Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [.EXE] progje compilen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=338298)

Dr HenDre 11-01-2003 17:24

[.EXE] progje decompilen

hoe kan ik zon prohej decompilen om te zien wat het precies uitvoert? Resource hacker werkt niet

dafelix 11-01-2003 18:44

Citaat:

Dr HenDre schreef:
hoe kan ik zon prohej decompilen om te zien wat het precies uitvoert? Resource hacker werkt niet

hmm klinkt niet eg heel legaal, als je teneerste HACK uit je topic haalt klinkt het al heel wat beter ;)
probeer W32Dasm

Dr HenDre 11-01-2003 18:52

Citaat:

dafelix schreef:
hmm klinkt niet eg heel legaal, als je teneerste HACK uit je topic haalt klinkt het al heel wat beter ;)
probeer W32Dasm

neej het gaat om een prog dat ik van een vriendin per se open moet maken. Je krijgt dan iets leuks, k geloof haar wel mar ben bang dat het een virus is en dat zei dat niet in de gaten heeft. En Resource Hack is een progje om bitmaps te openene

dafelix 11-01-2003 18:53

Citaat:

Dr HenDre schreef:
neej het gaat om een prog dat ik van een vriendin per se open moet maken. Je krijgt dan iets leuks, k geloof haar wel mar ben bang dat het een virus is en dat zei dat niet in de gaten heeft. En Resource Hack is een progje om bitmaps te openene
Bitmaps? net was het nog EXE? is niet hetzelfde he? :P maar ik denk dat je wat anders bedoelt dan ik d8 dat je bedoelde (snapje?)

daarbij noojt wat openen en helemaal niet "als het wat leuks is" dan is het goed fout ;)

Dr HenDre 11-01-2003 18:58

Citaat:

dafelix schreef:
Bitmaps? net was het nog EXE? is niet hetzelfde he? :P maar ik denk dat je wat anders bedoelt dan ik d8 dat je bedoelde (snapje?)

daarbij noojt wat openen en helemaal niet "als het wat leuks is" dan is het goed fout ;)

jah in .exe zitten bitmappen en zo. Daarmee kun je bestanden en nog wat extra info over dat exe of dll openen maar dit kon mn progje dus niet openen

dafelix 11-01-2003 19:02

Citaat:

Dr HenDre schreef:
jah in .exe zitten bitmappen en zo. Daarmee kun je bestanden en nog wat extra info over dat exe of dll openen maar dit kon mn progje dus niet openen

jaja, wtever... anyway:

DASM:
The Ideal Tool To Learn How Windows Programs Operate
- Disassembles Both 16 and 32 Bit Windows Programs
- Displays for Exports, Imports, Menu, Dialog, and Text References
- Integrated Debugger for 32 Bit Programs (16 Bit Debug Not Available)
- Includes Text Search and Navigation Functions

mocht je enig verstand ervan hebben, maar ik denk dat je wat handzamers wil gebruiken :P

^^ im off know ^^

Conan the Librarian 11-01-2003 19:14

Citaat:

Dr HenDre schreef:
Virusscanner! (y) :)

McMotion 11-01-2003 19:33

Citaat:

Dr HenDre schreef:
ah okay ;) en even serieus?? of denk je echt dat jij een virus kan ontdekken als je naar een gigantische lap assembly kijkt die door zo'n proggie is gegenereerd

dafelix 12-01-2003 10:28

Citaat:

McMotion schreef:
ah okay ;) en even serieus?? of denk je echt dat jij een virus kan ontdekken als je naar een gigantische lap assembly kijkt die door zo'n proggie is gegenereerd

:D

(ik ook niet hoor)

Dr HenDre 12-01-2003 18:04

Citaat:

McMotion schreef:
tis maar een heel klein progje (100kb d8 ik)

McMotion 12-01-2003 18:17

ow da's niks :D

Dr HenDre 12-01-2003 21:08

Citaat:

McMotion schreef:
ow da's niks :D
pcies;)

mcsun 12-01-2003 21:57

Citaat:

Dr HenDre schreef:
pcies;)
:rolleyes:

succes hoor.

Vinzz 12-01-2003 22:08

Installeer dan idd gewoon een virus scanner om zulke dingen te controleren

dafelix 13-01-2003 11:02

whahaha wat een kewl topic :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.