![]() |
nachtgedachten d'moi waarin chaos toeslaat, vraag me niets
simpel machtbraken en klagen tegen mensen die niet spreken
als je eens wilt vragen wat het antwoord toch kan zijn raad ik aan te wachten tot de morgen tot je komt de nacht slaat hard op helder denken doet verzinken in wat heldergrijs, als strijd in water ... noch warm, het is als een droom dromenderwijs, als iets, als pijn alliteraties gebonden door spaties, barbaars als in hart en ziel wat is een ziel? wat is mijn doel? draakgedachten door de dradenachten tot de vijfde macht en slaap komt eenvoudig niet moet een mens dan dronken zijn moet een wens ... moet? even niet gelukkig zijn zijn? slaap als eerste remedie wenteling melancholie ellende doffe ellende en de lamp, die blijft maar branden als toetsen onder handen die haar missen nu en de mond, niet huilen als zoekend iets om in te schuilen draaiend-laaiend maar alleen het leven sterft toch niet vannacht? dan zal ik morgen morgen? morgen |
ik vind het gedicht cool. Ondanks dat het vaag is, is het toch wel beetje te volgen. Spreekt me erg aan. 1e strofe vind ik leuk. Hoe je je gedicht verder gaat ook...
alliteraties gebonden door spaties, leuk en origineel |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07. |