Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [TV] kabelsignaal draadloos (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=338527)

SuperS 11-01-2003 21:06

[TV] kabelsignaal draadloos

weet iemand of daar iets voor bestaat, zodat ik het kabelsignaal van de huiskamer naar slaapkamer kan doortrekken zonder kabels.

perseus 11-01-2003 21:42

Nee, kan niet. Het heet niet voor niets KABELsignaal ;) :p

Kan natuurlijk wel, kijk hier eens.

SuperS 11-01-2003 22:04

teering die shit is duur

Talon 11-01-2003 23:23

waarom geen kabel?
zoveel moeite is dat toch niet?
en zoiets is best goed weg te werken zodat niemand het opvalt...

SuperS 12-01-2003 13:25

Citaat:

Talon schreef:
waarom geen kabel?
zoveel moeite is dat toch niet?
en zoiets is best goed weg te werken zodat niemand het opvalt...

die kabel moet door de hele huiskamer, een schoorsteen, halve keuken en 't plafond.

ik zie mezelf nog niet echt al die gaten boren, en je krijgt het volgens mij nooit helemaal onzichtbaar

Talon 12-01-2003 15:27

Citaat:

SuperS schreef:
die kabel moet door de hele huiskamer, een schoorsteen, halve keuken en 't plafond.

ik zie mezelf nog niet echt al die gaten boren, en je krijgt het volgens mij nooit helemaal onzichtbaar

hm mjah dan word het iets ingewikkelder

dan kan je inderdaad alleen nog zo'n zender proberen..
trust heeft een goedkopere dan die eerder in dit topic genoemd zijn.

bij kijkshop €69.-

Trust audio/videozender 100V
Artikelnr. 86466
Sluit PC, video of camera draadloos aan op de TV. Ontvanger unit en zender unit. 4 Kanalen instelbaar. Afstand max. 100 meter. Ingebouwde videocontroller. Incl. aansluitkabels.
Adviesprijs: € 109,00
€ 69,00

SuperS 12-01-2003 16:18

maar krijg je daar dan alles op door, en niet alleen bijvoorbeeld als je een video afspeelt ofzo

Talon 12-01-2003 16:48

Citaat:

SuperS schreef:
maar krijg je daar dan alles op door, en niet alleen bijvoorbeeld als je een video afspeelt ofzo
ik weet niet of het apparaat zelf nog iets met het signaal doet, of het gewoon alleen maar overzet..
maar het lijkt me dat je met een beetje handigheid er een een coax aansluiting op kan maken..

maar geen garantie dat het ook écht gaat werken :)

Orion16 12-01-2003 18:12

Ik heb die trust Wireless transmitter, echt goed dingetje, zendt beeld en geluid door op een frequentie van 2,4Ghz op maximaal 100 meter afstand.

Nee, er kan geen coaxkabel in maar je kunt hem wel aansluiten op de geel-rood-witte ingangetjes (SCART?) van je TV. Geel is voor video, wit en rood is voor audio.

Het enigste wat de Trust wireless transmitter doet is het video & geluidsignaal draadloos doorgeven.

Orion16 12-01-2003 18:16

Ik kan trouwens nu gewoon via een DVD film op mn pc (staat op zolder) afspelen en beneden op TV in de woonkamer bekijken. :)

Talon 12-01-2003 18:53

Citaat:

Orion16 schreef:
Nee, er kan geen coaxkabel in maar je kunt hem wel aansluiten op de geel-rood-witte ingangetjes (SCART?) van je TV. Geel is voor video, wit en rood is voor audio.

en als je het zelf eropmaakt? :)

SuperS 12-01-2003 19:19

Citaat:

Talon schreef:
en als je het zelf eropmaakt? :)

kan dat wel?

want zoveel verstand heb ik niet van dat soort dinge

perseus 12-01-2003 21:14

Citaat:

Orion16 schreef:
Ik heb die trust Wireless transmitter, echt goed dingetje, zendt beeld en geluid door op een frequentie van 2,4Ghz op maximaal 100 meter afstand.

Die heten 'tulip-stekers', of tulpstekkers. Je kunt connectors kopen van tulip naar coax, een coax-ingang is geen must in dit geval.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.