Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Irritant geklap bij debatten. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=341606)

Demi 14-01-2003 15:14

Irritant geklap bij debatten.

Ergeren jullie je ook zo aan dat constante geklap en gejoel van het publiek bij de debatten op tv?
Ik dus wel! Okee als ze nou aleen zouden klappen als ze iets echt goed vonden, maar nee volgens mij luisteren ze nauwelijk en als hun lijsttrekker aan het woord is of net uitgesproken dan beginnen ze te juichen en als dan de tegenstander aan t woord is dan is t : boeeee, echt dom gewoon!
Wat vinden jullie daar nou van? het lijkt wel jerry springer terwijl het om de belangen van miljoenen mensen gaat!

DeltaOne 14-01-2003 15:24

ik erger me aan het hele debat :D

Not for Sale 14-01-2003 15:47

Bij de commerciele omroepen is het erger, het gejoel en -juich, is me opgevallen...

Thomas 14-01-2003 15:54

Hoort erbij he..

Demi 14-01-2003 16:04

Citaat:

Wawl schreef:
Hoort erbij he..
hoort erbij? Huh? Waarom zou dat er bij moeten horen?
Mij lijkt het geen wezenlijke toevoeging van het debat... eerder een verarming...

Manus J. van Alles 14-01-2003 16:29

Dat was een van de goede dingen van dat radio-1 (oid) debat...

dystopia 14-01-2003 16:31

Ja & vooral irritant bij dat RTL4-lijsttrekkersdebat. VVD :rolleyes:
Naar mijn mening is het onnodig. Wie de meeste herrie maakt, daar gaat het niet om. Je zou natuurlijk mensen kunnen nemen die niet weten waar ze op gaan stemmen maar dat lijkt me a) moeilijk b) mogelijk weinig verstand van zaken/weinig interesse c) wie zegt dat ze objectief zijn/geen mening hebben.

Gatara 14-01-2003 17:27

Het gejoel en gejuich vind ik veel erger. Dat geklap is nog niet zo erg, dan laat je wel weten waar je het mee eens bent.

Hoewel voor een televisiedebat en radiodebat dit ook erg irritant is en dan zijn het ook vaak leden die alleen klappen en juichen en joelen voor hun eigen partij.

Ik ben de Walrus! 14-01-2003 17:34

Citaat:

Wawl schreef:
Hoort erbij he..
Absoluut niet he...

Ik luister/kijk naar zo'n debat om de standpunten van de verschillende partijen te horen. Niet alleen erger ik me er enorm aan omdat het afleidt van het debat zelf, die mensen die daar zitten zijn toch maar een stelletje acteurs dat is geinstrueerd zo hard mogelijk te klappen.

Afschappen die hap!

de ballonnenman 14-01-2003 17:39

Citaat:

Wawl schreef:
Hoort erbij he..
idd, als het maar niet bij elk debat gebeurt. Een paar keer is wel leuk, maar het moet wel serieus blijven.

$@nd€r $@l@m@nd€r 14-01-2003 18:30

Dat geklap is echt FUCKING irritant.

Bij het RTL 4 debat was het erg, maar bij het 2Vandaag debat ook. Ze moeten maar eens debatteren in kleinere zalen en zonder klapvee of publiek. Kent iemand misschien 'Nederland kiest'? Dat is de positieve uitzondering met een braaf publiek dat zijn mond niet opendoet. De enigsten die elkaar dan in de reden vallen zijn de politici en de presentators...

lady of the dark 14-01-2003 18:50

ik vind dat boe geroep nog erger. (wel frappant, klapvee dat boe roept)

Ciao Che 14-01-2003 18:52

Citaat:

S@nder schreef:
Dat geklap is echt FUCKING irritant.
(...) De enigen die elkaar dan in de reden vallen zijn de politici en de presentators...

Daar erger ik me nog veel erger aan. Discussieleiders die mee gaan debatteren.

Gatara 14-01-2003 19:05

Citaat:

lady of the dark schreef:
[off-topic]
Was "Klapvee" geen term verzonnen door de Heideroosjes? :D
[/off-topic]

Inderdaad. Net een kleuterklasje :D

Ciao Che 14-01-2003 19:13

Citaat:

Gatara schreef:
[off-topic]
Was "Klapvee" geen term verzonnen door de Heideroosjes? :D
[/off-topic]

[ontopic] Jan J. Pieterse heeft een boek dat 'klapvee' heet geschreven. Dacht altijd dat het daar vandaan kwam. Maar ik weet het eigenlijk niet [/offtopic]

dystopia 14-01-2003 19:20

Citaat:

lady of the dark schreef:
Offtopic: hey, dat riep ik ook toen er geklapt werd :D is idd een nummer van de Heideroosjes :)

kHebTrekInWatLekkers 14-01-2003 19:20

It's al in the game.....

$@nd€r $@l@m@nd€r 14-01-2003 20:17

Citaat:

Ciao Che schreef:
Daar erger ik me nog veel erger aan. Discussieleiders die mee gaan debatteren.
Zeker... In 'Nederland kiest' heb je zulke discussieleiders. Proberen ze wat te zeggen, praten de politici gewoon door... In 'Netwerk' betrap ik ze er ook op.

morgan1986 20-01-2003 18:29

het geklap is niet alleen irritant maar ook het feit dat die lui mekaar niet uit laten praten.

Atje85 20-01-2003 18:39

Citaat:

S@nder schreef:
Zeker... In 'Nederland kiest' heb je zulke discussieleiders. Proberen ze wat te zeggen, praten de politici gewoon door... In 'Netwerk' betrap ik ze er ook op.
:confused:

Taeke 20-01-2003 21:18

Ja, 't klappen is zeer irritant. En meestal gaat het ook gepaard met boegeroep, wat NOG irritanter is.

Taeke 20-01-2003 21:19

Citaat:

Ik ben de Walrus! schreef:
Absoluut niet he...

Ik luister/kijk naar zo'n debat om de standpunten van de verschillende partijen te horen. Niet alleen erger ik me er enorm aan omdat het afleidt van het debat zelf, die mensen die daar zitten zijn toch maar een stelletje acteurs dat is geinstrueerd zo hard mogelijk te klappen.

Afschappen die hap!

Mooie avatar btw ;)

DJ Incompetent 21-01-2003 02:13

bij netwerk suckt t echt heel erg

de ballonnenman 21-01-2003 20:35

inderdaad irritant (n)

dewdrop 22-01-2003 13:25

Gisteren keek ik even naar het NOS debat, waar me dat irritante geklap ook opviel met name van de kant van de VVD, wat me ook opviel was dat achter Zalm een VVD aanhanger zat die constant met wat Zalm ook zij, ja zat te knikken!! Misschien een fout van de NOS of misschien zit ik te zeuren, maar het was echt niet om aan te zien!!

$@nd€r $@l@m@nd€r 22-01-2003 14:55

En vooral dat publike bij het slotebat gisteren... ik zou ze het liefst afschieten. Volgende keren a.u.b. geen publiek meer.

Milk 22-01-2003 15:06

Citaat:

dewdrop schreef:
Gisteren keek ik even naar het NOS debat, waar me dat irritante geklap ook opviel met name van de kant van de VVD, wat me ook opviel was dat achter Zalm een VVD aanhanger zat die constant met wat Zalm ook zij, ja zat te knikken!! Misschien een fout van de NOS of misschien zit ik te zeuren, maar het was echt niet om aan te zien!!
Achter Herben zat er ook zo een, maar die was (gelukkig) niet al te vaak in beeld. En achter Zalm zat trouwens ook een vent die steeds met zijn VVD sjaaltje in beeld probeerde te komen op ''subtiele'' wijze..ook erg irri.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.