Citaat:
Als je iemand leert kennen, wees van begins af aan over alles zo eerlijk mogelijk. Als je twijfelt, zeg dan dat je twijfelt. Als je iemand erg leuk vindt, zeg dan dat je die leuk vindt. Niet meer, niet minder.
|
Accoord, alleen imo groeit de liefde, als het in het begin van 1 kant komt (verliefdheid) dan vind ik dat men als ontvanger heel voorzichtig moet zijn...
Citaat:
Als je van jezelf weet dat je gevoelens sterker worden naarmate de tijd vordert, hou het dan in het midden. Doe geen uitspraken over je gevoelens als je die niet maken kunt.
|
Niet helemaal eens, eerlijk zijn is ook een groot punt, stel jij wil zoveel meer, denkt niet anders dan aan de toekomst, maar houdt vrolijk je mond, ik zou gek worden, helemaal als er dan wordt gezegd 'laat verder maar'. Je maakt jezelf alleen maar 'verliefder' als je zulke gevoelens binnenhoudt, niet deelt... en dan, iemand kan idd negatief reageren, geschrokken o.i.d. maar je doet 't toch ook voor jezelf? En anders loopt 't met een susser... werkt ontnuchtert voor beidde... (iig mijn ervaring)
Citaat:
Wees niet bang de ander te kwetsen. Het is veel beter iemand direct met feiten te confronteren, dan diegene naar de mond te praten. Als hij / zij er pas veel later achter komt, doet het veel meer pijn.
|
Helemaal mee eens, vooral als je van iemand houdt, of hebt gehouden, heb je ooit gezegd ik hou van je... oprecht... ga niet liegen, ook al is de waarheid nog zo hard... want je 'steekt' een 'mes in iemand', laat het dan een 'goeie snee zijn' en zorg ervoor dat het mes later nog ff 'gedraait' wordt...
't enige puntje hier is, pijn is soms tweezijdig, als iemand iets mooier verteld kan dat ook beter zijn voor zichzelf... :/
Citaat:
Wees zoveel mogelijk jezelf. Ga niet extra aardig en sociaal doen, terwijl je eigenlijk anders bent. Lang leve het WYSIWYG-principe ("what you see is what you get").
|
Niet helemaal eens, je moet jezelf voor je een relatie begint wel degelijk blootgeven, of eventueel vertellen dat er meer aan je is, maar een relatie begin je ook voor jezelf... je kiest ervoor, en als jij van jezelf weet, ik heb me minpunten, maar loop er liever niet mee te koop aan de hele wereld, ook niet tegenover degene van wie ik hou... dan is dat je goed recht, zolang de ander er maar wel van weet...
Citaat:
Als je verstand en gevoel in conflict geraken, is het eigenlijk al te laat. Doe alleen dingen waarvan je overtuigd bent, want vroeg of laat komt het terug.
|
Slaat terug op twijfel... maar ik vind het conflict tussen gevoel en verstand iets wat bij het leven hoort, je neemt je beslissingen, en veel beslissingen neem je nooit met 100% zekerheid... volgens mij staat deze regel er, omdat er altijd spijt is, 'had ik maar dit' of 'ik wou dat doen, maar omdat... toch maar niet' en spijt daarover maakt je kapot... ik kan 't weten...
aanvulling:
Praten, tuurlijk je praat, over alles, maar laat op z'n tijd gevoelens praten, hoe moeilijk het vaak ook is... als je dit doet, zal iemand altijd weten hoe het staat, want het is nou eenmaal niet zo dat je het aanvoelt... en het neemt eventuele spijt en twijfel achteraf weg...
Variatie, doe niet alleen wat zij graag doet, of wat jij graag doet, of wat jullie allebei graag doe, doe ook andere dingen, nieuwe dingen... Dit geeft zoveel meerwaarde aan een relatie...
Geniet, geniet van de tijd die je hebt, er zijn altijd momenten om te koesteren... en zorg dat je die ook onthoud, want ook al verdwijnt de liefde met ruzie, er was liefde...
Toekomst... ik zou hier graag een regel over willen zetten... maar ik weet het zelf ook niet... je kan genieten van de dag, van de week, van de maand, maar er zijn andere die altijd verder kijken, naar later... zelfs mensen die spelen met gedachtes als 'volgend jaar' 'samenwonen' 'de ware'.... misschien moet je dit bespreken als de relatie serieuser is... maar dat is absurd... want je gevoelens blijven niet constant... je kan de ene maand meer houden van... dan de andere... de ene dag 't even niet meer zien en de andere alles zien... en misschien is dit ook wel 1 van de moeilijkste punten... om te bespreken of om te verwerken...
Mja allemaal wel bij een gevorderde relatie... er zijn geen regels voor prille liefde, die is te grillig... de enige is eerlijkheid...
ach... wat weet ik er eigenlijk van... *zucht*