![]() |
[CD-ROM brander]hij geeft een probleem aan, weet jij de oplossing erop?
'ATAPI MMC Compatible'-(0)
'ESDI_506'-(0) -'LG CD-RW CED-8083B 1.10'-(1) Module atapimmc.cpp Line 1472 A hardware error occurred. A problem was encountered during radial tracking. Status: 00040200 Command: 2a 00 00 00 00 00 00 00 1a 00 Sense: 04 09 00 Dit wordt er aangegeven, wat kan ik er tegen doen? |
Zorgen dat je CD-R's helemaal schoon zijn als je ze wilt branden. De laser van je brander volgt een 'spoor' op de CD tijdens 't branden; als-ie dat spoor echter kwijt is krijg je mogelijk deze foutmelding.
|
Misschien pakt-ie sommige cd'tjes wel niet probeer het anders eens met CD's van een ander merk.
Andere firmware anders??? Helpt ook (y) |
het zijn allemaal nieuwe cd-s die ik er in doe; van verschillende merken..
Firmware? ik ben nogal een leek :D bedoel je bijgeleverde software? Ik heb al een paar keer de software eraf gehaald en opnieuw geïnstaleerd.. zonder resultaat :( |
Citaat:
Dus geen brandsoftware. Overigens weet ik zogauw niet waar je het download, je zou allereerst eens kunnen zoeken op google. Maar ik kan je wel zeggen dat het helpt! Ik heb een oude 12x Aopen brander gehad die heel veel cd'tjes weigerde maar met een firmware-update ging het perfect. |
Citaat:
Je kunt flashen wat je wilt; maar als deze boodschap gegeven wordt op SCHONE CD-R's, gaat dat geen ruck helpen. Breng die writer maar terug naar de zaak, probably is je focus & trackingsysteem (hardwarematig) beschadigd. |
Daar komt trouwens bij dat wanneer een brander het altijd wel goed gedaan heeft, en nou opeens niet meer, dat 't 9 van de 10 keer niet opgelost is met 't flashen van je brander.
Tenzij je veel nieuwere media gebruikt opeens, dan misschien wel. |
Probleempjes met dingetjes aan de binnenkant van t ding waarschijnlijk...
Terug naar de zaak ermee! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22. |