![]() |
Verdrongen...?
Ik vraag me iets af er knaagt iets aan mij. Ik kan mij bijna niets van vroeger herinneren, hetgene wat ik herinner is negatief en toch heb ik het idee dat er meer moet zijn. Waarom krijg ik zoŽn naar gevoel tegenover mijn vader? Ik heb eens gehoord dat een persoon je terug in de tijd kan brengen door je te laten slapen. Ik twijfel of ik dit ook wil want het knaagt aan mij. Een puzzelstukje van mezelf heb ik verdrongen...?
|
Je mist dus een deel van je eigen geschiedenis?
Je kunt je inderdaad dingen weer herinneren die je onbewust nog weet door je te laten hypnotiseren. |
Weet jij waar ik dat zou kunnen doen?
|
Citaat:
Nee sorry, weet ik niet. Gouden gids? [edit] misschien heb je hier iets aan? |
Bedenk wel dat er ook onderzoek is geweest waaruit is gebleken dat de 'terug gekomen' herinneringen vaak niet klopten of niet waar waren..
Het kan echter ook heel goed zijn dat er wel verdrongen herinneringen zijn, beetje moeilijk te bepalen en te zeggen. Ik zou sowieso met iemand (huisarts bijvoorbeeld) gaan praten, en die om advies vragen en eventueel advies voor mensen die je dus inderdaad onder hypnose kunnen brengen.. Laat je goed informeren! |
Citaat:
|
Regressietherapie. Moet je wel in geloven. (Doe ik in ieder geval wel.)
Ik heb het zelf nog nooit gehad of zo, maar je kunt het heel makkelijk vinden. Gewoon ff op internet zoeken, of in de gouden gids |
Hoi Perseus,
De internet site die je opgaf had ik idd wel wat aan, tenminste 1 site leek me wel aardig maar dat is in delft, ik woon in dronten. In ieder geval bedankt!! kijk nog wel verder op internet. ik weet in ieder geval al waarvoor je een hypnose kunt gebruiken. Groetjes karina, Hoi dusjcrib, Ik vind het ook moeilijk want welke risicoŽs zijn er aan verbonden. ik laat me zeker goed informeren en hoop niet dat je herinnering verdraaid is want dat is niet best, ben ik meerdere puzzelstukjes van mezelf kwijt. Groetjes karina, Hoi wondersbestaan, Tja ik denk ook dat het handig is om naar de huisarts te gaan, maar zouden ze dat niet raar vinden? En hoe leg ik het uit??? Groetjes karina, Hoi Myself, Klinkt misschien stom hoor maar ik heb nooit van een regressietherapie gehoord, mag ik vragen wat dat is? Groetjes karina |
Citaat:
Onder regressie verstaat men in de psychoanalyse en de psychopathologie het verschijnsel dat iemand een terugval naar een eerdere ontwikkelingsfase heeft. Regressie is daarbij net als bijvoorbeeld verdringing een afweermechanisme. Even een voorbeeld: als een kind bijvoorbeeld moeite heeft met het accepteren van een nieuw broertje of zusje kan zo'n kind zich plotseling weer gaan gedragen alsof het zich nog steeds in een eerdere ontwikkelingsfase bevindt, bijvoorbeeld door weer te gaan bedplassen of weer met duimzuigen te beginnen. Ik vermoed dan ook dat een regressietherapie er op gericht is om zo als het ware weer een vorige ontwikkelingsfase te kunnen beleven. Kijk voor nadere informatie maar eens op http://www.regressietherapie.nl/ |
[QUOTE] Snippie schreef: Hoi wondersbestaan,
Citaat:
En wat betreft dat uitlegggen...Ik zou hem gewoon hetzelfde vertellen als dat je hier geplaatst hebt. Voor ons is het iig wel duidelijk en als de huisarts nog meer gegevens nodig heeft, dan vraagt hij dat wel denk ik. Succes!! |
realiseer je wel dat je het niet voor niks vergeten bent, als er iets gebeurd is. Misschien kun je het nog helemaal niet aan om nu te weten wat er precies is.
Je zou ook kunnen wachten tot het vanzelf komt en tot die tijd accepteren dat je het niet weet. (En als je dit niet wilt: zorg dan in elk geval dat je een professioneel therapeut hebt die de grenzen van je onderbewuste niet overschreidt) |
Weet je wat zo vaag is? Aan de ene kant wil ik het wel en aan de andere kant heb ik zoŽn idee, griezelig en wat zijn de gevolgen? Ik heb er nog verder niet over gesproken omdat ik nog niet weet wat ik ga doen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17. |