VWO-6.

Rang(en):
Officier BBT (beroeps bepaalde tijd)

Dienverplichting:
10 jaar

alpha 18-01-2003 16:01

ooh dat wil ik zo graag!
Maya, ik heb een bril dus dan gaat het niet door...
Ik wil wel heel graag mijn ogen laten laseren en dan heb ik toch weer stiekum de hoop...

Skydancer 18-01-2003 16:53

Citaat:

alpha schreef:
ooh dat wil ik zo graag!
Maya, ik heb een bril dus dan gaat het niet door...
Ik wil wel heel graag mijn ogen laten laseren en dan heb ik toch weer stiekum de hoop...

Een bril tot een bepaalde sterkte mag. maar dan kun je alleen nog op een chinook of cougar helikopter komen te vliegen. (weet zo niet uit mijn hoofd hoeveel + en - je mag hebben)

Of het laseren van ogen nu wel of weer niet is toegestaan weet ik niet. De eisen/voorwaarden veranderen heel snel bij de Luchtmacht.

ellaversa 02-04-2003 16:13

ik ben van plan er bij te gaan... :)

Skydancer 02-04-2003 17:31

Citaat:

ellaversa schreef op 02-04-2003 @ 17:13:
ik ben van plan er bij te gaan... :)
(y) Welke functie?

ff nog update:
Oogafwijking voor vlieger is nu maximaal –1,25 tot + 1,50.

Daantje_0705 02-04-2003 19:14

Je mag voor F16 ook niet te lang zijn (had een meisje uit mijn klas, die was 1.87 m, was te lang....)

Skydancer 02-04-2003 20:34

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 02-04-2003 @ 20:14:
Je mag voor F16 ook niet te lang zijn (had een meisje uit mijn klas, die was 1.87 m, was te lang....)
De minimale Lichaamslengte is 1, 63 m en maximaal 1, 93 m. Deze eisen zijn voor de functie vlieger en dus ook voor de F-16. Waarschijnlijk heeft ze een te hoge zithoogte of te lange benen. Maar ze zou wel in een heli kunnen lijkt me :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.