![]() |
[horror] The Shining
http://alexis.loriot.org/perso/cinema/shining.jpg
THE SHINING Beeld je de gruwelijkste verschrikking in. Is het een monsterlijk buitenaards wezen? Een fatale epidemie? Of is het de angst voor iemand die verondersteld wordt van je te houden en je te beschermen - iemand uit je eigen gezin? Jack Torrance trekt samen met zijn vrouw en zoon als huismeester het prachtige, afgelegen Overlook Hotel in. Torrance is daar nooit eerder geweest - of toch? Het antwoord ligt in een spookachtige tijdsvervorming van waanzin en moord. Regie: Stanley Kubrick (Full Metal Jacket) Met: Danny Lloyd Jack Nicholson Shelley Duvall Jaar: 1980 Genre: Horror, Thriller Speelduur: 115 minuten Eéntje die je gezien moet hebben. M'n all-time favorite horror film (y) DONDERDAG 16 JANUARI / NET 5 / 22:20 |
yep....die is inderdaad ERG goed!
bedankt dat je dit gepost hebt......anders had ik hem gemist (y) |
Citaat:
|
Ook één van mijn favoriete horrorfilms.
|
Hele goede film. Het boek is ook cool, trouwens :)
|
Boek is gaver. Hoewel de film ook erg spannend is, soms wat voorspelbaar, maar over het algemeen: tof!
|
is zeker (y) en als je melig bent is trouwens ook (y) :D
|
Boek is idd beter (ook al is een vergelijking moeilijk), maar de film is ook een meesterwerk.
|
vooral het begin is erg gaaf, als je die auto door de rockies ziet rijden en die muziek hoort, allleen jammer dat je de schaduw van de helicopter ziet.....
|
Het begin is een beetje traag, maar de scène waarin Wendy erachter komt wat Jack schrijft, die scène is zooooo vet... "All work and no play makes Jack a dull boy" die scène rules
|
en ook nog prachtig geparodieerd door The Simpsons.
|
Citaat:
/offtopic: koele avatar..Pazuzu 0wnz :D |
is het horror?
nja, ik vind 'm (y) vooral het begin idd is geniaal |
Citaat:
|
boek is zó ontzettend beter..
|
Elke zelfrespecterende horrorfan heeft THE SHINING als één van zijn favorieten.
|
Citaat:
niet een film die begint met 20 lui waarbij 85% slachtvoer is |
Citaat:
IEDEREEN KIJKEN! TOPFILM |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hijs echt eng :( en ik ben alleen thuis :eek:
:D Dadelijk nachtmerries |
Ik had em nog niet gezien... tis lang geleden dat ik een film zo eng vond :eek:
|
Citaat:
Dit is gewoon een goede film. Geen onzin, geen crap, gewoon een super goede horror. Erg bravo. Ook vooral hoe dat dametje zo onwijs bang was, continu! Hulde! |
wat het engste is van die film is dat zoontje op die drie wieler door die gangen..OMG wat was dat eng!!
|
Gister gezien, was wel leuk maar niet zo geweldig. Zelfs een vriendin van mij die er ook was vond hem niet zo eng (behalve misschien het eind) en zij is over het algemeen wat bangelijk.
Jack Nickelson is wel fenomenaal! |
Aaaaargh, ik ben 'm vergeten te kijken.
|
ik heb em ook gemist :(
Zal vast nog wel een keertje komen :| |
Citaat:
ik snap niet dat sommige mensen hem slecht noemen, aleen die jack al 10 keer beter dan die mini-serie |
Citaat:
|
Citaat:
coole avatar |
Citaat:
|
Heb 'm niet gezien, had hem ooit gehuurd en toen vond ik hem eigenlijk nogal slap. :o Gaan jullie me nu slaan?
|
nee, dat nog net niet. maar ik vinnet knap dat je em slap vond!
|
Citaat:
Ik vond hem btw niet slap omdat er te weinig bloed en ingewanden te zien waren, integendeel, ik ben een fan van psychologische horrorfilms, die je zelf dingen laten verzinnen. Sowieso zijn die meestal veel beter. Ik vond hem alleen op bepaalde redelijk slecht uitgewerkt, en bovendien was ik telleurgesteld omdat ik het boek stukken beter vond. |
Citaat:
Het genre wordt 'intelligenter' genoemd. Beter zijn ze niet per definitie. Evil Dead bijvoorbeeld is een meesterwerk. Citaat:
:eek: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik ontken niet dat 'ie eng was btw, want dat was 'ie op zich wel. Maar er zijn gewoon betere te noemen. Een hele hoop betere, zelfs. En nu moet je niet gaan vragen om voorbeelden, want onze koffie is op, wat inhoudt dat ik vandaag zonder caffeine leef, wat als gevolg heeft dat ik niet al te helder ben. En dat heeft dan weer als gevolg dat ik nu toch niet zo 1-2-3 op een voorbeeld kan komen. Citaat:
|
echt mijn moeder is te clueless
"wat zegt ie" "redrum redrum" "HÈ wat is dat?" ".." dat is al genoeg om mij weer flink op mijn zenuwen te werken dus heb ik der vanochtend subtiel weer de deur gewezen maar ach.. zij kan het ook niet helpen dat ze niet van de televisiegeneratie is.. jammer genoeg vindt ze allerlei Bfilms wel leuk om naar te kijken op tv dus als ik bij haar ben moet ik dan daar weer naar kijken maar ik dwaal af.. |
Jack Nicholson kan meesterlijk acteren, die hoofden die hij trekt bij het acteren zijn echt geniaal! Ik vond de vrouw (Duvall) wat minder goed acteren, beetje te 'gemaakt'. In de scene waarin ze met de knuppel zwaait om Jack af te weren jankt ze wel heel erg lang en komt het niet in haar hoofd om hard weg te rennen ;p
De sfeer vond ik beklemmend, die lange gangen en grote keuken, waar Danny met zn trapauto door heen rijdt....wauw :) En dan dat wielgeluid idd...tapijt-vloer-tapijt... :) Wel vond ik het weer jammer dat er in de film niet zo goed werd verklaard waarom Jack precies doordraaide. Ongetwijfeld zal het boek daar wel een verklaring voor hebben gegeven? |
"all work and no play makes Jack a dull boy"
(sue me maar als ik even misquote, te lui om op te zoeken) maarrrrr shelly duvall kan ik ook niet zo erg goed tegen, maar misschien komt dat ook omdat je vroeger van die verfilmde sprookjes op rtl4 ofzo had waar zij dan ook in speelde.. MOEILIJK irritant paardenhoofd heeft ze.. naar mijn mening.. trouwens iemand ooit nog die remake van the shining gezien? de miniserie? dat je het in meerdere delen moet zijn doet naar mijn mening overigens altijd afbreuk aan het verhaal |
ik vind de film zelfs beter dan 't boek
maar ik ben dan ook kubrickfan |
Citaat:
|
Citaat:
One Flew Over the Cuckoo's Nest. |
Citaat:
|
Heb m gekeken (y)
echt supergoeie film!! |
Citaat:
|
Hele goede film. Volgens mij is er nog niet zo lang geleden ook een korte miniserie van gemaakt. Beide waren top!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |