![]() |
Condensators
M'n pc start niet meer, maar ik weet de oorzaak: 2 ontplofte condensators op het moederbord. De condensators op zich schijnen niet duur te zijn, maar ik kan ze er zelf door de dikke harslaag op het bord niet opsolderen.
Heeft er iemand enig idee hoeveel het gaat kosten om die er door iemand die er verstand van heeft in te laten zetten? De pc is een ouwe rotbak die van ellende bijna uit elkaar valt, dus ik vraag me af of het nog wel de moeite waard is. |
geen moeite voor doen zou ik dan zeggen, voor redelijk weinig geld heb je tegenwoordig al een goed tot zeer goed moederbord
|
Citaat:
|
Volgens mij kan je wel door die harslaag komen mits je soldeerbout warm genoeg is.
|
Ik zou er zelf niet eens aan beginnen, of je moet er zelf al verstand van hebben. reparatie van het moederbord kan duur worden, en wie zegt dat wanneer je de condesators vervangt hij het weer goed doet? Ze zijn immers niet voor niets kapot gegaan.
Verder kijk uit met een soldeerbout op dit soort apparatuur, De koperbanen op een moederbord zijn erg klein en kunnen bij grote hitte loslaten of zelfs wegsmelten, en dan kun je hem helemaal weggooien. |
Citaat:
verder kunnen condensatoren ''zomaar'' stuk gaan. ook als er verder nog niets aan de hand is met je mobo, zeker oudere modellen willen dat nog wel eens hebben. -de postbode- |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14. |