![]() |
zelfverzorging
ik merk bij mezelf dat ik op dagen dat ik me niet goed voel een beetje verwaarloos. mijn zelfverzorging gaat dan drastisch achteruit. ik was me minder, poets minder mijn tanden, heb geen zin om mijn haar te borstelen en dat eeuwig getut met make-up zie ik niet zitten. daardoor ga ik me juist nog meer schamen en ik ben constand bang dat mensen vinden dat ik stink. en dan toch als ik naar bed ga kleed ik me snel ff om en ga in bed liggen...
zijn er meer mensen die dat hebben? ik voel me af en toe zown viespeuk... |
hmz, ik heb af en toe wel eens een dagje, als ik toch nergens heen hoef en alleen thuis zit dak het douchen oversla, of het tanden poetsen oversla..
Maar in principe douche ik tegenwoordig elke dag, poets 2x per dag mn tanden etc. Kijk, make-up ga ik niet opdoen als ik de hele dag thuis zit, alleen als ik weg ga of iets dergelijks (tenzij ik zo'n dag heb dak me mooi wil voelen, voor mezelf, ookal ziet niemand het :D). Maar ik moet zeggen dat ik de tijd dat ik echt depressief was minder vaak onder de douche stapte en dat soort dingen. Ik voelde me dan ook vaak vies en alles.. daardoor heb ik dat patroon uiteindelijk veranderd, en douche ik nu echt elke dag, als het kan. Daardoor voel ik me automatisch een stuk lekkerder. Maar ja, soms komt lichamelijke verzorging gewoon even op een lager pitje te staan omdat je andere dingen aan je hoofd hebt die 'belangrijker' zijn. |
Citaat:
ik merk van mezelf dat als ik me niet goed voel dat ik minder zin heb om te tutten, minder zoiets heb van ik moet stralen en er tot in de puntjes verzorgd uit zien (zo zie ik er ook niet vaak uit, want voel me bijna altijd kut!).... maar als ik down ben ga ik wel elke dag uren onder de douche staan, vindt ik gewoon lekker ook als ik me goed voel... ik let best wel op mijn uiterlijk, als ik er goed uit zie weet ik ook van mezelf dat ik me dan beter ga voelen, dus ik probeer gewoon er altijd redelijk uit te zien... dus mijn tip voor jou als je down bent let wel op je uiterlijk dan hoef je je ook niet zorgen te maken of je stinkt want juist dan ben je heel onzeker, en dan moet je zker niet hebben als je down bent... |
ik ken het wel enigszins..., het is zo moeilijk om je er toch tot te zetten om het toch te doen, ookal schaam je je achteraf dat je het niet hebt gedaan...
Het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van je er tot toe dwingen het te doen..., maar lukt nie altijd even goed sorry vaagsig verhaaltjuh :o |
Als ik depri ben dan heb ik over het algemeen minder zin om
dingen te doen, maar juist omdat ik me vaak depri over mezelf voel let ik dan extra op m`n verzorging. K ga dus bijvoorbeeld uitgebreid douchen, scheren, scrubben, met lotion insmeren. M`n beddegoed wassen zodat het als ik depri m`n bed in ga iig lekker ruikt etc etc. Daarna voel ik me altijd een stuk beter. Groetjes |
Citaat:
ook krijg ik sneller jeuk als ik het een keer oversla... maar net wat je zegt... je voelt je gewoon fris en lekker... :) :o |
Ik ken het wel... Het vervelende is alleen idd dat je dan geen zin hebt om wat dan ook te doen en je je vervolgens nog rotter voelt omdat je het niet gedaan hebt...mooi cirkeltje dus weer... Probeer dus om toch te douchen en je tanden te poetsen ofzo, al is het alleen dat maar, de rest komt dan vanzelf wel weer.
|
Citaat:
|
Vroeger had ik het wel. als ik me depri voelde ging ik niet naar school, douchte ik me niet, k lag alleen maar op de bank voor de TV.... Als ik me nu niet goed voel ga ik juist uitgebreid in bad en mezelf verzorgen, zodat ik me tenminste niet vies voel.. Dat verbeterd mijn stemming..
|
ik heb dat probleem volgens mij ook
normaal poetste ik men tanden elke dag nu gebeurt dat steeds minder en minder ik had overlaatst maar liefst 13 gaatjes (zoog best wel) en voor de rest tjah, weinig respect voor men eigen lichaam als ik gewond ben dan verzorg ik de wonde meestal niet ik weet niet hoe dat juist komt meestal moet ik mij verplichten voor zo'n soort dingen anders lukt het gewoon niet |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50. |