Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   *Vraagje over Ebay* (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=339488)

Atje85 12-01-2003 19:05

*Vraagje over Ebay*

Stel dat je iets plaatst, een pc ofzo, ben je dan als verkoper verplicht het object te verkopen aan de hoogste bieder??

p-chez 12-01-2003 19:14

Voor zover ik weet ben je dan inderdaad verplicht om het te verkopen.
Ik weet wel dat ik op de Engelse Ebay veel zie dat men een limit instelt, waar onder de verkoper niet verkoopt. Op de andere Ebay's zie ik dat nooit echter...

Atje85 12-01-2003 19:33

ja kijk ik had dus een minimum van 300 he.

en toen ging er iemand 305 bieden, maar een paar uur voor tijd bood iemand 400. heb m toen gemaild maar kreeg pas na een week ofzo antwoord, beetje laat, want in die week heb ik m dus aan die bieder van 305 verkocht.

mag dat niet ofzo :confused: :o

p-chez 12-01-2003 20:37

Citaat:

Atje85 schreef:
ja kijk ik had dus een minimum van 300 he.

en toen ging er iemand 305 bieden, maar een paar uur voor tijd bood iemand 400. heb m toen gemaild maar kreeg pas na een week ofzo antwoord, beetje laat, want in die week heb ik m dus aan die bieder van 305 verkocht.

mag dat niet ofzo :confused: :o

Sja, als je niet reageert is dat natuurlijk je eigen schuld. Van die gast dus. Ik vind 't vrij normaal of om meteen te mailen, of de volgende dag ofzo. Niet een week later pas.

En verkocht is verkocht ook.

Atje85 12-01-2003 21:42

Citaat:

p-chez schreef:
Sja, als je niet reageert is dat natuurlijk je eigen schuld. Van die gast dus. Ik vind 't vrij normaal of om meteen te mailen, of de volgende dag ofzo. Niet een week later pas.

En verkocht is verkocht ook.

Ja, strax gaat ie me nog aanklagen ofzo :o

Ik heb Ebay geemaild, ff kijken wat ze zeggen :)

p-chez 13-01-2003 00:35

Citaat:

Atje85 schreef:
Ja, strax gaat ie me nog aanklagen ofzo :o

Ik heb Ebay geemaild, ff kijken wat ze zeggen :)

Op basis waarvan? Er is geen contract opgesteld ofzo.
Zijn late mailen is nalatigheid.

JJzD 13-01-2003 01:56

Citaat:

p-chez schreef:
Op basis waarvan? Er is geen contract opgesteld ofzo.
Zijn late mailen is nalatigheid.

binnen de nederlandse wet is er nog geen duidelijkheid over de tijdsduur van email

een brief is de volgende dag rechtsgeldig maar over email bestaat nog verschil van mening en is nog niet opgenomen in de wet

dan beslist een rechter en een week is denk ik kantje boord maar in feite heb je all1 je eigen schade berokkend dus er zal niet zoveel gebeuren dan dat je een minpount bij je beoordeling op ebay hebt

Blizz 13-01-2003 03:15

ik zou eerder balen dat je die 95 euro bent misgelopen dan bang dat die gast stappen gaat ondernemen voor die lullige pc :) voor 400 euro

Atje85 13-01-2003 10:13

Citaat:

Blizz schreef:
ik zou eerder balen dat je die 95 euro bent misgelopen dan bang dat die gast stappen gaat ondernemen voor die lullige pc :) voor 400 euro
tja ik baal ook hoor :D

maja hoe kan ik nou bedenken dat iemand voor deze pc 400 euro neertelt:

compaq presario
p3 450
192mb
10gb
dvd 6x
writer 6x4x2
8mb video

oude 15'' monitor van compaq

400 euro :eek: :D

Atje85 13-01-2003 10:14

Citaat:

JJzD schreef:
binnen de nederlandse wet is er nog geen duidelijkheid over de tijdsduur van email

een brief is de volgende dag rechtsgeldig maar over email bestaat nog verschil van mening en is nog niet opgenomen in de wet

dan beslist een rechter en een week is denk ik kantje boord maar in feite heb je all1 je eigen schade berokkend dus er zal niet zoveel gebeuren dan dat je een minpount bij je beoordeling op ebay hebt

ik hoop dat ik niet meer dan zo een minpunt ofzo krijg, ebay gebruik ik toch niet meer... marktplaats is beter :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.