Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [html] browser openen en sluiten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=339756)

ned441 12-01-2003 21:42

[html] browser openen en sluiten

Ik wil graag dat een html script dat eerst een nieuwe browser opend met adres1 en daarna de browser die het adres opende sluit...

Martin 12-01-2003 21:44

kan je dan aan die link geen 2 acties meegeven?

Dat hij dus:

- Een nieuw venster opent
- het huidige venster sluit?

Triloxigen 12-01-2003 21:47

open kan wel,
maar dat sluiten zonder klikken gaat niet..
Als een pagina uit zichzelf wil sluiten geeft MSIE een berichtje of de gebruiker het wel wil sluiten
(dacht ik)

Martin 12-01-2003 21:47

Code:

<a href="javascript:window.close()"><a href="pagina.php">De pagina</a></a>
Beetje een rare ingeving, ik vraag me trouwens af of je een link wel kan nesten :D

ned441 12-01-2003 21:47

de vraag is HOE?

Martin 12-01-2003 21:48

Citaat:

McLaren schreef:
open kan wel,
maar dat sluiten zonder klikken gaat niet..
Als een pagina uit zichzelf wil sluiten geeft MSIE een berichtje of de gebruiker het wel wil sluiten
(dacht ik)

Hij wil de pagina waarvandaan gelinkt wordt sluiten, maar dan kan je IMHO net zo goed geen target instellen :p

ned441 12-01-2003 21:52

uitleg; ik heb bij .tk een site en bij upperboard een forum, wanneer ik het upperboard via .tk benader kan je niet inloggen, dus wil ik het zo doen als ik hierboven zei. liefst automatisch natuurlijk.. (<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0; URL=???

Martin 12-01-2003 21:55

Citaat:

ned441 schreef:
uitleg; ik heb bij .tk een site en bij upperboard een forum, wanneer ik het upperboard via .tk benader kan je niet inloggen, dus wil ik het zo doen als ik hierboven zei. liefst automatisch natuurlijk.. (<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0; URL=???
Iets doen met body onload en dan daarin aangeven dat ie een nieuw venster moet openen en daarna het huidige venster sluiten?

Martin 12-01-2003 21:56

Citaat:

chatfreak schreef:
Iets doen met body onload en dan daarin aangeven dat ie een nieuw venster moet openen en daarna het huidige venster sluiten?
Je kan natuurlijk ook met die META-linken naar het normale domein.

ekki 12-01-2003 22:27

bij mozilla als je 't goed in hebt gesteld vraagt ie ALTIJD of het schermpje gesloten moet worden of niet.

trouwens irritant als schermpjes automatisch openen, dat doet het bij mij niet (moet ik moeite voor doen). en de sites die ik niet kan bekijken, bekijk ik meestal dan ook maar niet.

dus als ik jou was zou ik geen pop-ups gebruiken e.d.

Triloxigen 12-01-2003 22:47

Citaat:

chatfreak schreef:
Code:

<a href="javascript:window.close()"><a href="pagina.php">De pagina</a></a>
Beetje een rare ingeving, ik vraag me trouwens af of je een link wel kan nesten :D

Code:

<a href="pagina.php" onClick="javascript:window.close()">De pagina</a>
wat dacht je van zoiets

Martin 12-01-2003 22:48

Citaat:

McLaren schreef:
Code:

<a href="pagina.php" onClick="javascript:window.close()">De pagina</a>
wat dacht je van zoiets

Dit lijkt er idd wat meer op :)

JJzD 13-01-2003 01:12

nogmaals
bij IE/netscape MOET je bevestigen als je het hoofdvenster af wil sluiten

daarnaast is het gewoon asociaal aangezaien je hiermee ook de backbuttons buiten je site disabled

het feit dat mozilla geen poipups opent (nou ja beetje tweaker is dat het eerste) kan je ondervangen door een extra link te maklen

maar op zich lijkt het mij het mooist om het venster dat je wil afsluiten gewoon een mooi logo met daarop een tekstje als
Opent er nu geen venster klik dan hier

Bedankt voor uw bezoek

dafelix 13-01-2003 14:50

Code:

<a href="javascript:opener.location=('showthread.php?s=&threadid=336289'); self.close();">

(deel van de code van het board zelf :cool: )

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.