![]() |
kort gedichtje (zonder titel)
Bami in ijskast.
Vergeet geen gaatjes te prikken. |
(Toelichting voor de mensen die anders hard om een slotje gaan roepen: Door m'n moeder geschreven donderdagavond omdat m'n ouders uit eten gingen. Ik kwam nog veel later thuis dan zij vanwege een wisselstoring bij Delft, maar okay... Dit korte schrijfsel zegt best wel veel meer dan wat er letterlijk staat)
|
Zonder de toelichting te lezen vond ik al dat het moeders klonk...
:) |
Voor jou zegt het misschien meer, ik vind dit geen gedicht.
|
Citaat:
Het is gewoon een krabbel van een moeder aan haar zoon/dochter. Dan kan het voor jou nog zo veelzeggend zijn, Ik zie er in ieder geval niets in. |
Ja, het is oorspronkelijk als korte notitie bedoeld, maar het zegt veel meer. Natuurlijk weet ik dat er gaatjes in de bami geprikt moeten worden; dat heb ik (natuurlijk) al veel vaker gedaan en het staat (natuurlijk) ook netjes op de verpakking aangegeven; toch zet ze het erbij. Het is toch bijzonder te zien hoe je vervolgens zoveel op kunt maken uit zo'n heel klein zinnetje ((dat ook nog netjes in precies goed afgebroken regeltjes is opgeschreven, maar dat terzijde))? Daarom is het een gedicht.
|
Citaat:
zelfs na de 2e keer uitleg, geen gedicht. |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind het leuk, en begrijp wat je bedoeld.
en wat nou geen gedicht, er zijn modernistische dichters die boeken vol geschreven hebben met zulk soort korte tekstjes. Als mijn moeder voor mij een briefje achterlaat met onnodige, doch lieve regels erin bewaar ik ze altijd. Heb een plakboek vol met zulke gekke dingetjes. Vind het leuk dat je dit als gedicht post. liefde is sowieso kunst (oh ja, en sowieso schrijf je zo) |
Citaat:
(en wat leuk en lief dat je die dingen bewaart :)) groetjes, Johan |
In de jaren zestig werden er heel veel van dit soort gedichten geschreven (denk aan bijvoorbeeld C. Buddingh). Toen was het zeer vernieuwend, bijna niemand die het toen als gedichten zag.
Het verleden herleeft... :) |
Citaat:
Kus Vera |
Citaat:
Als je niet telkens reageert zakt het topic vanzelf ;) |
Citaat:
Het is net hetzelfde als: Computer staat aan Vergeet hem niet uit te zetten Het slaat nergens op, is geen poëzie (imho). het zijn gewoon wat nietszeggende regeltjes.. Ik zie er niets in. ben het dus met gothic eens:) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47. |