Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   liefde 'onderdrukken' (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=341949)

Parlaatje 14-01-2003 20:13

liefde 'onderdrukken'

hoe kan je je liefde onderdrukken?
want ik vin dus iemand goof best wel leuk alleen 1 probleem:
tis de broer van 1 van mn beste vriendinnen :S ik ken uhm persoonlijk oowk dus niej dak uhm af en toe zie maar ik praat egt heel veel met uhm we hebben het er zelfs al over gehad dat ij nix met elkaar zouden kunnen nemen.
maar hoe kan ik nou zorgen dak hem niet meer leuk vind?
want ik wil liever niet mijn vriendschap op het spel zetten

SuperS 14-01-2003 20:19

heb het er met die vriendin over, dan kom je er vanzelf achter denk ik

MissKiss1985 14-01-2003 20:22

waarom zou je je liefde onderdrukken? alleen om het feit dat het een broer van een vriendin van je is? is dat ook de enige reden bij hem?
Zo ja praat er met haar over zeg wat jullie voelen, en maak de afspraak dat jullie haar niet verwaarlozen en dat je gewoon met haar omgaat zoals nu.

X_Saskia_X 14-01-2003 20:23

nou mijn vroegere beste vriendin heeft nu wat met mn broer
inderdaad vroegere beste vriendin want dat is ze nu
ze zal nooit meer goede vriendin vanme worden

Parlaatje 14-01-2003 20:28

drom....
hij heeft het al een x gedaan en das noga mis gegaan

notbonefish 14-01-2003 20:48

ik wou dat ik dat kon.:( nu kan ik het alleen ontkennen en proberen te negeren, maar het blijft van binnen knagen.

moenbase 14-01-2003 23:06

Je kunt proberen minder met hem om te gaan. En/of juist met anderen om te gaan. Zorgen dat je andere (leuke) jongens tegenkomt.

Alana 15-01-2003 16:37

Ja, ik zou alles doen om mijn liefde te kunnen onderdrukken :(
Ik ben al 4½ maand verliefd op het vriendje van mijn vriendin (ze hebben nu net 3 maanden). Vanaf het begin af aan wist ik al dat het niets zou worden, dus heb ik het hem nooit verteld. Ik zou hem moeten vergeten, maar dat is gewoon zo moeilijk... Elke keer als ik die vriendin in zijn armen zie of als hij me per ongeluk aanraakt... Na al die maanden schiet het nog steeds door m'n lichaam. Hij weet wel dat er iemand is die ik leuk vind maar dat ontzettend kansloos is, en hij heeft me gevraagd wie. Ik heb gezegd dat ik het hem ooit wel zou vertellen, maar dat ik mn gevoelens eerst onder controle moest zien te krijgen en dat dat nog wel een tijdje zou kunnen duren. Ik weet dat hij het niet zal vergeten en ik het hem ooit zal moeten vertellen, en dan zal zijn vriendin het ook weten, en de rest van de vriendenkring...

Maar goed, hier heb je ook niet zoveel aan. Sorry, moest ff m'n verhaal kwijt. Wat ik zo gauw kan verzinnen: zoveel mogelijk bij hem uit de buurt blijven, met andere jongens omgaan, je ergens anders op concentreren (sport, veel dingen met vriendinnen doen ofzo), proberen een lijst met zijn negatieve eigenschappen te maken.
Succes d'r mee, hoop dat het je beter lukt dan ik....

Qimm 15-01-2003 17:08

Citaat:

bonefish schreef:
ik wou dat ik dat kon.:( nu kan ik het alleen ontkennen en proberen te negeren, maar het blijft van binnen knagen.
:( jah

hansjuh 15-01-2003 18:25

Liefde onderdrukken...

tis toch zonde als dat nodig is.

Je moet misschien proberen aan andere leuke mensen te denken / op te zoeken.

'uit het oog, uit het hart' zeggen ze wel eens...

Lilything 15-01-2003 18:51

tis al bewezen met allerlei theorieen en alles

onderdrukking/ verdringing
werkt gewoon niet!

net als dat je tegen iemand: denk jij de komende 5 min niet aan gele tulpen!

wat doe je dan?

JUIST!

en nu even op jou situatie....waarom zou t nu weer foutgaan?
kun je niet gewoon praten met die persoon die er moeite mee zou kunnen hebben?

knuffels.......

notbonefish 15-01-2003 18:53

Citaat:

ikje17 schreef:
tis al bewezen met allerlei theorieen en alles

onderdrukking/ verdringing
werkt gewoon niet!

net als dat je tegen iemand: denk jij de komende 5 min niet aan gele tulpen!

wat doe je dan?

JUIST!

en nu even op jou situatie....waarom zou t nu weer foutgaan?
kun je niet gewoon praten met die persoon die er moeite mee zou kunnen hebben?

knuffels.......

nou.. je kunt dingen ook onbewust verdringen/jezelf dissocieren ervan..

--Sarah-- 15-01-2003 21:45

Ergens aan denken en onderdrukken is iets anders. Ik heb bij mezelf altijd meegemaakt dat als ik onwijs verliefd was het best wel kon onderdrukken door er gewoon heel erg realistisch over te zijn!

en dat is tot nu toe bijna altijd goed gelukt.. het duurt soms even maar het moet lukken, als je toch verliefd blijft denk ik ook dat je daar zelf voor kiest, of je het leuk vind of niet.

Maar echte liefde is opgebouwd en gaat ook niet weg, maar kan ook alleen maar als het wederzijds is anders kan je het niet opbouwen.. imo:D

suicidal eendje 16-01-2003 09:02

tis mij nog noooit gelukt..

Parlaatje 18-01-2003 15:58

sommige zeggen wel hem niet meer zien maar dan kan ik dus ook mijn beste vriendin niet meer zien, dr niet meer slapen, dr niet meer eten....

debieltje nr 1 23-01-2003 20:47

Citaat:

bonefish schreef:
auw *kent dat gevoel ook*na 1,5 jaar verliefd week geleden besloten om hem maar te vergeten,dacht 'mischien lukt et wel,tot ie vandaag weer terug op school was en ik hem weer zag... :( *probeert ook te ontkennen en negeren*

D1984 24-01-2003 06:27

Waarom zou je liefde willen onderdrukken? Ik zou dat nooit willen (op één uitzondering na) want tegen verliefdheid kun je niets doen, toch?

Maarja, het is geen makkie om dat te doen; want het is wat ikje17 zei; als je ergens niet aan wilt denken dan doe je dat juist wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.