![]() |
Verloren
Pijn,leegte,eenzaamheid
liefde,hoop,verliefdheid angst,depressie zelfmoord, In mijn gedachtes hangend aan een koord. Er is niemand die mij hoort. In mijn handen gaten geboord Ik ben kapot van binnen, dood,een plas bloed op de grond,rood Ik probeer opnieuw te beginnen Maar ach,wat heeft het voor nut? Er is toch nooit iemand zijn die me zal beminnen. terwijl ik dit schrijf, gedempt licht van een enkele zwarte kaars,in dit donker verblijf ...snak ik naar een sigaret. Ik ben bezig de punten te zetten achter de zinnen, ..in mijn leven...fled Maar mijn hoop is gevlogen En alles is verloren. |
Van dezelfde persoon:
Para hier zittend vraag ik mij af wat ik heb bereikt, niks bedenk ik bij me zelf ik wacht maar op de helpende hand die mij nooit toereikt. hopend dat die al mijn problemen wegdrijft. maar nee...ik zit hier verstijfd want ik zie hen zij die er lang niet meer zijn ik blijf me steeds afvragen of ik niet 1 van hun ben dit mysterieuze doet me pijn stemmen en gegrom hoor ik in mijn hoofd..verdwijn! ..doe mij alsjeblieft geen pijn..hoewel wat maakt het uit? ik zie schimmen en duistere gedaantes,die de hele nacht bij mij zijn. ik weet nu wat echte vrijheid is,dat is als je niets te verliezen hebt en dat is wat ik nu heb beseft dus kom me maar halen en maak mij niet langer bang met julie verhalen De zon begint op te komen. en het geluid sterft langzaam af, bij het aanbreken van de dag |
Citaat:
Je eerste deel zou dan bv zijn: Pijn, leegte, eenzaamheid liefde, hoop, verliefdheid angst, depressie, zelfmoord Toch vind ik een opsomming van deze lengte niet zo sterk om te beginnen. Beter zou zijn een kortere indrukwekkende opsomming van drie begrippen. Verder is je begin goed. Persoonlijk vind ik je hoogtepunt van het gedicht waar je schrijft over een zwarte kaars. Dit vind ik zo omdat je rijm en taalgebruik me dara het meest aanstaan. Doch vind ik je einde ook niet slecht. Het leest makkelijk en lekker maar het laat geen erg grote indrukken achter. Daarvoor is denk ik je sfeer die je creëert toch al vrij cliche, en te simpel gebracht. Enkele knappe woorspelingen zouden er al heel wat meer van maken denk ik. |
Verlaten.
Ik wil deze wereld verlaten niet meer alleen staan in de nacht niet meer lachen om dingen, terwijl ik niet lach ik wil gaan antwoorden hebben moet ik gaan? of mag ik blijven? is er iemand die mij tegen zal houden door een arm om me heen te slaan en niets te zeggen? niet vragend, niet vragend naar het waarom? ik wil ... ik ga ... stop me niet ... laat het rusten ... dood ... ..................................... De ziel der armen Een persoon lichaam en geest ziel vol van vreugde maar toch vol van pijn geen uitweg wetend zoekend naar een antwoord op de vraag naar vrijheid die toch nooit te vinden zal zijn of wel? als iedereen ernaar zoekt zal alleen degene die niet zoekt vrijheid vinden in de zoekende weg van anderen maar als deze persoon alleen op onderzoek was gegaan in zijn eigen ziel dan ligt het antwoord dat vrijheid betekent voor de hand In de ziel der armen... ....................................... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02. |