Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hoe gebruik je je verstand (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=340536)

legatus 13-01-2003 18:19

Hoe gebruik je je verstand

Luister aandachtig naar een bewering. Valt die bewering te herhalen? Is er iets van bewijs dat de bewering daadwerkelijk waar is of plaatsgevonden heeft naast de bewering zelf? Klinkt de bewering logisch? IS de bewering logisch? Is er een reden om die bewering als waar aan te nemen?

barkrukkie 13-01-2003 19:44

:confused:

ShoarmaSchaap 13-01-2003 20:22

Wat?? oh mijn god, mijn telefoon ging dernet en ik heb de laatste tijd zo'n raar voorgevoel dat het iets ergs kan betekenen??? betekent dit dat ik geesten kan zien ? of ben ik heel erg speciaal. mijn zusje heeft ook een soort man met horens gezien en toen op dat zelfde moment belde de kinderboerderij dat een geit was doogegaan ??? hulp graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jordana 13-01-2003 21:38

das echt zwak! :mad:
als et u nie interessert laat de anderen die wel geïntereseert zijn dan ook gerust e!

Nefiâth 13-01-2003 22:11

Zo beredeneren veel mensen ook. Er zijn er natuurlijk ook die dat niet doen en alles maar aannemen. Maar dat is niet van betrekking op de hele groep mensen die in mystiek geïntreseerd zijn. Zo komt het wel over.

(Wat een taalgebruik :D )

Wendy Lynn 13-01-2003 23:36

Citaat:

legatus schreef:
Luister aandachtig naar een bewering. Valt die bewering te herhalen? Is er iets van bewijs dat de bewering daadwerkelijk waar is of plaatsgevonden heeft naast de bewering zelf? Klinkt de bewering logisch? IS de bewering logisch? Is er een reden om die bewering als waar aan te nemen?
Heb toevallig ook een voorbeeld of beweer je nu dat niemand deze volgorde van beredenering gebruikt? Ik vind dat iedereen zelf moet weten wanneer ie wat geloofd of niet. Wil je iets gelijk aannemen zonder erover te discussiëren of er verder over door te praten/vragen, dan moet je dat zelf weten. Wil je er over doorzeuren omdat je het niet geloofd moet je dat ook zelf weten. Iedereen heeft hier een andere gedachtengang en een andere mening. Ik vind niet dat iedereen een bewering pas als "waar" mag aannemen als diegene jouw manier van beredenering heeft toegepast.

--Sarah-- 13-01-2003 23:48

verstand en hart moet je samen laten werken.

Niet alleen naar je verstand luisteren, en niet alleen naar je hart!!!

Er lopen hier mensen rond die echt maar naar 1 ding luisteren en dat zo opdringen omdat ze ervan overtuigd zijn dat dat het enige is..

http://www.microsoft.com/china/secur...s/img-lock.gif
dit is gewoon een zeiktopic..

ShoarmaSchaap 14-01-2003 13:17

Citaat:

**Moonflower** schreef:

Er lopen hier mensen rond die echt maar naar 1 ding luisteren en dat zo opdringen omdat ze ervan overtuigd zijn dat dat het enige is..

Pak je dan een stetoscoop en leg je die je tegen je hart aan?

--Sarah-- 14-01-2003 14:19

Citaat:

ShoarmaSchaap schreef:
Pak je dan een stetoscoop en leg je die je tegen je hart aan?
Als dat bij jou de enige manier is om erachter te komen of je daadwerkelijk een hart hebt wel ja!

WICCE!!!!!!! slotje!!!!

Ki Fighter 14-01-2003 14:44

Citaat:

**Moonflower** schreef:

Nee dit is een gewone topic, mensen zoals jou maken er een zeiktopic van.

barkrukkie 14-01-2003 15:22

Citaat:

**Moonflower** schreef:

Ben het met je eens, dit zal toch wel zo'n topic van gevoel <-> verstand worden... De mensen die maar naar 1 van die 2 luisteren komen er vanzelf wel achter dat dat niet werkt, waarschijnlijk op de harde manier (en da's niet echt leuk :()

--Sarah-- 14-01-2003 17:34

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Nee dit is een gewone topic, mensen zoals jou maken er een zeiktopic van.
als ik he niet doe doet iemand anders het wel.. het is een MYSTIEK forum..kom op man wat doe je dan met zo'n topic hier.. lees het maar is goed!

Ki Fighter 14-01-2003 17:50

Citaat:

**Moonflower** schreef:
als ik he niet doe doet iemand anders het wel.. het is een MYSTIEK forum..kom op man wat doe je dan met zo'n topic hier.. lees het maar is goed!
Ga gewoon in een hoekje met jezelf spelen, in plaats dat wij dat gemekker van jou moeten aanhoren. Dit is mystiek het heet niks voor niks zo dit topic. Als mensen iets posten verwachten ze ook iets mystieks terug, en als je het daar nie mee eens bent heb je nog atlijd het F&L-topic.

--Sarah-- 14-01-2003 19:17

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Ga gewoon in een hoekje met jezelf spelen, in plaats dat wij dat gemekker van jou moeten aanhoren. Dit is mystiek het heet niks voor niks zo dit topic. Als mensen iets posten verwachten ze ook iets mystieks terug, en als je het daar nie mee eens bent heb je nog atlijd het F&L-topic.
wat hebben we aan dit soort topics op een mystiek forum?

met reacties als deze:

ShoarmaSchaap:

--------------------------------------------------------------------------------
Wat?? oh mijn god, mijn telefoon ging dernet en ik heb de laatste tijd zo'n raar voorgevoel dat het iets ergs kan betekenen??? betekent dit dat ik geesten kan zien ? of ben ik heel erg speciaal. mijn zusje heeft ook een soort man met horens gezien en toen op dat zelfde moment belde de kinderboerderij dat een geit was doogegaan ??? hulp graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nietzman 14-01-2003 19:26

Verstand wordt zwaar overschat.

ShoarmaSchaap 14-01-2003 19:38

"eeeeeuh WICCE ZE DOEN IETS STOUTS HELPPPP"

darthraver 14-01-2003 20:26

Nja, sorry, ik post hier opzich nooit, mja ik lees hier wel....

En dan heb ik nog al is net zo'n gevoel als dat bepaalde mensen hier typen. Echt van de meeste debiele dingen zodat ze dan maar 'paranormaal' zijn ofzo...voorbeeld post ik maar niet, maar sommige dingen, denk dan eerst na. Want nu denk ik nogal vaak :rolleyes:....

The Chameleon 14-01-2003 21:14

http://www.smilies.nl/crap.gif

Freyja 14-01-2003 21:33

:d:d:d

N00dles 14-01-2003 22:58

Ik HOU van Mystiek, de ultieme lachwekker :D

Tio 15-01-2003 07:48

Ach ja, de reacties van sommige mensen hier zijn inderdaad wel vermakelijk...

legatus 15-01-2003 10:38

Citaat:

Juist, maar jij als individu moet wel kunnen inschatten wanneer je je naar je hart moet luisteren of naar je verstand.

Een vrouw houdt zielsveel van haar man en kan niet zonder hem. Ze hebben twee kinderen, maar elk weekend is hij stomdronken en slaat hij haar net niet het ziekenhuis in. Luister naar je hart of naar je verstand?

Alles heeft een wetenschappelijke én een individuele verklaring. Ze moeten wel hand in hand gaan.

Nar'Hyarmen 16-01-2003 10:51

Citaat:

legatus schreef:
je hebt wel gelijk hoor, maar wat wil je hier nou mee bereiken?

legatus 16-01-2003 11:29

Citaat:

maar wat wil je hier nou mee bereiken?
Beetje een retorische vraag...

Nar'Hyarmen 16-01-2003 11:56

Citaat:

legatus schreef:
Beetje een retorische vraag...
ow sorry

nou ja

SuprSoulFighter 16-01-2003 12:57

*SoulFighter vindt Mystiek tamelijk wegzinken in de materialistische evolutie van forum :( :( :( *

SuprSoulFighter 16-01-2003 13:03

Does anybody outhere even care,...... we're carrying a world full of hate, disrespect, money, no love, ignorance.....Is there anybody who cares...... The Soul ,...that's the missing piece of the puzzle that marks the true meaning of Life!

Uitzicht 16-01-2003 16:04

(n):mad: :rolleyes: (y) :cool: (y) :confused: (y) :eek:
Citaat:

N00dles schreef:
:D (y) :p (y) ;) (y) alleen Mr. Boos is tegen
owjee nu ben ik niet egt nuttig bezig :)

hoe je je verstand gebruikt?? door te denken :?

Nar'Hyarmen 17-01-2003 09:40

Citaat:

SuprSoulFighter schreef:
Does anybody outhere even care,...... we're carrying a world full of hate, disrespect, money, no love, ignorance.....Is there anybody who cares...... The Soul ,...that's the missing piece of the puzzle that marks the true meaning of Life!
precies!!!

barkrukkie 17-01-2003 12:28

Citaat:

SuprSoulFighter schreef:
Does anybody outhere even care
Ja, lijkt me wel (Kijk maar naar Greenpeace, WNF, en ik denk zelfs iederen eigenlijk wel, ik in ieder geval wel)

,...... we're carrying a world full of hate, disrespect, money, no love, ignorance
Dit is wel heel erg negatief en kort door de bocht. Als ik om me heen kijk zie ik bijvoorbeeld toch geregeld respect en liefde.

.....Is there anybody who cares......
ja (zie hierboven)

The Soul ,...that's the missing piece of the puzzle that marks the true meaning of Life!
De ware betekenis van het leven is overleven en voortplanten, alleen mensen proberen er een diepere, (minder dierlijke?) betekenis aan te geven

maar dit is natuurlijk IMHO :)

SuprSoulFighter 18-01-2003 16:53

Leuke reply ;) , tis misschien ietsjes overdreven wat ik zie maar de kern ervan is correct , ...en wat betreft de ziel....mensen zijn te verward en te vervreemd om er bij te komen en in ieder geval aan toe te geven dat het wel een zou zijn!

--Sarah-- 18-01-2003 18:18

*valt langzaam in slaap* bye bye

Isa 19-01-2003 10:08

Citaat:

nietzman schreef:

Wouter Youth 19-01-2003 10:51

Citaat:

N00dles schreef:
"Wicca is het alleroudste geloof"
"Op school pesten ze me ermee dat ik een heks ben"

Just Johan 19-01-2003 11:30

Citaat:

nietzman schreef:
Jóuw verstand wordt zwaar overschat. ;) :p

legatus 20-01-2003 15:42

Citaat:

mensen zijn te verward en te vervreemd om er bij te komen en in ieder geval aan toe te geven dat het wel een zou zijn!
Of te verward om in te zien dat we een chemisch, bewust, denkend hoopje zijn. Wat we dan weer 'mens' noemen.

barkrukkie 20-01-2003 15:45

Citaat:

Just Johan schreef:
Jóuw verstand wordt zwaar overschat. ;) :p
:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.