Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   oppas baantje. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=339207)

Get Psycho 12-01-2003 15:44

oppas baantje.

hallo mensen..ik wil graag een oppas baantje voor ongeveer 3 avodnen in de week...hoe kun je zoiets aanpakken..(die adressen krijgen dan)?
kus suus

Alex 12-01-2003 16:20

Gewoon van die kaartjes ophangen in supermarkten, opgeven bij de oppascentrale oid....

Pebbles 12-01-2003 16:27

Briefjes ophangen ja.. of rondvragen bij mensen die je kent, die ook weer mensen met kleine kinderen kennen..

maaike0 12-01-2003 17:41

vaak gaat zoiets via via het beste, die ervaring heb ik in ieder geval! dus gewoon aan mensen vragen die je kent of die mensen in de buurt kennen met kinderen! ik heb inmiddels 27 kleintjes waar ik oppas, allemaal via via! Via mijn ma's werk, uit de straat, etcetera!

Succes en veel plezier!

Liefs Maaike

Thomas 12-01-2003 20:35

Citaat:

Alex schreef:
Gewoon van die kaartjes ophangen in supermarkten, opgeven bij de oppascentrale oid....
Idd ja, maar het beste is altijd door middel van bekenden.

Ieke 12-01-2003 20:49

Bij ons in de gemeente heb je een soort gemeentekrantje met van allerlij wetenswaardigheden en advertenties. Je kan er ook dat soort dingen in plaatsen.
Verder kan je natuurlijk ook een kaartje bij de supermarkt ophangen of gewoon in de buurt rondvragen. Je zou misschien op de bassisschool uit de buurt een kaartje op kunnen hangen als dat mag. Of als ze een schoolkrantje hebben vragen of je daar een berichtje in mag plaatsen.

maaike0 13-01-2003 15:08

hi allemaal!

vraagje: wat vragen jullie per uur voor het oppassen en verschilt dit of de kinderen in bed liggen of niet en het aantal kinderen?

ik hoor het wel!
(nieuwschierigheidsvraagje:))

liefs maaike

Balance 13-01-2003 15:31

Citaat:

maaike0 schreef:
hi allemaal!

vraagje: wat vragen jullie per uur voor het oppassen en verschilt dit of de kinderen in bed liggen of niet en het aantal kinderen?

ik hoor het wel!

liefs maaike

het is verschillend.
ik heb opgepast bij mensen die maar weinig geld hadden. Daar vroeg ik niet veel, net wat hen uitkwam. Meestal was het zo'n 2,50 / 3 gulden per uur ofzo.

Ik pas ook voor vast op (1 avond in de week) bij mensen en die hebben zelf het tarief fl. 2,50 per uur per kind. Maar 't zijn d'r altijd 2 waar ik op moet passen, dus dat is fl 5,- per uur (en precies omgerekend in euro's ;)).
Als 't rot uitkomt wordt 't bijna altijd in mijn voordeel afgerond.

En bij anderen hou ik die fl.5,- meestal aan of net wat zij in gedachte hadden.

heldin 13-01-2003 17:36

Citaat:

maaike0 schreef:
hi allemaal!

ik hoor het wel!

liefs maaike

Toen ik begon met oppassen kreeg ik fl5,- per uur en dat is eigenlijk nooit verandert. Ik krijg nu €2,50 per uur. Bij nieuwe adressen vraag ik overdag, als de kinderen dus wakker zijn, €3,00.

Yoha 13-01-2003 18:35

Ik pas niet zo vaak op, maar heb pas nog een keertje bij mijn wiskundeleraar opgepast, die heeft 3 zoontjes, echt lachen! Ze zijn 9,7 en 5. Je zegt om 8 uur dat ze naar bed moeten en dan gaan ze ook lief. Om half negen komt er een naar beneden dat 'ie nog honger heeft (deden wij vroeger toch ook altijd ;) ) Dus ik alledrie naar beneden gehaald lekker chips gegeten. Daarna weer tanden poetsen en dan een verhaaltje voorlezen aan de jongste (maar de oudste deed net zo hard mee), die kinderen kennen het complete boek al uit hun hoofd :). Al met al lagen ze om 9 uur allemaal te slapen en kon ik nog ff een uurtje internetten (niks op tv, zoals altijd). Heb me prima vermaakt, kreeg er 5 euro voor, niet iets om voor je werk te doen (als ik een avond werk heb ik 20 euro) maar ik vind het hardstikke leuk om af en toe te doen, dat ik er nog wat bij verdien is bijzaak.

Probeer iig mensen te zoeken die standaard elke week een avond wegmoeten ofzo, dan heb je iig een vaste inkomstenbron.

Get Psycho 19-01-2003 16:06

Dankje allemaal!!!!!!!!!!

xx suusjuhh

feline 19-01-2003 19:14

In de krant lees ik vaak wel oproepen voor oppas. Zelf heb ik al mijn adresjes via via, maar daar heb je niks aan natuurlijk.

Ik verdien meestal tussen de 3,50 en 4,50 per uur, af en toe 3 euro of 5 euro.

ZHAzha 20-01-2003 15:34

Citaat:

~*Suusjuhhhhh*~ schreef:
hallo mensen..ik wil graag een oppas baantje voor ongeveer 3 avodnen in de week...hoe kun je zoiets aanpakken..(die adressen krijgen dan)?
kus suus

Ik heb ook een oppas baantje 3 vaste dagen pw
Ik heb het uit de krant.. kijk daar maar eens.

yatsie 21-01-2003 13:15

mja, ik ben dus Belg (waarschijnlijk als 1 van de enige?)
en hier ga je gewoon in de Bond, die heeft adresjes over heel uw stad en die belt je dan op.
je werkt dan wel met verzekeringsblaadjes en veel krijg je toch niet
nl 8-19h ==) 3 euro/uur
19-24h ==) 2.5
na 24h==) 3
overnachting ==) 7.5 voorafgegaan van minimumprestatie
min.prestatie==) 7.5 (hoeveel je minstens moet krijgen, al ga je maar voor een uurtje)
feestdag ==) normaal tarief + 5 extra
kerst en nieuwjaar ==) 50

mss kan je daar niet in omdat het niet bestaat of zo in Nederland, maar nu heb je toch wel al een beeld van de officiële tarieven.

*greetz phensic*

Rianne 25-01-2003 16:46

Citaat:

maaike0 schreef:
hi allemaal!

ik hoor het wel!

liefs maaike

mijn moeder heeft dus een oppascentrale, voor 15 jaar en ouder, maar ik mag natuurlek wel al :D maar ik pas vooral bij buren en bekenden op, ik krijg meestal 3 euro per uur (ma ik ben 14 he) en nog ff wat .. als je bij een bekende oppast... leuk kadootje..: bon voor gratiz oppas :)

en owjah, snachts is het 4,5 euro p.u.!

sy'rai 27-01-2003 11:11

Citaat:

Riannuhh schreef:
mijn moeder heeft dus een oppascentrale, voor 15 jaar en ouder, maar ik mag natuurlek wel al :D maar ik pas vooral bij buren en bekenden op, ik krijg meestal 3 euro per uur (ma ik ben 14 he) en nog ff wat .. als je bij een bekende oppast... leuk kadootje..: bon voor gratiz oppas :)

en owjah, snachts is het 4,5 euro p.u.!

is echt cewl joh. kep ook een tijdje baantje als oppas geprobeert te zoeken, maar ik kon niks vinden. K denk datet ligt aan de stad wara k woon. Nogal kleind stadje, maar k kan nergens anders heen :(

Rianne 27-01-2003 14:05

tja... ik kan je niet helpe... :(

het dappere meisje 02-02-2003 12:55

hang een briefje op bij de peuterspeelzaal of creche enzo of bij een basisschool

deed ik ook in die tijd, met als gevolg dat men mij nu nog steeds vraagt...

maar ja oppas baantjes zijn wel relaxt vooral als die moeder dan weggaat en zegt : ' nou sanne ik heb iets heel lekkers in de koektrommel gelegd' fijne avond jaja hetzelfde. En dan ren je natuurlijk gelijk naar die koektrommel om daar een vies biscuitje in te zien liggen.. :p

feline 02-02-2003 19:32

Citaat:

het dappere meisje schreef:
hang een briefje op bij de peuterspeelzaal of creche enzo of bij een basisschool

deed ik ook in die tijd, met als gevolg dat men mij nu nog steeds vraagt...

Dat is een goeie!

Citaat:

En dan ren je natuurlijk gelijk naar die koektrommel om daar een vies biscuitje in te zien liggen.. :p

Of je rent naar de enorme voorraadkelder om daar de gebruikelijke bak te vinden die tot de nok gevuld is met mini-lions, m&m's, brossen, marsjes, snickers, twixen en kitkatten. En in de kast ligt de kingsize milka-biscuit-reep die ze alleen voor de oppas kopen :p
gnagna
*heeft het goed voor elkaar met al die adresjes in aerdenhout*

Alex 03-02-2003 15:06

Citaat:

feline schreef:
Dat is een goeie!

Of je rent naar de enorme voorraadkelder om daar de gebruikelijke bak te vinden die tot de nok gevuld is met mini-lions, m&m's, brossen, marsjes, snickers, twixen en kitkatten. En in de kast ligt de kingsize milka-biscuit-reep die ze alleen voor de oppas kopen :p
gnagna
*heeft het goed voor elkaar met al die adresjes in aerdenhout*

wat vervelend voor je :( Dat is hardstikke ongezond hoor ;)

Smiley_Knorretje 04-02-2003 21:07

www.babysit.nl
www.marktplaats.nl

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.