![]() |
Vraagje over de detailhandel
Ik ben bezig met een verslag over de detaihandel deze vraag waar ik het antwoord niet op kan verzinnen moet ik er in behandelen:
a) Noem 4 branches die veel last van criminaliteit in de winkel zullen hebben. b) Noem 4 branches die weinig last van criminaliteit in de winkel zullen hebben. c) Noem de oorzaken van dit verschil Jullie een idee? |
a) winkels waar ze kleinere, goedkopere artikelen verkopen (snoepwinkels, supermarkten, cdwinkel (originele doosjes zijn erg gewild), etc).
b) winkels waar ze grotere, duurdere artikelen verkopen (hifi zaken, computerwinkels, etc). Het verschil zit hem natuurlijk in de mate van "meeneembaarheid", en in de prijzen, als iets ongelofelijk duur is, is de drempel om iets te jatten denk ik toch wel hoger... |
veel last
juweliers |
Citaat:
|
Citaat:
supermarkt (vaak weinig of slechte controle, makkelijk dingen mee te nemen zoals Parkers, verzorginsartikelen, maar toch een aardige prijs, overval ook vaak makkelijk, veel contant geld) juwelier (goede beveiliging, maar erg vele geld te halen in natura) weinig: electronicawinkels (goede beveiliging, overval minder makkelijk, minder contact geld omdat betalingen veelal electronisch gebeuren) cd winkels (lege hoesjes) kledingwinkels (lastig mee te nemen, weniig contant geld, veelal electronisch betalen) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40. |