Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   BK - NK veldrijden, dit weekend. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=337940)

Tofke_H 11-01-2003 10:20

BK - NK veldrijden, dit weekend.

Dit weekend worden de nationale kampioenschappen veldrijden gereden.

BK - Zondag wordt in Wielsbeke het Belgisch kampioen veldrijden gereden. Mario De Clercq is de belangrijkste kandidaat om zichzelf op te volgen hiervoor. Het zou dan al zijn derde titel op rij zijn. De twee andere grote favorieten zijn Sven Nys en Bart Wellens.

NK - Richard Groenendaal zal wel Nederlands kampioen worden zeker? Waar het gereden wordt, is me op dit moment nog niet bekend. edit: in Huijbergen wordt het dus gereden.

Gimson of Gloin 11-01-2003 10:28

Als Nederlander en Rabobank fan hoop ik dat Nijs het kampioenschap haat winnen in Belgie. Die andere Belgen mag ik niet zo, maar Groenendaal wordt ook steeds minder aardig, dus ik hoop dat Gerben de Knegt het NK wint.

B@RTOLI 11-01-2003 13:06

Ik denk dat Mario de Clerq weer gaat winnen in wielsbeke op die 700 mt tapijt wat ze er neer gelegd hebben en dat Nijs 2e word en Wellens 3e. Het zou me ook niet verbazen mocht Berden goed voor de dag komen.

En ik zie Groenendaal in Huybergen Kampioen worden voor De Knegt en Verhagen. Huybergen is overigens een lastig parcours.
Het zou me niks verbazen mocht Verhagen 2e worden.

Ff offtopic:

Verdere belangrijke veldritten:

1. 19 Januari WB in Wetzikon
2. 26 Janauri SP in Hoogstraten
3. 1 Februari WK in Monopoli

Gimson of Gloin 11-01-2003 13:38

Citaat:

B@RTOLI schreef:

Ff offtopic:

Verdere belangrijke veldritten:

1. 19 Januari WB in Wetzikon
2. 26 Janauri SP in Hoogstraten
3. 1 Februari WK in Monopoli

2 februari wk. dat weet ik 100% zeker omdat ik dan jarig ben en dat viel me op

B@RTOLI 11-01-2003 13:46

Citaat:

Gimson of Gloin schreef:
2 februari wk. dat weet ik 100% zeker omdat ik dan jarig ben en dat viel me op
Ja voor de elite wel ja maar ik neem de dames, beloften en junioren ook mee dus wk begint op 1 februari, de elite zijn op 2 februari.

B@RTOLI 11-01-2003 17:47

Daphny van den Brand nederlands kampioene veldrijden in huybergen voor Corinne Dorland en Marianne Vos.

In Belgie won Hilde Quintens de titel voor A.Nobus en V.Ingels.

Tofke_H 12-01-2003 21:07

Rabobank boven... Richard Groenendaal in Nederland, Sven Nijs in Belgie...

Belgisch wedstrijd heb ik gezien, en hij was netjes moet ik zeggen. Jammer voor Berden die 2de werd, en ik graag had zien winnen.

B@RTOLI 12-01-2003 21:12

Citaat:

Tofke_H schreef:
Rabobank boven... Richard Groenendaal in Nederland, Sven Nijs in Belgie...

Belgisch wedstrijd heb ik gezien, en hij was netjes moet ik zeggen. Jammer voor Berden die 2de werd, en ik graag had zien winnen.

Ik had Berden ook graag zien winnen maar volgens de belgische teletekst en wat Berden zelf heeft uitgelegd hebben ze met hem een compromis gesloten zodat hij Nijs moest laten winnen als ik het goed begrepen had maar dat lijkt me dus onzin.

Angel Of Faith 12-01-2003 21:14

Jeps idd het veldrijden is net gedaan, naar het schijnt was het de moeite waard, ben niet gaan kijken is nogthans maar 5 minuutjes van me huisje :D :p !

Tofke_H 12-01-2003 21:15

Citaat:

B@RTOLI schreef:
Ik had Berden ook graag zien winnen maar volgens de belgische teletekst en wat Berden zelf heeft uitgelegd hebben ze met hem een compromis gesloten zodat hij Nijs moest laten winnen als ik het goed begrepen had maar dat lijkt me dus onzin.
In volle finale hebben ze gepraat, veel gepraat... Maar dat gebeurt altijd. Officeel was het dat Nijs Berden moed inpraatte om door te blijven rijden, zodat ze samen voor de 1ste plaats konden sprinten, maar bij de achtervolgers zat er een ploegmaat van Berden, waardoor die twijfelde.
On-officeel denk iedereen, waar ik ook bij hoor, over een deal. Berder zijn dat idd ook bijna meteen na de wedstrijd in intervieuws gezegd hebben, al trok ie die woorden later in een TV-programma weer terug in.

B@RTOLI 12-01-2003 21:17

Citaat:

Tofke_H schreef:
In volle finale hebben ze gepraat, veel gepraat... Maar dat gebeurt altijd. Officeel was het dat Nijs Berden moed inpraatte om door te blijven rijden, zodat ze samen voor de 1ste plaats konden sprinten, maar bij de achtervolgers zat er een ploegmaat van Berden, waardoor die twijfelde.
On-officeel denk iedereen, waar ik ook bij hoor, over een deal. Berder zijn dat idd ook bijna meteen na de wedstrijd in intervieuws gezegd hebben, al trok ie die woorden later in een TV-programma weer terug in.

Ja dat heb ik gehoord en gelezen dat die de woorden heeft teruggenomen laten we hopen dat het een faire strijd was en dat Nijs terecht gewonnen heeft voor Berden en Wellens.

Groenendaal na een moeilijke start toch superieur kampioen geworden voor De Knegt en Van den Bergh

Tofke_H 12-01-2003 21:34

In de laatste 100m nam Nijs een risico, en Berden maakt een stuurfoutje... Beide bewust of niet, Nijs is en blijft een mooi kampioen...

B@RTOLI 12-01-2003 21:36

Citaat:

Tofke_H schreef:
In de laatste 100m nam Nijs een risico, en Berden maakt een stuurfoutje... Beide bewust of niet, Nijs is en blijft een mooi kampioen...
Helemaal mee eens (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.